Vampire: The Masquerade Bloodlines får uppföljare – släpps år 2020

Permalänk
Melding Plague

Vampire: The Masquerade Bloodlines får uppföljare – släpps år 2020

Under årets upplaga av GDC bekräftas det att kultspelet Vampire: The Masquerade Bloodlines får en uppföljare, vilken ges ut av svenska Paradox Interactive.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem

Ojoj, detta har man väntat på länge. Cyberpunk hamnade just på 2:a plats på min lista över onödigt hög hype.

Förhandsbokningarna på steam ser ut att gå bra också. Tydligen finns det gott om fans då det redan placerat sig på tredje plats över global top sellers.
https://store.steampowered.com/search/?os=win&filter=globalto...

Permalänk
Medlem

Yes! Första spelet må ha haft en del buggar men är ändå på min topp 10 genom tiderna.

Permalänk
Avstängd

Hoppas den inte hamnar på epic store bara..

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiirozu:

Hoppas den inte hamnar på epic store bara..

Enligt artikeln...
"Sett till distribuering på PC släpps spelet på Epic Games Store, Steam, GOG samt Paradox egen butik."

Så tyvärr för dig, den hamnar även på epic store

Permalänk

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michael1:

Enligt artikeln...
"Sett till distribuering på PC släpps spelet på Epic Games Store, Steam, GOG samt Paradox egen butik."

Så tyvärr för dig, den hamnar även på epic store

.. fan.

Visa signatur

*Inlägg med reservation för eventuell censur av admin ;-)

Permalänk
Hjälpsam

Tror att jag skall gynna GOG denna gång det förtjänar de.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Ugh nvidia raytracing o dlss bådar inte gott....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Kiirozu:

Det kan givetvis ändras till lanseringen om Epic langar fram en stor påse pengar, men om det som aviserat kommer till fyra olika butiker torde väl inte Epics vara i vägen för att välja favoriten?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

Ugh nvidia raytracing o dlss bådar inte gott....

Skickades från m.sweclockers.com

Varför? Är väl valfria inställningar om man ogillar det? Eller tror du resten av utvecklingen blir lidande?

Skrivet av MrAdde:

Det kan givetvis ändras till lanseringen om Epic langar fram en stor påse pengar, men om det som aviserat kommer till fyra olika butiker torde väl inte Epics vara i vägen för att välja favoriten?

Oerhört skeptisk till att man skulle ta bort den från sin egen butik. En butik som för övrigt säljer steam-nycklar. Kan ju ha fel men det ska nog till en väldigt stor pengapåse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Tror att jag skall gynna GOG denna gång det förtjänar de.

Tänker som dig alternativt paradox egen, all abord the hype train!

Permalänk
Medlem

Nice! Blir ett köp hos GOG eller EGS.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Faktiskt så jag kanske måste bryta mitt löfte till mig själv att inte förbeställa! Någon mer än jag som får deja vu-vibbar av skärmbilderna, allra mest bild 2 (gatan) och 4 (kajen)? Undrar om det bara rör sig om koncept, eller om de portat över delar av ettan a la Dark Souls 3, typ

Permalänk
Medlem

Frågan om hur bra spelet blir och hur mycket av troikas gamla gäng är med i utveckling av den nya titeln. Bra titlel blir fortfarande skit ifall spelutvecklarna är skit.

Brian Mitsoda är dock med så förtroendenivån är högre än noll.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michael1:

Varför? Är väl valfria inställningar om man ogillar det? Eller tror du resten av utvecklingen blir lidande?

Oerhört skeptisk till att man skulle ta bort den från sin egen butik. En butik som för övrigt säljer steam-nycklar. Kan ju ha fel men det ska nog till en väldigt stor pengapåse.

varje spel med nvidia gameworks är subpar med optimeringar. Inga prestanda fördelar bara backdelar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Uppföljare brukar bli sämre än originalet. Hoppas inte det denna gång. Första spelet (det lilla jag spelade) var ju väldigt bra och svårt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Spännande, detta kommer att följas!
Hoppas att man kan välja friare och bygga egna karaktärer sam att inledning och slutet inte blir lika låst, osv...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Älskade spelet. Om jag minns rätt köpte jag det fysiskt för jag var hos en kompis och hade inga spel med mig och sedan spelade jag det hela tiden. Kul med en uppföljare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Trodde aldrig det skulle komma fler spel i Vampire the Masquerade men här ser man. Hoppas innerligt att det blir ett bra spel.

Någon som köpt spel på paradox egna hemsida. Har dom en egen spelklient eller får man en nyckel till steam eller hur fungerar det?

Visa signatur

Citera för svar

MSI Z490 MAG TOMAHAWK | Intel Core i7 10700K | Corsair 64GB DDR4 3200MHz | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1TB | WD Black 6TB Desktop Drive | Corsair RM750X 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Hjälpsam

Förra spelet var tvåan, fanns en tidigare, som började på medeltiden, orkade inte spela den.
https://en.wikipedia.org/wiki/Vampire:_The_Masquerade_%E2%80%...
Mycket som man älskade VMB för, var stämningen, miljöerna, musiken, radion och dess reklamsnuttar :D, ett jävligt bra spel kort sagt.
Drogs ned lite av buggar som man kunde ta sig förbi genom att skruva på AI:t har jag för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dew87:

Någon som köpt spel på paradox egna hemsida. Har dom en egen spelklient eller får man en nyckel till steam eller hur fungerar det?

När jag köpt DLCs kommer en nyckel till mailen för aktivering i Steam i mitt fall.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk
Medlem

Hoppas de använder samma gamla trasiga spelmotor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det kan givetvis ändras till lanseringen om Epic langar fram en stor påse pengar, men om det som aviserat kommer till fyra olika butiker torde väl inte Epics vara i vägen för att välja favoriten?

Det är ju Epics taktik att hälla pengar på en utvecklare/utgivare någon/några veckor innan lansering och roffa åt sig exklusiviteten så vi får väl se. Jag hoppas faktiskt på utgivning på samtliga plattformar för att äntligen se hur dåligt det säljer på EGS gentemot Steam

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

LEAVE ROOM! I WANNA THROW MONEY AT THEM TOO!

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimpan:

Hoppas de använder samma gamla trasiga spelmotor!

Sourcemotorn menar du? Vill nog påstå att spelets många buggar berodde på utvecklarna snarare än den. Jag menar, HL2 fungerade trots allt ganska fint...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Citat:

Precis som föregångaren handlar det om ett spel sett ur förstapersonsvy, där spelaren tar på sig rollen som en vampyr med tillhörande krafter.

Nja, man kunde även spela i tredjeperson, vilket jag gjorde för det mesta. Förhoppningsvis kan man fortfarande välja, då de olika perspektiven trots allt lämpar sig olika bra för olika lägen.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

SHUT UP AND TAKE MY MONEY!

Ja helvete. Sjukt efterlängtat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAT? är det sant?

Älskar både Redemption och Bloodlines.

Fan vad kul.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X