Samsung S10 EUROPEAN SIM CARD ONLY

Permalänk

Samsung S10 EUROPEAN SIM CARD ONLY

Hej!

Köpte en S10 och det står på förpackningen "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

Jag tillbringar 4 veckor i USA per år och är då beroende av ett US Sim för att kunna ringa och använda nät fritt.

Kommer jag runt detta på något sätt?
Någon annan telefon ni rekommenderar? Tror OnePlus är samma.

mvh

Jens Geissler

Permalänk
Medlem

Du behöver bara starta telefonen med ett EU sim första gången om jag minns rätt, det är för att undvika grey market sales.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadowpass:

Hej!

Köpte en S10 och det står på förpackningen "EUROPEAN SIM CARD ONLY".

Jag tillbringar 4 veckor i USA per år och är då beroende av ett US Sim för att kunna ringa och använda nät fritt.

Kommer jag runt detta på något sätt?

På tidigare modeller har det med att man har ringt minst 5 minuter med ett Europeiskt sim-kort, för att låsa upp användning av icke Europeiska sim-kort.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

På tidigare modeller har det med att man har ringt minst 5 minuter med ett Europeiskt sim-kort, för att låsa upp användning av icke Europeiska sim-kort.

Vi behövde inte göra det förra året på min sony xperia och de andras s6 edge o s8. Kanske att de simkorten vi köper på flygplatsen eller beställt hem funkar i europeiska telefoner?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Gainsgoblin:

Du behöver bara starta telefonen med ett EU sim första gången om jag minns rätt, det är för att undvika grey market sales.

Fan va bra om det räcker. Funkat fint på S8 men bara inte 10 har en ytterligare spärr

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@shadowpass: Det står "Read Me" på en liten flärp på EUROPEAN SIM CARD ONLY-märket, så dra upp den. Då står det att du måste ringa minst 5 minuter med ett europeiskt SIM-kort sen efter det kan du använda vilket SIM-kort du vill, dvs som någon redan sagt.

Att bara starta med ett europeiskt kort räcker inte.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Kan vara så att det är andra band som används så du kanske inte får snabbaste internet eller mottagning överallt medans andra har det
Kollar du din modell mot den amerikanska modellen. Vet att det är så på lte band mot asiatiska telefoner tex. Har en oneplus 5 och frun en Samsung som har nått band extra för jag kan ha h+ medans hon har 4g

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Flera operatörer erbjuder fri värld nu, något du kollat på annars?