Nvidia direktsänder från GPU Technology Conference 2019

Permalänk
Medlem

Say it out loud; PRADA!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Soir:

Prova tvinga till 1080p! Fortfarande suddigt efter några sekunder? Prova ladda om och välj 1080p igen.
Tog ett par gånger för mig innan den började buffra in 1080p

Tackar för tipset, jag tvingade till 720 på min laptopsskärm.. (en lång historia, varför jag just nu använder en sådan laptop)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Märkligt att det alltid blir samma fokus på priset när Nvidia kommer på tal, framförallt när man kikar på topplistan hos Prisjakt, Webhallen samt Inet.

Där ligger ett RTX 2080Ti på topp-tre i och RTX kort innehar fyra platser på topp-fem i samtliga fall. Om nu pris är en så kritisk komponent, hur förklarar man denna statistik (samt att i9-9900K, en 6000kr CPU, ligger på plats #1 på motsvarande listor för CPU)?

Angående kvällens event. Om nu nästa krets blir Ampere, vad kommer sedan när vi fått både Volta och Ampere?
Watt? Självklart där RTX byts ut och serien i stället blir Watta FCK.

Inte så konstigt egentligen, dom flesta som överhuvudtaget köper en stationär dator idag är meganördar. Då är det det bästa som gäller, kosta vad det kosta vill.

Vanligt folk som är normalt datorintresserade kör i 99 fall av 100 bara laptop.

Vanligt folk som är spelintresserade kör i 99 fall av 100 konsol.

Vanligt folk som inte är intresserade använder inte ens en laptop, det är 100% mobil och padda. En dator är en sån där gammal pryl man måste använda på jobbet.

Permalänk
Medlem

Fyfan va stel publiken är, Jensen får verkligen inte med sig någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Fyfan va stel publiken är, Jensen får verkligen inte med sig någon.

Ja verkligen.. Fast då är han inte så rolig heller.

It just works

Permalänk
Medlem

Stuff™

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av the squonk:

Inte så konstigt egentligen, dom flesta som överhuvudtaget köper en stationär dator idag är meganördar. Då är det det bästa som gäller, kosta vad det kosta vill.

Vanligt folk som är normalt datorintresserade kör i 99 fall av 100 bara laptop.

Vanligt folk som är spelintresserade kör i 99 fall av 100 konsol.

Vanligt folk som inte är intresserade använder inte ens en laptop, det är 100% mobil och padda. En dator är en sån där gammal pryl man måste använda på jobbet.

Alla har vi olika klassificeringar på folk.

Meganördar för mig är folk med servers och annat. Vanligt folk speciellt i män ålder 10-30 så bör de ha en dator som klarar av spel om de ej ska vara udda.

Nå din poäng håller jag med om att personer som köper lösa hårdvaror ofta är folk som köper dyrare hårdvaror. Medans om man kollar på färdigmonterade datorer i våra elbutiker så är det ofta enklare hårdvaror.
2080Ti och 9900k likaså kommande 10 core nästa gen lär vara populär i butiker där den största målgruppen är gamers som nyss har fått bättre ekonomi. Men det är inga populära hårdvaror bland vanligt folk.

Permalänk
Medlem

Någon ny hårdvara eller bara massa RTX mumbo jumbo PR?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megacrash:

Någon ny hårdvara eller bara massa RTX mumbo jumbo PR?

Jag tänke samma, det känns inte som att målgruppen är konsumenter.

Visst otroligt bra att filmstudie kan göra filmer snyggare, bättre och billigare. Det gynnar ju oss konsumenter, men det är lite prat om funktioner som vanligt folk kommer att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Alla har vi olika klassificeringar på folk.

Meganördar för mig är folk med servers och annat. Vanligt folk speciellt i män ålder 10-30 så bör de ha en dator som klarar av spel om de ej ska vara udda.

Nå din poäng håller jag med om att personer som köper lösa hårdvaror ofta är folk som köper dyrare hårdvaror. Medans om man kollar på färdigmonterade datorer i våra elbutiker så är det ofta enklare hårdvaror.
2080Ti och 9900k likaså kommande 10 core nästa gen lär vara populär i butiker där den största målgruppen är gamers som nyss har fått bättre ekonomi. Men det är inga populära hårdvaror bland vanligt folk.

Folk med renderfarms och liknande är Mega-meganördar, nej men min poäng var att folk i största allmänhet numera är rätt så totalt ointresserade av datorer. Datorer har inte varit hippt på länge. Och i Sverige har dom som ÄR intresserade uppenbarligen råd att köpa 9900K/2080Ti och gör det.

I andra länder kanske en Core i3 och ett GTX1050 är en ouppnåelig dröm, den datorintresserade får köra allt på en 5 år gammal Celeron-laptop. Har stött på en del sådana, som varit grymma hackers med knappt någon hårdvara(kanske därför de är hackers, så de kan "låna" cpu-tid)

Permalänk
Medlem

Wow! Ostig rendering med RTX. Kommer nog bli en skaplig del memes från den här presentationen.

Permalänk
Medlem

När jag hoppade in, verkar handla mest om AI som i allt annat än just grafik. Självkörande fordon tex.

Permalänk
Medlem

"Regular Bing user" ... *sensible chuckle*

Permalänk
Medlem
Skrivet av b00nde:

Ja verkligen.. Fast då är han inte så rolig heller.

It just works

Sluta gnälla på publiken!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Oavsett vad man tycker om Nvidia så är flera av dessa saker väldigt intressanta ^^ både från en praktisk del och teknisk del.

Permalänk
Medlem

@Vargas: Exakt min reaktion. haha

Permalänk
Medlem

Å där kom nya GPU:n. Lär inte komma en konsumentversion av detta så alla gamers får nog vänta ett tag på en ny generation.

Permalänk
Avstängd

Så NVIDIA kommer från och med April låsa upp möjligheten för RTX i spel för GTX 1060 6GB och bättre. De känns... inte så lovande :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HC-8315:

Så NVIDIA kommer från och med April låsa upp möjligheten för RTX i spel för GTX 1060 6GB och bättre. De känns... inte så lovande :/

Inte förvånad när det handlar om Nvidia.

Permalänk
Medlem

Släppa RTX till icke RTX och samtidigt göra RTX kort och skapa en förvirrad 1600 serie....

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa RTX på ett GTX 1060 jag har liggandes. ..I guess

Permalänk
Medlem

Asså RTX drar ju så jävla mkt o 1000 serien presterar ju sämre än 2000 serien men man ska köra RTX där när 2000 serien knappt klarar av det i 60+ fps?

Permalänk
Hjälpsam

Är nog menat för enklare DXR än dagens spel, krävs ett läge under Low i dagens.
Får väl ändå sägas, bättre att de inför möjligheten till DXR, än att de låter bli.

Kolla länken finns en del intressant läsning där.
https://www.nvidia.com/en-us/geforce/news/geforce-gtx-ray-tra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Tror inte det blir sista generationens dedikerade grafikkort, då Intel själva precis har börjat ge sig in i leken nu och vill ha en bit utav den marknaden.

Vi kan väl hoppas på att Intel tar fram nya metoder att göra transistorer till sina grafikkort, ljusbaserade som de pratat om tidigare vore inte fel, då kan de sopa in Nvidia under mattan.
Nvidia kommer aldrig kunna konkurrera med någon som har sin egen tillverkning av wafers, Intel kan ju krympa marginalerna rejält medans Nvidia måste förlita sig till att TSMC krymper sina marginaler vilket inte lär hända.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att Nvidia väljer att göra det.

1. För få sitter på ett kort med RTX -> 2. för få utvecklare satsar på det -> 3. för få spel har stöd för RTX -> 4. för få köper kort med RTX -> tillbaka till 1.

Dödsspiral.

Permalänk
Medlem

Sa dom något intressant under sändningen? Jag kikade inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Sa dom något intressant under sändningen? Jag kikade inte.

Om första sidan inte hade någon uppdaterad nyhet eller ens artiklar från eventet så skulle jag säga nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vi kan väl hoppas på att Intel tar fram nya metoder att göra transistorer till sina grafikkort, ljusbaserade som de pratat om tidigare vore inte fel, då kan de sopa in Nvidia under mattan.
Nvidia kommer aldrig kunna konkurrera med någon som har sin egen tillverkning av wafers, Intel kan ju krympa marginalerna rejält medans Nvidia måste förlita sig till att TSMC krymper sina marginaler vilket inte lär hända.

AMD har inte egna fabriker för Ryzen, men det går rätt bra för dem att konkurrera ändå, både med pris och prestanda....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian V:

Släppa RTX till icke RTX och samtidigt göra RTX kort och skapa en förvirrad 1600 serie....

De förvirrar oss tillräkligt mycket för att tro att rtx serien e den mest prisvärda

Permalänk
Medlem

Om det blir mycket RT i spel framöver, så kan RTX bli intressanta, Nvidia försöker få fler utvecklare att satsa på någon variant av RT för att dom måste. För att rättfärdiga RTX. Kan bli bra vad det lider, eller inte, jag tror fortfarande att hårdvaran måste bli en hel del mer kraftfull innan RT blir riktigt bra.