Otherside Entertainment visar System Shock 3

Trädvy Permalänk
Pattern Juggler
Registrerad
Dec 1999

Otherside Entertainment visar System Shock 3

Mer än tre år efter att utvecklingen påbörjats släpps ett första videoklipp som visar System Shock 3 i rörelse. Förutom monster och robotar skymtas även den onda AI:n SHODAN.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Har väntat på SS3 länge, vill ha NU!

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011

Ser fram emot det här! Gillade SS2 starkt, även om jag aldrig lyckades ta mig igenom det på grund av föråldrad spelmekanik.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Götet
Registrerad
Okt 2013

Hurray hurray it's a jolly jolly day

Skickades från m.sweclockers.com

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2004

System Shock-serien har aldrig handlat om grafiken, men jädrar... den ser riktigt illa ut. Man får väl hoppas att gameplay, atmosfär och story levererar istället.

| 8700K @ 5Ghz w/ Noctua NH-D15 | ASUS ROG Strix Z370-E Gaming | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB @ 3600Mhz | Samsung 960 Evo M.2 500gb | Gigabyte RTX 2080Ti | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | EVGA P2 750W | 2x LG 27" 4k IPS 27UK850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan/Lund
Registrerad
Nov 2004

System Shock 1 var det mest fantastiska spel till pc när det kom enligt mig. Jisses vad det slukade min tid ^^

Inget kan mäta sig med första spelet, så jag är redo för att bli besviken men ändå ha kul.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2010
Skrivet av FeeSpray:

System Shock-serien har aldrig handlat om grafiken, men jädrar... den ser riktigt illa ut. Man får väl hoppas att gameplay, atmosfär och story levererar istället.

illa ... ILLA? va i h. Hur kräsna har folk blivit på de senaste åren.

Du kan väl inte på allvar förvänta dig att alla skall köra frostbite motorn och ha trippel A budgetar och utvecklingsteam på flera hundra till tusentals personer?

OtherSide Entertainment består av under 50 pers.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Xermalk:

Du kan väl inte på allvar förvänta dig att alla skall köra frostbite motorn och ha trippel A budgetar och utvecklingsteam på flera hundra till tusentals personer?

Enda jag tycker ser illa ut, är animationen för monstret som reser sig upp. Riktigt, riktigt dåligt gjort. Inget flyt alls.

Men helt seriöst så ser resten helt ok ut

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: Geforce GTX 980 4GB MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Xermalk:

När System Shock 1-remaken ser bättre ut än denna anser jag mig ha rätten att påpeka hur föråldrat spelet ser ut. Texturerna ser illa ut, polygon-count är bortom all kritik, och Shodan... herregud. Det ser ut som de modellerat Shodan efter Amy Schhumer. Det är väl skräckinjagande på ett helt annat vis förvisso, så det får man väl ändå se humorn i.

Det kommer dock inte hindra mig från att spela SS3 när det väl kommer, då serien är en av mina absoluta favoriter. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg - Jag hoppas att de levererar på andra fronter. Då blir jag nöjd.

| 8700K @ 5Ghz w/ Noctua NH-D15 | ASUS ROG Strix Z370-E Gaming | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB @ 3600Mhz | Samsung 960 Evo M.2 500gb | Gigabyte RTX 2080Ti | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | EVGA P2 750W | 2x LG 27" 4k IPS 27UK850

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Det ska bli intressant att se hur de tacklar både den övergripande storyn och handlingens fortgång. I båda förra spelen var ju SHODAN en dold antagonist, fram till en viss punkt.

Personligen hoppas jag på lite mer Prey, SOMA, och Alien: Isolation. Särskilt SOMA hade en fascinerande utforskning av identitet och målmedvetenhet, för att inte tala om världen i sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Sep 2002

Nu har jag aldrig spelat ett System Shock så kanske inte förstår charmen, men när det gäller själva trailern så såg spelet riktigt gammalt och utdaterat ut. Får vibbar av spel skapade i goldsource.

Intel Core i5 8400 * Corsair LPX 16GB 3000MHz * MSI Z370 Gaming Pro Carbon * Gigabyte Aorus GTX 1080Ti * Samsung 970 EVO 500GB + Samsung 850 EVO 250GB + Samsung 860 EVO 500GB * Fractal Design Define S * Corsair RM750x

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
65 14
Registrerad
Dec 2001

Animationerna ser b ut.

Mycket viktigt för att hålla mig kvar.

Samsung 34'' ultrawide curved
Logitech MX master & Logitech g910
Creative SoundBlaster Katana

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2017

Efter fubar-fiaskot som var Ultima Ascendant, så hoppas jag Otherside skärper sig och levererar något...spelbart. De flesta stortitlar idag är bara yta utan innehåll ala Hollywood så inga direkta förväntningar. Därför håller jag mig till små-titlar.

Förhoppningsvis är det samma spel i nya kläder annars bådar det illa. Tyvärr är det inte den artistiska friheten som har fokus idag, utan det är byråkraterna som styr slutresultatet.

i5 @ 4.00Ghz / 8GB DDR3 / EVGA 1060 6GB / 27" BenQ / 1TB Lagring / 120GB SSD System
Maverick Audio TubeMagic D1 / KRK ROKIT 6 G3 / AKG K518 DJ / Win 10 Pro
"If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."

Citera mig gärna om du förväntas svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av André:

Ser fram emot det här! Gillade SS2 starkt, även om jag aldrig lyckades ta mig igenom det på grund av föråldrad spelmekanik.

Då rekommenderar jag dig starkt att spela det igen. Det finns på Steam och där i forumet finns guider till hur du får det mer modernt grafiskt och kontrollmässigt via moddar och inställningar. Jag spelade det när det var nytt och för något år sedan igen och njöt båda gångerna väldigt mycket av upplevelsen. Men SS2 var fult redan när det kom så tyvärr är de gamla filmklippen gräsliga (de är tillverkade i spelmotorn men sparade som filmer vilket gör att de inte uppgraderas när man uppgraderar modellerna i övrigt).

Angående detta spel är jag rädd för att det blir ett nytt Underworld Ascendant, jag har dock högre förhoppningar på värld och story här. Valet av Unity känns sådär då de inte lyckades få till UA så bra i just den motorn.

Och remaken av SS1 ser riktigt fin ut, jag är backer där och sen de fokuserade på att få till en remaster och inte en reboot så börjar det se bra ut faktiskt. De tog ett hårt brejk där de gick ut och sa att de gjort fel och lagt pengar på fel saker. Efter det gillar jag det hela mer. Och ja, det är mycket snyggare än det som visades här. Jag var OK med allt i trailer fram till Shodan kom in, kan de inte göra "henne" rättvisa i 3D bör de behålla henne som 2D.

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Redaktör 🌲
André Granroth
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Videoapan:

Då rekommenderar jag dig starkt att spela det igen. Det finns på Steam och där i forumet finns guider till hur du får det mer modernt grafiskt och kontrollmässigt via moddar och inställningar. Jag spelade det när det var nytt och för något år sedan igen och njöt båda gångerna väldigt mycket av upplevelsen. Men SS2 var fult redan när det kom så tyvärr är de gamla filmklippen gräsliga (de är tillverkade i spelmotorn men sparade som filmer vilket gör att de inte uppgraderas när man uppgraderar modellerna i övrigt).

Tack för tipset. Jag spelade det på just Steam för några år sen för första gången och kommer ihåg att jag hade någon grafikmodd installerad. Har alltid tänkt att jag ska ge det en till chans, så någon gång ska det nog bli av. Gillade allt utom just det spelmekaniska, stämningen och miljöerna var riktigt bra.

Phanteks Eclipse P400S || MSI Z270 Tomahawk || Intel Core i7-7700K || Corsair Vengeance LPX 16 GB || Asus GTX 1070 Strix 8GB || Corsair RM750i || Asus PB278Q

Nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Unity, Det är väl en motor för mobila enheter främst?! I en androidtelefon nära dig? A la super Mario run?

i7 6700k | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x8 GB Corsair Vengence 2400MHz Cl 14| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 1000TB thin provision

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av André:

Brukar jag också skylla på :). har testat det men det var extremt klumpigt så liksom du gav jag upp. fördelen är att gamla spel som inte kunde flasha med grafik eller mikrotransaktioner (höhö) och trots att spelen såg ut som skit och man inte kunde betala med sitt kreditkort för en ny skjorta så var storyn ofta guld. hoppas moderna spelmakare kunde spela lite äldre spel och se VARFÖR dom sålde som smör och än idag spelas och moddas friskt på forum för att kunna spelas på moderna maskiner.

Ryzen 1700 @ 3.9ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Nov 2009

Vad som gjorde System Shock, framförallt tvåan, så bra var ju miljön och stämningen.
Grafiken var aldrig imponerande.
Därför blir jag lite orolig när det första de talar om är just grafiken...
Visa lite videoklipp som visar stämningen i spelet!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2017

EDIT

i5 @ 4.00Ghz / 8GB DDR3 / EVGA 1060 6GB / 27" BenQ / 1TB Lagring / 120GB SSD System
"If the words 'life, liberty, and the pursuit of happiness' don't include the right to experiment with your own consciousness, then the Declaration of Independence isn't worth the hemp it was written on."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av ChrilleCratzz:

20-minuter gameplay från Alpha version.

Är remake på ettan, inte SS3

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Amsterdam
Registrerad
Jun 2017

Ah, my bad. Inte vaknat till ordentligt än här.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2011

Epic Games exclusive. Calling it!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av The Kristoffer:

Unity, Det är väl en motor för mobila enheter främst?! I en androidtelefon nära dig? A la super Mario run?

Cross-over plattform. Du kan använda dig av Unity till allt från Windows till de flesta plattformar och det är förmodligen ett medvetet val då du slipper tunga konverteringar. Med det sagt så lär det också se "gammalt" ut med föråldrad grafik och spelmekanik.

Dator - Eizo S2431W, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 4970K, CM Hyper EVO 212, Asus Z97, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 16 gb Kingston DDR 3 1833Mhz, Gigabyte Geforce Windforce 970, Asus Zonar DG, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av Wladir:

Epic Games exclusive. Calling it!

Då får de nog byta spelmotor först..

Storburk: i7 2600K@4,0 GHz, ASUS P8P67 Pro-M, FD Define Mini, CMH212+, CM M2 Silent 720W, 16 GB, R9 290X MSI Lightning, SSD + HDD - HTPC: i3 4330T, 4 GB, SSD, XFX HD7850, BeQuiet 550W - Bärbar: ASUS F3SR, Core2Duo@2,6-3,1Ghz 4 GB, SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/
Registrerad
Feb 2003
Skrivet av SCORPIUS:

System Shock 1 var det mest fantastiska spel till pc när det kom enligt mig. Jisses vad det slukade min tid ^^

Inget kan mäta sig med första spelet, så jag är redo för att bli besviken men ändå ha kul.

Exakt!

Minns när man fick Flechette gun första gången, samt hissmusiken, och cyberrymden. "With all ethical constraints removed.."

-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

Märkligt dålig grafik och animation. Ser ut som Lawnmower man.

| Fractal Design Define R5 | Asrock X399 Fatal1ty | AMD Ryzen Threadripper 1950X | Enermax Liqtech 360 | Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16 | OCZ ZX 1000W | ASUS GTX 1070 Ti Strix | Philips 328E9FJAB/00 | Debian Sid | LXQt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2009

Meh? Det är ju inget annat än ett "tech demo" med unity motorn under huven.

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.