Permalänk
Medlem

Köpråd skärm

Hejsan!

Då var det dax o byta ut min 24" lcd från 08 till nått nyare!

Jag hade tänkt en 27" som jag kan hänga på väggen. Pratade med en kompis som rekommendera https://www.komplett.se/product/1105572/gaming/gamingskarmar/...
men efter att ha läst här lite så hittar jag att det står nått om ghosting, att VA inte var bra? Det är rena grekiskan för mig!
Spelar nästan uteslutet på datorn, nån som vet om skärmen är bra eller om det finns nån liknande i liknande prisklass (under 5000 helst!)

Och sen den stora frågan, Curved eller inte? är det smaksak? Han tyckte det var bra och därför tänkte jag testa?

Spelar oftast "enklare spel (cs,go etc) men vill gärna ha en som klarar lite allt möjligt givetvis

Sjukt tacksam för lite råd i skärmfrågan då jag skulle vilja beställa en snart!

Har ett GeForce RTX 2070 om det spelar nån roll.
Tack ( eller om nån har erfarenhet av MSI Optix 27" LED Curved MAG271CR får ni gärna skriva!

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Medlem

Om jag vore du hade jag satt prisjaktfilter på 27" + 144hz sedan gått på bäst omdöme till vettigast pris. Curve hade varit trevligt men inget jag personligen hade betalat något vidare mer för

Ips>va>tn oftast

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

Om jag vore du hade jag satt prisjaktfilter på 27" + 144hz sedan gått på bäst omdöme till vettigast pris. Curve hade varit trevligt men inget jag personligen hade betalat något vidare mer för

Ips>va>tn oftast

Okej! ska kika igenom lite prisjakt mer!

Det sista där kan du utveckla det lite? förstog inget, Eller vet du var man kan läsa mer om det?
Fan att det skulle vara så komplicerat med skärm haha!

Jätte tacksam att du tog dig tid att svara!

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk
Medlem

Glöm inte 1440p på 27 och uppåt.

Skickades från m.sweclockers.com