Permalänk
Medlem

Router upp till ca 2000kr

Har idag en Tp-link Archer c7 som har börjat ge upp, så jag är på jakt efter en ny router med som har starkt wifi, stabil anslutning och buggfri mjukvara. Fungerar den med openwrt/dd-wrt så är det ett plus. Jag har 15st enheter som är anslutna till routern och har en 250/100 lina in. Bor i en 100kvm stor lägenhet, med mestadels gipsväggar. Har Bahnhof som leverantör, deras router är väl bara glömma?

De jag har kollat lite på, har ni några bättre idéer?
Netgear nighthawk x4s
Netgear nighthawk x6
D-Link dir-885l
D-Link dir-879
Tp-link Talon ad7200
Tp-link Archer c3200

Permalänk
Medlem

Jag funderar också på router-byte och är sugen på Asus maskiner. Jag har kikat på RT-AC88U (ligger på 2550 kr) men det finns säkert ett syskon med 4 LAN också (denna har 8).
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=3442490

Permalänk
Medlem

RT-AC86U är vass (även nyare och snudd på bättre än ac88 trots numreringen). Håll dig även borta från ac87.
RT-AC86U är kanske aningen dyr, om du har tålamod brukar det vara kampanjer (~1500kr) på den med jämna mellanrum.

Permalänk
Sötast

Skule nog säga att alla produkter som ser ut lite som rymdskepp från 60-tals filmer är skräp som man försöker sälja till gamer kids på 13 med rika föräldrar.

Om du verkligen behöver en router på över säg 1200kr så satsa på en professionell serie/small business istället för att gå på saker som är döpta efter stallone filmer å liknande

Permalänk
Medlem

Om du kan tänka dig att ha en router utan inbyggt wifi, så kan jag rekommendera Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite.

har fungerat klockrent sedan första sekund jag körde igång allt. Accesspunkten går över PoE och ligger centralt i lägenheten (96 kvm) så har god täckning överallt, trots tjocka betongväggar.

Landar på lite under 1500kr exkl frakt från Dustinhome.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Ni får mer än gärna köpa och skriva en recension på MikroTik RouterBoard RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN.
Ca 2500:- ifrån en... "säljare".
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4958203

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

välj en valfri router från ubiquiti eller mikrotik istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Ni får mer än gärna köpa och skriva en recension på MikroTik RouterBoard RB4011iGS+5HacQ2HnD-IN.

Jag har kollat på MikroTik´s produkter - men uppfattat att alla har direktingång för fiber. Jag har min fiber i en "box" som internetleverantören har monterat. Jag antar att jag inte kan "ta ut" någon fiberkabel (som också är slut direkt innanför väggen) ur den för att ansluta i företagets produkter ?

Eller har jag missförstått något här ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Om du kan tänka dig att ha en router utan inbyggt wifi, så kan jag rekommendera Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite.

Är den bra, Ubiquiti Networks EdgeRouter X, fast den är så billig ? Jag har kikat på den men varit rädd då det brukar vara att man får vad man betalar för...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Om du kan tänka dig att ha en router utan inbyggt wifi, så kan jag rekommendera Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite.

har fungerat klockrent sedan första sekund jag körde igång allt. Accesspunkten går över PoE och ligger centralt i lägenheten (96 kvm) så har god täckning överallt, trots tjocka betongväggar.

Landar på lite under 1500kr exkl frakt från Dustinhome.

Har väl föredragit en enda enhet, sist jag hade en AP var väl i början av 2000. 😄 Men jag är väl öppen för allt så länge det fungerar bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎

IT-tekniker och sysadmin till trots, måste jag slå ett slag för Ubiquiti AmpliFi -systemen !
Enklare, mer stilrena och rent ut sagt skitbra produkter rakt igenom!
Vill man ha något som ”bara funkar” men inte tummar på kvaliteten eller signalstyrka/överföringshastighet.... kolla in detta.

Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 - Base
(Basstationen endast, den räcker gott för mig både inne och ute, bor i en två våningsvilla på 135+ kvm, uterum och stort altandäck på 50kvm+ // täckning överallt !)
https://www.inet.se/produkt/5405047/ubiquiti-amplifi-hd-ac175...

Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 - Base + 2 Mesh
(Samma som ovan men med 2st inkluderade Mesh-punkter)
https://www.inet.se/produkt/5405045/ubiquiti-amplifi-hd-

Ubiquiti AmpliFi HD Mesh Point
(Separata Mesh-punkter att utöka vid behov...)
https://www.inet.se/produkt/5405046/ubiquiti-amplifi-hd-mesh-...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bebben:

Om du kan tänka dig att ha en router utan inbyggt wifi, så kan jag rekommendera Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite.

Skrivet av Rammel:

Har väl föredragit en enda enhet, sist jag hade en AP var väl i början av 2000. 😄 Men jag är väl öppen för allt så länge det fungerar bra!

Jag har den lösningen sedan ungefär en månad tillbaka, och är hur nöjd som helst! Tittade video på youtube för att installera det, tog ungefär 30 minuter. Nu har man ett driftsäkert system som lätt går att utveckla om behovet skulle finnas!

Skrivet av andreas_dock:

IT-tekniker och sysadmin till trots, måste jag slå ett slag för Ubiquiti AmpliFi -systemen !

Jag funderade även på AmpliFi systemet, men eftersom jag har 1 gbit trådat så valde jag att köra på edgerouter-lösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

IT-tekniker och sysadmin till trots, måste jag slå ett slag för Ubiquiti AmpliFi -systemen !
Enklare, mer stilrena och rent ut sagt skitbra produkter rakt igenom!
Vill man ha något som ”bara funkar” men inte tummar på kvaliteten eller signalstyrka/överföringshastighet.... kolla in detta.

Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 - Base
(Basstationen endast, den räcker gott för mig både inne och ute, bor i en två våningsvilla på 135+ kvm, uterum och stort altandäck på 50kvm+ // täckning överallt !)
https://www.inet.se/produkt/5405047/ubiquiti-amplifi-hd-ac175...

Det här verkar väldigt intressant, en enda enhet och ser dessutom fräsch ut. Täcker även mitt behov av minst 2 lanportar och wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kör på någon med stöd för Wireguard av något slag så kommer du bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av prod01:

Håll dig även borta från ac87.

Ursäkta inblandningen från mig i denna tråd. Efter att rätt nyligen blivit "lurad" av firma att införskaffa 87U, vad är det man ska "hålla sig borta" från gällande den? Nyfiken, har den står oupptagen. Kanske ska lämna tillbaks den.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Beginner:

Ursäkta inblandningen från mig i denna tråd. Efter att rätt nyligen blivit "lurad" av firma att införskaffa 87U, vad är det man ska "hålla sig borta" från gällande den? Nyfiken, har den står oupptagen. Kanske ska lämna tillbaks den.

Jag instämmer i denna frågeställning...
Varför skulle AC87U vara dålig?, inte hört eller sett något negativt om dem i alla fall?
Ägde en en AC66U tidigare och vart jättenöjd sedan slog åskan efter 3-4 år vilket den inte överlevde. Men det klandrar jag inte enheten i sig för.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Om man jämför Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 och Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite. Vilken är mest prisvärd osv? Blir ju ungefär samma peng. Vad har de för svagheter och styrkor mot varandra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Ursäkta inblandningen från mig i denna tråd. Efter att rätt nyligen blivit "lurad" av firma att införskaffa 87U, vad är det man ska "hålla sig borta" från gällande den? Nyfiken, har den står oupptagen. Kanske ska lämna tillbaks den.

"Hålla sig borta från" var kanske lite starkt. Det är nog inget större fel på den, mer att man kan bli lurad att ac87 är bättte än ac86 pga numreringen, när det är tvärtom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

IT-tekniker och sysadmin till trots, måste jag slå ett slag för Ubiquiti AmpliFi -systemen !
Enklare, mer stilrena och rent ut sagt skitbra produkter rakt igenom!
Vill man ha något som ”bara funkar” men inte tummar på kvaliteten eller signalstyrka/överföringshastighet.... kolla in detta.

Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 - Base
(Basstationen endast, den räcker gott för mig både inne och ute, bor i en två våningsvilla på 135+ kvm, uterum och stort altandäck på 50kvm+ // täckning överallt !)
https://www.inet.se/produkt/5405047/ubiquiti-amplifi-hd-ac175...

Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 - Base + 2 Mesh
(Samma som ovan men med 2st inkluderade Mesh-punkter)
https://www.inet.se/produkt/5405045/ubiquiti-amplifi-hd-

Ubiquiti AmpliFi HD Mesh Point
(Separata Mesh-punkter att utöka vid behov...)
https://www.inet.se/produkt/5405046/ubiquiti-amplifi-hd-mesh-...

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.682037/test-smarta-wifi-pak...

Enligt det här testet så verkar det vara den sämsta av de mesh-system de testat, med bland annat lägst räckvidd per enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rammel:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.682037/test-smarta-wifi-pak...

Enligt det här testet så verkar det vara den sämsta av de mesh-system de testat, med bland annat lägst räckvidd per enhet.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmmm...

Jag kan ju dock inte uttala mig om just Mesh-delen då jag enbart kör basstationen.
Men har ju svårt att tro att det skulle vara dåligt...

Har sett flera recensioner på youtube där de kört hela uppsättningen med bas + 2st Mesh och det har varit klockrent...

Aja, som sagt jag kör endast basen och täcker betydligt mer än min förra AC66’a gjorde innan.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rammel:

Om man jämför Ubiquiti AmpliFi HD AC1750 och Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite. Vilken är mest prisvärd osv? Blir ju ungefär samma peng. Vad har de för svagheter och styrkor mot varandra?

Skickades från m.sweclockers.com

Du har nog ytterligare lite bättre täckning med en AP AC Lite, men det är marginellt.
Vi kör bland annat AP AC Lite’s på jobbet och de är jättebra, men vill man ha ännu bättre täckning så är ju modellerna med externa antenner att rekommendera - samt att även kanske byta antennerna mot starkare/bättre (Unifi säljer detta också)
Det mesta handlar ju om vad man prioriterar mest; hastighet eller täckning.

En annan sak som kan vara bra att ha med sig är också att bara för att man har en router/access-punkt med stark signalstyrka eller stora antenner - måste man också tänka på vilken typ utav enheter som kommer ansluta mot dem.
En laptop har mycket bättre antenner än tex en mobil och kan därmed utnyttja den starkare täckningen oavstående erbjuder.
En mobil kan ta emot signalen - men inte skicka tillbaka den till en LongRange -AP.
... något att tänka på

Men den största skillnaden rakt är huvudvärken du kommer ha för att sätta upp en EdgeRouter X och en AP AC Lite (och även hysera server-programvaran för Unifi nånstans...)

Amplifi HD är uppe och snurrar på 2-3 minuter, bokstavligen.
Det som krävs för att sätta upp Amplifi -systemet är en mobiltelefon och en app
Du har en hel del ”avancerande” funktioner lätt tillgängliga direkt i appen som tex bandbreddsförbrukning, både totalt och per enhet.
Regler för vissa enheter, pausa eller stänga av uppkoppling till saker manuellt eller via tidsschema etc.

Jag har en Edge Router X framför min Amplifi HD numera, men inte för att något krånglat - utan för att jag ville ha en ständig IPSec tunnel aktiv för all trafik i nätverket, och det ”klarar inte” Amplifi HD eller några andra konsument -routers heller för den delen. (Det är nedlåst/bort skalat..)

Men det jag menar allt det här, är att jag dels äger och/eller jobbar med alla enheterna du nämner - så jag vet skillnaderna i interface, möjligheter, uppsättning/config etc

Kortfattat;
Vill du pilla och trixa: Köp Edge Router X och en AP AC Lite
Vill du bara koppla in och köra: Köp Amplifi HD

Jag har de avancerade sakerna på jobbet, för där kan jag pilla och detalj-styra.
Hemma vill jag bara att det skall funka.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Du har nog ytterligare lite bättre täckning med en AP AC Lite, men det är marginellt.
Vi kör bland annat AP AC Lite’s på jobbet och de är jättebra, men vill man ha ännu bättre täckning så är ju modellerna med externa antenner att rekommendera - och även ev byta antenner mot starkare/bättre (Unifi säljer detta också)

Med den största skillnaden rakt är huvudvärken du kommer ha att sätta upp en EdgeRouter X och en AP AC Lite (och även hysera server-programvaran gör Unifi nånstans...)

Amplifi HD är uppe och snurrar på 2-3 minuter, bokstavligen.
Det sätta upp en en mobiltelefon och en app, och du har en hel del ”avancerande” funktioner lätt tillgängliga direkt i appen som tex bandbreddsförbrukning, både totalt och per enhet.
Regler för vissa enheter, pausa eller stänga av uppkoppling till saker manuellt eller via tidsschema etc.

Jag har en Edge Router X framför min Amplifi HD numera, men inte för att något krånglat - utan för att jag ville ha en ständig IPSec tunnel aktiv för all trafik i nätverket, och det klarar inte Amplifi HD eller några andra ”konsument” routers heller för den delen.
Men det jag menar är att jag dels äger och/eller jobbar med alla enheterna du nämner - så jag vet skillnaderna i interface, möjligheter, uppsättning/config etc

Det låter åtminstone bra, delen med att kunna stoppa uppkoppling till enskilda enheter är väldigt lockande (när man tröttnat ungarnas skärmtid) det har jag saknat på routern jag har nu. Men som sagt det viktigaste är att trådad och trådlös anslutning fungerar klockrent dag ut och dag in. Och att signalen är stark, Archer c7 har imponerat väldigt dåligt på mig, tror faktiskt att min förra AC51U fungerade bättre.

Men Asus routrar har jag kollat väldigt lite på eftersom de sätter modellnamn lite random känns det som. Blue cave däremot har jag gillar utseendet på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rammel:

Det låter åtminstone bra, delen med att kunna stoppa uppkoppling till enskilda enheter är väldigt lockande (när man tröttnat ungarnas skärmtid) det har jag saknat på routern jag har nu.
Skickades från m.sweclockers.com

Precis det jag använder funktionen till också, senast idag.

”Killar, nu är mat!”
... ingenting händer.

2 min senare: ”HALLÅ??!, kom nu, det är MAT!!”
- ja ja vi kommer!!

... ingen kommer.

*Går in på Amplifi & pausar uppkopplingen till enheterna de använder / tittar på*

Barnen kommer ner.

Jag säger att det är ”Internet som stänger ner sig själv”, än så länge kan man lura dem, haha.
Lite som jultomten och tandfen

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knetha:

Jag har kollat på MikroTik´s produkter - men uppfattat att alla har direktingång för fiber. Jag har min fiber i en "box" som internetleverantören har monterat. Jag antar att jag inte kan "ta ut" någon fiberkabel (som också är slut direkt innanför väggen) ur den för att ansluta i företagets produkter ?

Eller har jag missförstått något här ?

Du har missuppfattat. Många av Mikrotiks produkter har sfp cage för t ex fiber, men du behöver inte använda den. De flesta av Mikrotiks produkter kommer förkonfigurerade för att fungera som en hemmarouter. Med en ingång för internet (ethernet).

Mikrotiks produkter är extremt mångsidiga, och stabila. Men de har en hög kunskapströskel om du vill göra mer avancerade saker. Men det har alla produkter som vänder sig mot proffs.

Köper du Mikrotik, Ubiquiti, Cisco eller dylikt, så betalar du för prestanda och stabilitet.

Det du inte får är snygg kartong, coolt namn, och flashig design.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Köpte en Amplifi HD, men tyvärr så gav den inte bättre wifi än vad Min gamla Archer C7 gjorde, tror faktiskt att det blev sämre om jag ska vara ärlig. Fick ut 1mbit av 250mbit ca 9 meter från routern med en betongväggar mellan, Chromecasten i det rummet kunde inte ens ansluta. Inte så välspenderade 1790kr, men Inet levererade den på under 24timmar så det var åtminstone bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/5406083/asus-rt-ac86u-aimesh-ac29...

1990kr hos Inet nu. Köpte den, och har faktiskt en märkbar skillnad mot min gamla.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Rammel:

Köpte en Amplifi HD, men tyvärr så gav den inte bättre wifi än vad Min gamla Archer C7 gjorde, tror faktiskt att det blev sämre om jag ska vara ärlig. Fick ut 1mbit av 250mbit ca 9 meter från routern med en betongväggar mellan, Chromecasten i det rummet kunde inte ens ansluta. Inte så välspenderade 1790kr, men Inet levererade den på under 24timmar så det var åtminstone bra.

Skickades från m.sweclockers.com

My gaad... 😱
Det är ju riktigt dåligt ?!
Jag har ju visserligen inte betongväggar så kan inte uttala mig om det, men annars är jag och väldigt många med mig extremt nöjda med sina Amplifi -produkter...

Känner mig nästan skyldig som rekommenderade den nu juh 😥

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

@Rammel:
Jag hade också kört på ERx + ac-lite. Det är en oslagbarkombo. Behöver du mer täckning så köper man en till AP. Man behöver bara ha igång kontrollermjukvaran när man ska konfa något annars behövs det inte. Går även använda appen i telefonen.
Man behöver inte vara ingenjör för att konfa ERx. Det finns tydliga och enkla anvisningar på deras hemsida ev youtube. Tar max 5 minuter, 15 om man vill uppgradera till senaste fw, vilket man bör göra.
Jag törs t o m garantera att det kommer bli bättre än vilken konsumentrouter som helst (med liknande förutsättningar) vad gäller stabilitet och hastighet. Vill man ha det lilla extra så kör på en PRO/HD. Pro är på gränsen till overkill men

Edit: Personligen så anser jag att mikrotik är onödigt komplicerad (guit) för den typ av användning.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rammel:

Köpte en Amplifi HD, men tyvärr så gav den inte bättre wifi än vad Min gamla Archer C7 gjorde, tror faktiskt att det blev sämre om jag ska vara ärlig. Fick ut 1mbit av 250mbit ca 9 meter från routern med en betongväggar mellan, Chromecasten i det rummet kunde inte ens ansluta. Inte så välspenderade 1790kr, men Inet levererade den på under 24timmar så det var åtminstone bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av andreas_dock:

My gaad... 😱
Det är ju riktigt dåligt ?!
Jag har ju visserligen inte betongväggar så kan inte uttala mig om det, men annars är jag och väldigt många med mig extremt nöjda med sina Amplifi -produkter...

Känner mig nästan skyldig som rekommenderade den nu juh 😥

Har stor erfarenhet av Unifi / Edge dock inte av Amplifi men de gör väldigt bra prylar framförallt för pengarna inom "Enterprise", det jag kan säga däremot är att vilken router du väljer är av liten betydelse för räckvidden till generella enheter. Hastighet kan skilja men i slutändan handlar det om signalstyrkan(dbi på antenner samt power output) och de är oftast liknade oavset Accesspunkt/Router.
Även om de skilljer åt så är de starkare oftast mycket starkare än vad generel enhet kan sända tillbaka och därför får du liknade resultat ändå, MEN det som är avgörande är hur signalerna tar sig fram, studsar och absorberas. Detta kommer vara samma oavsett router. Så har man en plats som är riktigt usel finns det ingen router som kommer köra den platsen bra. Då krävs det helt enkelt en Accesspunkt någon annan stans som inte blockeras av det som är ivägen och orsakar det stora tappet.

Att du faktiskt upplever den som sämre kan ha flera anledningar. Tex att Archern körde du på 2.4 Ghz medans Aplifyen direktar dig till 5Ghz vilket har sämre räckvidd. Kan också bara vara för att du känner dig missnöjd för det inte blev bättre eller att Archern har något högre dbi och kanske gör de "något mer användbart". Det du kan kolla är om du hittar Power Output i energi inställingarna, du kan även ställa land till United states för att få "lite" bättre räckvid men det är olagligt men ja inget polisen tar dig för Det den inställingen gör är helt enkelt att den tillåter högre effekt då de har andra regler i USA. Kan ha varit så att Archern var inställd på det.

Summan är alltså att om du har "dålig täckning" förvänta dig inte att bara byta router/ap kan göra den "bra" utan det krävs helt enkelt fler signalkällor, finns absolut fall där det går från går inte ansluta till "det fungerar" men det är ju inga mirakel hastigheter isf.
Vill du inte dra kablar kolla på Power Line Adapters.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min APU2C2 (https://teklager.se/en/products/routers/pc-engines-apu2c2-com...). Kör den tsm med en Ubiquti AC Lite.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕