SweClockers-gubben - berätta vad du tycker!

Trädvy Permalänk
UX-ninja 🖍️
Vendela "Lill-gurt" Wijk
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2018

Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för. Om det sker förändringar så kommer det såklart att vara ett noga övervägt beslut som inte sker över en natt. Just nu lever gubben i någon slags limbo där vissa inte ens anser att han är SweClockers logotyp, därför behövs det en standardisering (av antingen den befintliga gubben eller något nytt) för att skapa ett tydligare ansikte utåt för SweC. Inget konstigare än så

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2004

Behåll den precis som den är. Gubben är en klassiker.

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007
Skrivet av Gurt:

Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för. Om det sker förändringar så kommer det såklart att vara ett noga övervägt beslut som inte sker över en natt. Just nu lever gubben i någon slags limbo där vissa inte ens anser att han är SweClockers logotyp, därför behövs det en standardisering (av antingen den befintliga gubben eller något nytt) för att skapa ett tydligare ansikte utåt för SweC. Inget konstigare än så

Analysera vilken bakgrund dessa "vissa" har.

Jämför det med vox populi.

Skickades från m.sweclockers.com

| Fractal Design Define R5 | Asrock X399 Fatal1ty | AMD Ryzen Threadripper 1950X | Enermax Liqtech 360 | Corsair Vengeance LPX 4x8GB 3200 C16 | OCZ ZX 1000W | ASUS GTX 1070 Ti Strix | Philips 328E9FJAB/00 | Debian Sid | LXQt |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Over the rainbow
Registrerad
Sep 2006

Vänligen Besvara också de SISTA inläggen i trådarna inte bara de första! (Det första inlägget kan mycket väl ha hunnit bli inaktuellt.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004

"Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för."

Klart man blir orolig när man förbereder att offra en legend för att fira ett jubileum. Men sen så gör ni ju precis som ni vill och det kommer bli uppror oavsett nu när ni öppnat för att han kan offras på altaret. Å ena sida de som vart här en stund växt in med gubben och å andra dessa unga personer som inte tror de kommer bli gubben förr eller senare, odödliga osv.

Jag ser gärna att han stannar, kommer antagligen ställa mig till skaran som starkt ogillar den nya loggan oavsett hur den ser ut. *host* här röjer man sig själv som konservativ, det hade inte ens jag trott om mig själv *host*

"Din bakgård är en kyrkogård och du har ett mini-auswitch i källaren? Nä precis, fast i kyrkan hittas detta." -Hipshot

Trädvy Permalänk
Chefredaktör
Jacob Hugosson
Plats
Gävle
Registrerad
Okt 2007
Skrivet av Hetzz:

"Tanken är inte att det ska genomföras några förändringar "bara för att"/för förändringens skull, så det behöver ingen vara orolig för."

Klart man blir orolig när man förbereder att offra en legend för att fira ett jubileum. Men sen så gör ni ju precis som ni vill och det kommer bli uppror oavsett nu när ni öppnat för att han kan offras på altaret. Å ena sida de som vart här en stund växt in med gubben och å andra dessa unga personer som inte tror de kommer bli gubben förr eller senare, odödliga osv.

Jag ser gärna att han stannar, kommer antagligen ställa mig till skaran som starkt ogillar den nya loggan oavsett hur den ser ut. *host* här röjer man sig själv som konservativ, det hade inte ens jag trott om mig själv *host*

Förändring är jobbigt och gubben ligger även mig varmt om hjärtat! Ingen är bestämt ännu om gubbens vara eller icke vara, men om det blir så att han går i pension skulle de kännas bättre om han fick ett värdigt avslut?

Kontaktas enklast via PM, nyhetstips skickas helst genom SweClockers kontaktformulär. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2011

Har väl inget emot motivet som sådant, men är den ens så mycket till logotyp? Som någon nämnde så syns den ju knappt. Inte ens som favoritikon för hemsidan.

MSI Z77A-GD65 | Intel Core i5 3570K @ 4,2 GHz | Palit Geforce GTX 1070 JetStream | 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

You must come with me, young ones, for I am the grim reaper.

Trädvy Permalänk
UX-ninja 🖍️
Vendela "Lill-gurt" Wijk
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2018
Skrivet av L'ombra:

Har väl inget emot motivet som sådant, men är den ens så mycket till logotyp? Som någon nämnde så syns den ju knappt. Inte ens som favoritikon för hemsidan.

Nä precis, tanken med det här projektet är också att komma fram till hur gubben eller en eventuell annan logotyp ska användas. SweClockers behöver en konsekvent logotyp, men om det blir gubben, SweClockers-texten som syns högst upp på siten eller något annat är fortfarande inte bestämt