Det är upp till dig att värdera vad som är mest viktigt. Det är fruktansvärt mycket pengar det handlar om för att få ett "tyst" 2080 Ti. Värmen är helt annan än för 1080 Ti och det märks på fläktarna.
Jag har prövat ett Palit 2080 Ti OC som på rea låg på 11-12k. Det hade väldigt bra temps men priset var en helt galen fläktkurva som standard. Hittade inget sätt att sänka den till 0 RPM <65 grader. Man skall inte behöva flasha om bios på ett så dyrt kort bara för att få det att gå tyst i idle. Jämfört med ett Strix 1080 Ti var det som natt och dag på låg belastning, där Strix-kylaren var knäpptyst.
Samtidigt var det ändå ~3000 kr lägre pris för Palits kort jämfört med Webhallens nuvarande rea på Strix 2080 Ti. För den pengen får du en ganska kompetent eftermarknadslösning. Kanske en NZXT G12 med AIO-kylare, eller ett vattenblock om det redan finns en custom loop.
För egen del kör jag inte custom loop och var inte sugen på att riska garantin på ett kort för de pengarna (med flash eller att testa G12). Så hade det varit mitt val hade jag tagit ASUS-kortet. Svårt att rekommendera det som nyköp dock, när nästa generation lika gärna kan komma om ett halvår med tanke på hur trögt försäljningen gått för nvidia.