Köpt begagnad dator i "ok skick & allmänt slitage"

Permalänk
Medlem

Köpt begagnad dator i "ok skick & allmänt slitage"

Har som titeln lyder köpt en begagnad dator.

Killen som sålde datorn skrev i annonsen:

Datorn är i ok skick, den är mellan 6-7år gammal skulle jag gissa (jag var inte första ägaren, har själv ägt den i snart 3år) så allmänt slitage finns. En liten plastdetalj saknas på datorns vänstra sida, minns jag rätt så är det för någon expansionsport.

Problemet är att datorn har flera tryckskador samt mindre skrapmärken på skärmen som inte syns på bilderna i annonsen. Jag tycker själv inte att det räknas som "allmänt slitage" eller "ok skick" men han tycker annorlunda.

Bilderna gör inte skadorna rättvisa, det är betydligt mer märkbart när man ser dem i person.

Vad säger ni? Kan skador på skärmen räknas som "allmänt slitage" och "ok skick"?

Visa signatur
Permalänk

Vad är det du vill visa på bilderna? Om det är repor så släck skärmen och fota lite från sidan.

Allmänt slitage kan ju som ordet antyder betyda lite vad som helst. Sen kan man ju tycka att det hör till god ton att informera om skador som sitter illa till tex i skärmen. En repa eller buckla på chassit spelar ju mindre roll men en större repa mitt i skärmen är ju mer betydande såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om den är 6-7 år gammal får man väl räkna med lite blämmor?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080