Comviq, blir nekad Galaxy Buds-erbjudande pga kolli som försvunnit [Löst]
Hej
Jag har vart på jakt efter S10+
Comviq annonserade på sin hemsida att om man förbokar telefonen under en tidsperiod innan den är släppt så får man de trådlösa hörlurarna; Galaxy Buds (värde ca 1600-2000kr).
Viktigt att känna till rörande min fråga; Erbjudandet sköts av inte av Comviq utan av deras partner Samsungs Kampanj avdelning (veddesta distribution ab, om mina google-skills stämmer). För att kunna ta hem dessa hörlurar ska man i sin nya S10 telefon gå in i en app och klicka hem hörlurarna, detta kan man inte göra efter 31 mars.
Jag ville ha telefonen och erbjudandet gjorde mig inte mindre sugen direkt, det gjorde också att jag valde just Comviq att köpa denna telefon. Jag beställde telefonen 26/2.
Tiden går och min telefon dyker inte upp, jag kan se på postnords spårning att den har skickats ut 15/3, dock har det gått 10 dagar sedan dess och den har fortfarande inte nått postnords utlämningsställe. Jag kontaktar först postnord för att via mitt kolli-id få reda på när telefonen kommer. På postnords kundtjänst säger man att detta är mycket märkligt, kollit har inte ankomst-registrerats och att den skulle ha anlänt för längesedan, dom ber mig kontakta min leverantör (comviq) för att starta ett reklamationsärende, kort sagt: postnord säger att telefonen är borta.
Jag kontaktar Comviq som i sin tur pratar med deras leverantör varpå dom återkommer till mig och säger att dom delar postnords uppfattning, denna telefonen är bortslarvad, kanske stulen och Comviq har startat ett reklamationsärende och jag kommer tillslut få en ny s10+ skickad till mig.
Nu kommer vi till mitt problem; idag är det 25/3 och reklamationsärendet har just startat, vilket kommer ta några dagar för Comviq att utreda, och det kommer dröja innan en ny telefon kommer. När tillslut en ny telefon kommer så har 31/3 passerat och erbjudandet kan inte längre nyttjas, även om jag uppfyller kriterierna för erbjudandet, som jag kan backa upp med både kvitto och instruktions-mail på hur jag skall göra i appen för att klicka hem mina Galaxy Buds.
Under mitt samtal med Comviq så tog jag upp denna problematik, han jag pratade med förstod mitt problem men behövde prata med flera personer bland annat en produktspecialist samt även ringa deras leverantör.
Tillslut återkommer han till mig och säger att jag skall själv kontakta Samsungs Kampanj support.
Detta gjorde jag efter 1h20m i telefonkö så svarar dom äntligen och säger att det finns inget dom kan göra manuellt, detta måste ske via appen. Dom hänvisar mig tillbaka till Comviq, med orden "det är din leverantörs ansvar".
Jag ringer tillbaka till Comviq och får prata med en ny person som bara beklagar, personen jag pratade med skulle fråga sin chef och återkommer och konstaterar bara fakta för mig "eftersom din nya telefon inte har skickats ännu, och troligen inte kommer vara hos dig innan 31 mars, så kommer du inte kunna nyttja kampanjen". Jag svara att jag förstår problematiken, och att det är anledningen att jag ringer. Jag säger igen att jag har köpt en telefon med ett kampanj erbjudande, telefonen jag köpt har försvunnit under leveransen, vilket är 100% Comviqs ansvar. Som då leder till att jag går miste om detta erbjudande, ett erbjudande som var hela anledningen att jag ens valde ut Comviq till den mobilleverantör jag köper S10 av.
Comviqs kundtjänst svar till detta är återigen "jag beklagar, det finns inget jag kan göra. Du kan säga upp ditt köp om du inte är nöjd, det är det enda du kan göra".
Comviq var inte heller intresserade av att på något sätt kompensera mig, tex dra av summan för dessa hörlurar på min totalkostnad eller liknande.
Ska jag bara gilla läget att ha gått miste om 1600kr? Jag har ingen erfarenhet om att anmäla sånt här, är det ens värt det. Behöver jag anlita advokat eller liknande så är det ju totalt ovärt direkt kan ju vem som helst räkna ut. Men samtidigt tycker jag inte Comviq ska få bara komma undan med att behandla sina kunder såhär, att inte ens erbjuda någon kompensering överhuvudtaget.
Jag har kvitto på telefonen som jag inte fått samt IMEI-nr, samt bekräftelser och instruktioner på hur jag kan ta hem mina Galaxy Buds som bevis för detta.
Vad tycker ni jag skall göra?