Laddade upp docx till student portalen blev tomt

Permalänk
Medlem

Laddade upp docx till student portalen blev tomt

Jag laddade upp en hem tenta till studentportalen.
Fick meddelande att det var tomt all min text har försvunnit. Deadlinen har gått ut det jag undrar är går det att bevisa vad jag skickade på något sätt typ se hur många kb det skickade filerna var på?

Permalänk
Medlem

Låter som en fråga till skolan eller studentportalen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

@Dale100: Öppnar skolan med ett program som kan hantera dina filer, tex om du gör det i Word 2013/2016 men skolan kör äldre tex nån gammal 2003 så är det ju kört från början.

Ta för vana att om du inte vet mottagarens version att spara i ett äldre format..det som heter word 97-2003
Defaultinställningen i Word använd bara det till det du inte ska ladda upp någonstans, eller inte ska öppnas i annans dator där version är okänd.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

@Dale100: Öppnar skolan med ett program som kan hantera dina filer, tex om du gör det i Word 2013/2016 men skolan kör äldre tex nån gammal 2003 så är det ju kört från början.

Ta för vana att om du inte vet mottagarens version att spara i ett äldre format..det som heter word 97-2003
Defaultinställningen i Word använd bara det till det du inte ska ladda upp någonstans, eller inte ska öppnas i annans dator där version är okänd.

Alternativt spara som .pdf

Då säkrar du dessutom att formatering blir rätt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller med om att skicka det som PDF. Ladda ner PDF Creator eller något liknande så är det löst.

Permalänk
Medlem

Skicka aldrig editera ta format... spara som PDF och skicka in så slipper du diskussionen om innehållet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dale100:

Jag laddade upp en hem tenta till studentportalen.
Fick meddelande att det var tomt all min text har försvunnit. Deadlinen har gått ut det jag undrar är går det att bevisa vad jag skickade på något sätt typ se hur många kb det skickade filerna var på?

Beroende på vilken kurs och vilken lärare du har kan det räcka med att mejla och berätta vad som har hänt. För att "bevisa" att du hann göra tentan i tid skulle du kunna spela in en film där du visar att senaste ändringstiden är inom ramen för sluttiden och sedan skickar det till läraren (medan du spelar in). Fullösningen är ju att använda exempelvis mobilen och filma skärmen. En snyggare lösning är att ha ett program som spelar in skärmaktiviteten direkt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Hej tack för alla svar har pratat med läraren och fått mailat in allt. Nästa gång blir det i pdf.

Skickades från m.sweclockers.com