Permalänk
Medlem

@anon5930:
Ja jag gillar detta spel, det är snyggt. SKa köpa det sen när jag kommer hem igen. Ja alltså det var inte världens lättaste spel att driva. På sina ställen sjönk FPS rätt rejält men kan ha varit betan också, men överlag så flöt det på bra för mig

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av TrueType:

Nu har Early Access släppts!
Jag provade demot häromveckan och tyckte det var väldigt trevligt.
Har dock inte köpt det eftersom att det till min stora besvikelse inte finns till Steam...
Coffee Stain har skrivit på ett avtal med Epic Games som säger att de måste vara exklusivt på Epic Games Launcher i X-tid framöver...

Det "roliga" är att steam har forum för Satisfactory, men tog bort produkten då Epic Games skrev avtal med utvecklarna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det är väldigt roligt och kommer köpa det direkt när det släpps på GOG eller Steam.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Sötast

Jag gillar det väldigt mycket och har spelat ~15H i Alpha och ~15H efter EA.

Kommer dock vänta ett tag innan jag fortsätter då alldeles för mycket tid går på att flytta saker en millimeter hit och en millimeter dit då pathingen inte är den bästa för bälten etc.

Är van vid hög pace då jag har 700H i factorio och nu är det lite som att banka pannan i ett träd xD

Permalänk
Medlem

Nöter på och har kul men..... Hur fixar jag kol? Hittade en "nod" som jag hackade själv, sen var den "borta" och jag hittar inget mer kol. Kommit så långt nu att jag måste ha kol för att komma vidare.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Nöter på och har kul men..... Hur fixar jag kol? Hittade en "nod" som jag hackade själv, sen var den "borta" och jag hittar inget mer kol. Kommit så långt nu att jag måste ha kol för att komma vidare.

Skannar efter kol. C och välj alternativet Kol så kommer det att blippa upp de närmaste kol-källorna om du har forskat fram det

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Om någon är sugen på att lira multiplayer, skicka ett PM

Visa signatur

en dator, en gammal dator och en telefon :D

Permalänk
Medlem

Varför gör man precis samma misstag som i factorio och bygger allt alldeles för nära vartannat? Nu är allt skitrörigt och det blir svårt att få fram de material man behöver...
Tog därför traktorn och rullade runt tills jag hittade en enorm öppen yta, och nu jävlar ska allt organiseras luftigt och lättillgängligt - lite lättare nu iofs när man låst upp så man kan bygga rullband på höjden.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Skannar efter kol. C och välj alternativet Kol så kommer det att blippa upp de närmaste kol-källorna om du har forskat fram det

"Just f-n! Scanna!" tänkte jag när jag läste ditt svar, kunde inte svara. Läste från en annan dator. Var in idag och scannat runt som en idiot och hittar nada. Har "forskat" fram att jag ska kunna scanna efter kol men skiter sig. Vet ju själv att det är jag som inte fattar och/eller gör något fel.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

"Just f-n! Scanna!" tänkte jag när jag läste ditt svar, kunde inte svara. Läste från en annan dator. Var in idag och scannat runt som en idiot och hittar nada. Har "forskat" fram att jag ska kunna scanna efter kol men skiter sig. Vet ju själv att det är jag som inte fattar och/eller gör något fel.

Skannar och väntar så ska de blippa upp inom 2km avstånd gör de inte det så får du förflytta dig och fortsätta skanna igen. De brukar vara en bra bit från där man börjar. samma sak med senare material man behöver hamnar oftast en bra bit från basen

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Skannar och väntar så ska de blippa upp inom 2km avstånd gör de inte det så får du förflytta dig och fortsätta skanna igen. De brukar vara en bra bit från där man börjar. samma sak med senare material man behöver hamnar oftast en bra bit från basen

Bara för att roa dig med hur spåndum jag är. Du skriver klart och tydligt att hålla in "C" och välja kol men min hjärna snappade inte det. Jag har kutat runt och scannat efter järn. Fick ett "halleluja"moment igår när jag kollade tuben och såg en snubbe få upp menyn. Då kom min reptilhjärna på att du faktiskt skrev det. Så, utan att du visste det så måste jag ändå be om ursäkt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

@Beginner: Kol finns nära en sjö i riktning "västnordväst" om man antar att du kör på "Southern Green Forest" (den enda platsen som var upplåst under alpha:n)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

@Beginner: Kol finns nära en sjö i riktning "västnordväst" om man antar att du kör på "Southern Green Forest" (den enda platsen som var upplåst under alpha:n)

Vet inte var jag är. Hittade kol långt bort som attan. Tattat el från basen och conveyors ett par mil känns det som. Skulle ni se mina lösningar skulle ni göra väldens "ögonrullning".

Kul spel som f-n. Inte överdrivet förtjust i striderna dock men man får inte allt.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Ramlade nästan av stolen när jag blev påhoppad av en stor jäkla spindel som kom från ingenstans - sprang mest bara runt och tittade lite på omgivningen i solnedgången när jag ar på väg tillbaka till basen efter en längre utflykt. Har inte spindelfobi men f*n vad jag hoppade till!

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Inaktiv

Har spelat lite till och från men idag fastnade jag rejält. Större delen av dagen blev sittandes med Satisfactory och jävlar vad det spelats. Ingen anmärkningsvärd byggnation ännu, även om jag har en lång transportör på drygt 600m som längst för att hämta kol från ett eländigt ställe. Börjat bygga mer vertikalt, vilket är riktigt läckert med. Dock har jag nog gjort som de flesta andra att jag byggt upp väldigt dåligt vilket medför att utrymmet är rätt dåligt. Men jag gillar utmaningen att optimera och uppgradera och förstås bygga ut.

Kan nog vara årets spel för mig så här långt.

Permalänk
Medlem

Väcker lite liv i tråden, började spela i söndags efter ett tips från en vän. Jag är helt fast, blivit 20 timmar sedan i söndags och det är verkligen riktigt bra för att vara early access spel. Man blir så jävla glad när man fixar ett snyggt flow, bygger snyggt och planerar bra. Tips till många, ibland är det bara bättre att ta bort det man byggt och göra om från scratch. Tog bort 90% av det jag byggt upp och gjorde om, nu är det mycket bättre flow och mer optimerat. Kommer dock garanterat få göra om när man låser upp högre tiers med andra saker.

Bästa spelet i år, om inte på 2 år för mig hittils.

10/10 conveybelts

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Längtar verkligen tills spelet släpps helt och många buggar och glitches är fixade!
Hade även önskat en mer random baserad spawn. Det är en fantastisk värld och mycket fina platser, lite tråkigt att börja på samma ställe och senare få ta sig ut och upptäcka världen för att ev flytta sin bas.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

@Purrfected:

Vad för buggar och gliteches har du stött på? Har inte träffat på något mer än att det blev lite blinkade i ett träd när jag byggde igenom det

Håller med på det andra doc, det är en riktigt fin värld!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

@Purrfected:

Vad för buggar och gliteches har du stött på? Har inte träffat på något mer än att det blev lite blinkade i ett träd när jag byggde igenom det

Håller med på det andra doc, det är en riktigt fin värld!

Var någon månad sen jag spelade senast nu, men var lite med hur man kunde sätta ut byggnader bla.
Stör mig även på att det går att dra kablar igenom byggnader!

Tror det var något med outputen nånstans med som inte stämde, kommer som sagt inte ihåg. Kanske är fixat med, finns ju en del bugreports iaf
https://questions.satisfactorygame.com/bug-report
Vet att jag såg de sakerna jag störde mig på under tiden på sidan

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NatureBoyyy:

Väcker lite liv i tråden, började spela i söndags efter ett tips från en vän. Jag är helt fast, blivit 20 timmar sedan i söndags och det är verkligen riktigt bra för att vara early access spel. Man blir så jävla glad när man fixar ett snyggt flow, bygger snyggt och planerar bra. Tips till många, ibland är det bara bättre att ta bort det man byggt och göra om från scratch. Tog bort 90% av det jag byggt upp och gjorde om, nu är det mycket bättre flow och mer optimerat. Kommer dock garanterat få göra om när man låser upp högre tiers med andra saker.

Bästa spelet i år, om inte på 2 år för mig hittils.

10/10 conveybelts

Samma här, experimental-versionen har det blivit mycket speltid med också. Väntar otåligt på mer content/milestones, jag har nått så långt jag kan just nu. Det jag kan göra är väl iofs att bygga upp mer linjer för att öka min output men utan några direkt mål så har jag tagit en liten paus med spelet.

Och jag gjorde precis likadant, från att ha börjat från min bas och byggt utåt i alla eländiga riktningar så började jag om och byggde utifrån och inåt. Så det jag får vid min bas är (nuvarande) änden på mina linjer där jag får ut slutresultatet. Sedan har jag en hyffsad fordonsflotta att ta mig runt med. Runt 2,5-3m är längsta linjen, för att få hem en viss mer sällsynt råvara. Tog en hel del tid att bygga, samt att transportera bränsle till anläggningen då jag inledningsvis inte hade hade lokal tillgång till bränsle. Denna linje har även uppgraderats kapacitetmässigt ett par gånger under min speltid, och kommer säkert uppgraderas igen. Lite jobbiggt att bygga då delar av sträckan har fiender som inte går att döda. Spelet kraschar när jag försöker avlägsna dom så blir att försöka bygga så fort som möjligt vid de mer farliga sträckorna.

Galet bra spel, rekommenderar typ alla att ta en närmare titt!

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Låter fint, ja utåt och in är nog rätt tänk, har nu ex 3 covey wall där iron ore går in med smelters linjerade perfekt. Tittat på lite inspiration för att få det ännu snyggare. Kan tänka mig det blir lite segare när man låst upp allt men själv ska jag ha målet att det var jag så snyggt som bara går och allt ska vara automatiserat så har mååååååånga timmar framför mig Är ju ett riktigt bra early access spel, lär finnas riktigt mycket grejer vid full release men som du säger helt klart värt en titt för många!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Pressade igenom spelet när det släpptes. Lyckats automatisera allt och forska fram allt. Jag tycker det är ett helt fantastiskt spel. Men det saknar content, samt att bristen av vettiga fiender och en storyline gjorde att jag pausade spelet tills de kommit vidare.

Nu idag (för typ en timme sen) så släppte de maj-releasen ifrån experimental!
Hade helst velat vänta tills de släppt ännu mer innan jag hoppar in igen, men finns en risk att jag inte kommer kunna hålla mig.

https://twitter.com/SatisfactoryAF/status/1128298786730795009

Visa signatur

Rigg: Ncase M1 | ASUS z370i-gaming | delid 8700k@4.8 w NH-D9L | 32GB G.Skill TridentZ CL14 3200 | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA GTX 1080 FTW Hybrid | Corsair SF600 | ASUS PG348Q

Permalänk
Medlem

@reque64:

Ja man har ju olika inriktningar i vad man vill göra i spelet, sett vissa bygger helt abnorma fabriker på typ 20 våningar osv. Men jag har inte ens låst upp 30% av sakerna än typ så har en hel del kvar att göra.

Läste lite om uppdateringen såg ut att bidra med lite trevliga saker!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NatureBoyyy:

@anders190:

Låter fint, ja utåt och in är nog rätt tänk, har nu ex 3 covey wall där iron ore går in med smelters linjerade perfekt. Tittat på lite inspiration för att få det ännu snyggare. Kan tänka mig det blir lite segare när man låst upp allt men själv ska jag ha målet att det var jag så snyggt som bara går och allt ska vara automatiserat så har mååååååånga timmar framför mig Är ju ett riktigt bra early access spel, lär finnas riktigt mycket grejer vid full release men som du säger helt klart värt en titt för många!

Haha jo, möjligheterna är ju nästan oändliga.
Det är riktigt läckert när ens fabriker och transportlinjer sträcker sig över landskapet. Och förstås själv springandes/hoppandes/åkandes/flygandes runt för att ständigt optimera och förbättra allting.

Skrivet av reque64:

Pressade igenom spelet när det släpptes. Lyckats automatisera allt och forska fram allt. Jag tycker det är ett helt fantastiskt spel. Men det saknar content, samt att bristen av vettiga fiender och en storyline gjorde att jag pausade spelet tills de kommit vidare.

Nu idag (för typ en timme sen) så släppte de maj-releasen ifrån experimental!
Hade helst velat vänta tills de släppt ännu mer innan jag hoppar in igen, men finns en risk att jag inte kommer kunna hålla mig.

https://twitter.com/SatisfactoryAF/status/1128298786730795009

Måste testa ASAP!

Permalänk
Inaktiv

Hoppade in i spelet en sväng nu ikväll. Tog en längre tur och gillade utsikten av min nuvarande bas. Spoiler-taggar bilden då ett fordon som låses upp rätt sent är synligt på bilden.

Ganska svårt att se något i själva basen pga avståndet. Men just skalan.. hur allt ser ut... underbart spel. Lite synd att inga nya Milestones låstes upp i Experimental bara. :/

Dold text
Permalänk
Medlem

Kollat lite på detta och blev lite sugen att köpa nu när det är på rea. Hur är spelmekaniken upplagd? Är det en linje man följer för att låsa upp mer och mer eller är det mer "fritt" spelande? Finns det ett slut på spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Francesc:

Kollat lite på detta och blev lite sugen att köpa nu när det är på rea. Hur är spelmekaniken upplagd? Är det en linje man följer för att låsa upp mer och mer eller är det mer "fritt" spelande? Finns det ett slut på spelet?

Lite styrt bara precis i början så man kommer igång annars är det tämligen fritt i vilken ordning man vill forska fram/låsa upp grejer. Utforska världen kan man göra precis när man vill.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Helt inkörd i spelet, hade 3 dagar ledighet i helgen och inget planerat så blev att spela precis hela helgen. Har sedan söndagen förra veckan klämt in 70 timmar i spelet, det är mer än vad jag spelat totalt i år på alla andra spel.

Helt underbart, märkte hur mycket mer det fanns på varje tier när man även fick researcha saker för att kunna producera annat osv. Snart är det väl dags för en ny total makeover på fabriken, har väl gjort 3 st hittills så en fjärde skadar inte hehe

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Mattecoach

Detta spel är riktigt kul!!!
Hela tiden 100 grejer man vill göra, svårt att prioritera ordningen (och dessutom att försöka förutse hur fabriken ska se ut i framtiden...).
Även om det inte finns särskilt svåra monster blir spelet utmanande och det är riktigt tillfredsställande när man får till något bra, även om det är något så simpelt som en bra dragning av ett transportband.

Permalänk
Medlem

@PuMaH: Precis så, ibland får man bara riva allt och börja om vilket jag ska göra för fjärde gången snart då det var riktigt bra efter tredje omgången jag gjorde om men blivit kaos nu så nu ska det byggas riktigt snyggt

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2