Permalänk
Medlem

Harmony hub

Tjena införskaffade mig en harmony för några dagar sen men börjar undra om det är något att ha vad tycker ni känns inte riktigt som något nödvändigt haha 😂

Permalänk
Medlem

Var den något att ha? Vad gör du med den? Var inne o kikade på om en Harmony Elite skulle lösa mina önskemål med ett smart hem nämligen. Skall dock testa hass.io istället men tyckte denna verkade trevlig med.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Nödvändigt och nödvändigt...

Av allt onödigt jag köpt så är nog Harmony Hub + Companion (fjärrkontroll) det jag gillar mest. Flickvännen som normalt suckar åt alla teknikköp håller med! (Hon vet i och för sig inte vad det kostade )

Numera sköts all TV-tittande med en fjärrkontroll (förutom när de få gånger chromecasten används). T.ex. startar jag raspberryn (plex), förstärkaren och TV:n med ett knapptryck, likaså för att stänga av allt.

Det är dock inte allt, jag kan numera också ha det rent och snyggt på TV-bänken. Förstärkaren och raspberryn som tidigare var tvungen att stå synligt är nu bakom stängda luckor.

Postade den här bilden i en annan tråd för bara någon dag sedan, så varför inte igen

Någon gång kommer jag köpa lampor m.m. som fungerar med huben. Så kan man få lite mysbelysning vid filmtittande m.m. Väntar bara på att antingen bli rik, att priserna sjunker eller att det uppstår någon, på riktigt, väletablerad standard. Så jag får nog vänta länge.

Permalänk
Medlem

Toppen, tack för svaret. Jag såg en snubbe på blocket som sålde sin Harmony Elite (vilket jag då anser är kontroll + hub?) för 1500kr. Kanske värt chansa

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk

Harmony Hub + Companion (eller Logitech Smart Control som det hette förrut) är nog bland det bästa jag köpt till TV, mediaspelare, receiver.
Enda nackdelen är att Logitetechs molntjänst är så himla låååångsam att det kan vara en prövning att programmera skiten.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Harmony Hub + Companion (eller Logitech Smart Control som det hette förrut) är nog bland det bästa jag köpt till TV, mediaspelare, receiver.
Enda nackdelen är att Logitetechs molntjänst är så himla låååångsam att det kan vara en prövning att programmera skiten.

Håller med. Jag köpte bara hubben för jag försöker styra via Google Home / Alexa. Men HERREGUD vad mjukvaran är värdelös. Det är helt sjukt.

Jag hade en smart plug som jag kopplade in Tvn/förstärkaren /apple tvn in, så när jag sa "Tv on" så startade allt. Men med huben, slipper jag ha smart pluggen och jag antar att det är bättre för mina produkter att inte bryta strömmen på det sättet.

Mitt enda problem just nu är mjukvaran. Det tar för lång tid att experimentera och hålla på...

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Köpte Harmony Elite för några år sen på BF, huben följer alltid med.
Bästa köpet jag köpt, just nu har jag bara BluRay spelare, TV och soundbar som styrs av den.
Där det var lite strul efter byte av TV, men man behövde lägga till soundbaren manuell via nån enhetshanterare i TVn, sen fungerade det också bra.

Har 4 aktivteter:
* Kolla TV - Startar TV och Soundbar om de är av, sätter input på tv till den där för tillfället analoga tvn är samt rätt input på soundbar.
* Netflix - Startar TV och Soundbar om de är av, startar netflix appen i tvn. Ställer in rätt input på soundbar.
* Smart TV - Startar TV och Soundbar om de är av, startar smart tv gränssnittet, bekvämt för tex svt play, youtube och liknande som tyvärr inte har en genväg i tvn. Ställer in rätt input på soundbar.
* Watch Video - Startar TV och Soundbar och BluRay om de är av. Ställer in rätt input på tv och soundbar.
* Play Game - Startar TV och Soundbar om de är av, byter till input för switchen, tyvärr tillåter inte Nintendo tredjeparts program att starta konsolen, så det får man tyvärr göra själv. Ställer in rätt input på tv och soundbar.

Funderat på en för spotify med, men inte blivit att jag kört det så ofta via soundbaren än så länge.

Väldigt skönt iaf när besökare eller sambon bara behöver använd en fjärrkontroll till allting.
Du kan ju dessutom byta vad knapparna gör om du inte är nöjd, exit och back tex, brukar ibland ha andra funktioner, eller snarare bytta funktioner än vad jag vill ha ^^

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Akerhage: jag kör två hub med hass.io dom styr, 2 ac,2tv ,2 sterio, shield , mibox 3s och det görs med röststyrning via alexa, det är awesome! ett annat tips är annars broadlink rm pro, den styr fler saker, dom kunde tyvärr inte styra alla funktioner på min ac dock.
fördelen med dom är att man inte behöver stänga av en rutin när nästa körs.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

Jag kör harmony. Precis som många andra säger går den på wifi (inte ir). Så du kan ha grejorna nästan hur som helst.

Frugan tycker det är jättebra. Styr TV, PS, iptv mm. Men det går att göra så mycket mer.

Kör även Google Home så jag kan säga "höj volymen" så gör den det.

Skickades från m.sweclockers.com