Problem med ljud på LG OLED65C8 i kombination med HK SB26

Permalänk
Medlem

Problem med ljud på LG OLED65C8 i kombination med HK SB26

Köpte nyligen en ny TV, hade tidigare en Sony Bravia KD-55XD9305 där det fungerade utmärkt med samma SB.

Nu efter nya tvn så har jag mycket problem med ljudet, soundbaren sitter på ARC ingången men måste stänga av soundbaren och he på den igen, om TVn varit idle mer än typ 5 minuter.

Kör med en Logitech Harmony Elite + Hub, precis som tidigare. Alla knappar fungerar, men även om jag med aktiviteten satt att den ska byta till HDMI TV så måste jag ändå starta om soundbaren, det hjälper inte heller att trycka på HK kontrollen.
I början fungerade det att byta till tex HDMI 2 på den kontrollen och sen tillbaka till HDMI TV. Det gör det inte längre.

Tycker även att LGn inte alltid tar rätt input via aktiviteterna, trotts att jag lagt in 2 sekunders delay, på Sonyn körde jag ingen delay alls. Skulle kunna testa högre delay.... Men det kommer ju inte hjälpa problemet med ljudet.

Någon som varit med om något liknande med LGs Oled? Funderar på om vi fått ett dåligt exemplar eller om jag missat nånting.
Bilden är det inget fel på.

Rubrik förtydligad / Mod
Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Moderator
Testpilot

* Rubrik förtydligad *

@Purrfected: Tänk på att ge trådar så tydliga rubriker som möjligt. Då blir forumet överskådligare och trevligare att använda, samtidigt som dina chanser att få bra svar ökar. Jag antar att du är medveten om det men ibland kan vi behöva en påminnelse.

Hör av dig till mig om du inte tycker om min formulering så kan jag ändra.

//Dinoman
Moderator

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Dinoman: Tack Ja ibland så har man lite otur när man tänker ^^

Om någon mer skulle ha problem med ljud eller annan utrustning till deras LG Oled, finns något som heter "Enhetsanslutaren".
Körde den så fungerade det efter det, skumt kan jag tycka då det med sonyn bara rullade på.
Men det hjälpte iaf!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.