WP: Custom css för specific sida (ej post.id eller page utan mer kategorier)

Permalänk
Medlem

WP: Custom css för specific sida (ej post.id eller page utan mer kategorier)

Hej!
Jag vill dölja excerpt/caption på alla post-pages typ som kategorier osv. Alltså, det är inte en specific skapad page/post utan det är en viss function så jag vet inte hur jag kan lägga till CSS just för denna sidan. Någon som vet hur jag gör detta?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik:

Baserat på hur man skriver CSSen så får den effekt på olika delar av sidan även fast elementen delar exempelvis klassnamn. Det går att skriva CSS som bara får effekt på element som ligger inne i ett annat element exempelvis.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Väldigt förvirrande beskrivning du gav där..

Vill du dölja excerpt för ett inlägg med en specifik kategori?

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Väldigt förvirrande beskrivning du gav där..

Vill du dölja excerpt för ett inlägg med en specifik kategori?

Hej! Jag lyckades tillslut med hjälp av

.archive .entry-summary, .post-content.main-content-box, a.button, button, .button {
display: none;
}

(tror jag var den delen).

Däremot så finns det en button-grej som jag inte lyckas få bort på samma sida. Som ni ser ovan har jag testat flera versioner av a.button, button osv men den går inte bort!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik:

I fortsättningen får du ge oss urlen samt en skärmdump på delen som är problematisk för dig.
Det är omöjligt att gissa till vad som ska förändras för att det ska få effekt.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Hej! Jag lyckades tillslut med hjälp av

.archive .entry-summary, .post-content.main-content-box, a.button, button, .button {
display: none;
}

(tror jag var den delen).

Däremot så finns det en button-grej som jag inte lyckas få bort på samma sida. Som ni ser ovan har jag testat flera versioner av a.button, button osv men den går inte bort!

Finns ingen länk till sidan, finns ingen bild på vad du vill ta bort. Tror du folk ser genom dina ögon eller?
En dum fråga får ett dumt svar.

Permalänk
Medlem

Ursäkta för denna tråden hur dåligt jag uttryckt mig. Excerpts är ju en kategori som är inbyggt i wordpress och det finns ju flera olika typer av typ category posts typ https://test3.rental-academy.com/category/architecture/ som automatiskt publicerar kategorin "architecture" i detta fallet. Det är dock ingen page eller post. Jag insåg dock att excerpts är just bara för dessa sidor så jag behövde inte dölja dessa specifikt för den sidan utan jag döljde den för alla genom följande kod.

.archive .entry-summary, .post-content.main-content-box, a.button, button, .button {
display: none;
}

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@shabik:

Den där CSSen döljer flera saker än det du är intresserad av i just detta fall.
Exempelvis döljer du alla "button"-klasser samt alla "button"-element för alla sidor vilket rent inuitivt känns fel.
Den enda gången du kommer få ett button-element eller button-klass att visas är om du explicit skriver display:block för en mer specifik "order of precedence" som skulle överordna denna CSS. Detta överkomplicerar den totala CSSen och kommer långsiktigt vara svårt att underhålla.

Jag säger inte att du har gjort direkt fel om det känns som att det fungerar utan mer som varningsfinger att det kan bli svårt att underhålla det i framtiden, speciellt om det inträffar flera gånger.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Ursäkta för denna tråden hur dåligt jag uttryckt mig. Excerpts är ju en kategori som är inbyggt i wordpress och det finns ju flera olika typer av typ category posts typ https://test3.rental-academy.com/category/architecture/ som automatiskt publicerar kategorin "architecture" i detta fallet. Det är dock ingen page eller post. Jag insåg dock att excerpts är just bara för dessa sidor så jag behövde inte dölja dessa specifikt för den sidan utan jag döljde den för alla genom följande kod.

.archive .entry-summary, .post-content.main-content-box, a.button, button, .button {
display: none;
}

Nej, Excerpts är INTE en kategori.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Nej, Excerpts är INTE en kategori.

Jag menar mer en grupp. Lite slarvigt uttryckt där i sammanhanget.

Skrivet av Leedow:

@shabik:

Den där CSSen döljer flera saker än det du är intresserad av i just detta fall.
Exempelvis döljer du alla "button"-klasser samt alla "button"-element för alla sidor vilket rent inuitivt känns fel.
Den enda gången du kommer få ett button-element eller button-klass att visas är om du explicit skriver display:block för en mer specifik "order of precedence" som skulle överordna denna CSS. Detta överkomplicerar den totala CSSen och kommer långsiktigt vara svårt att underhålla.

Jag säger inte att du har gjort direkt fel om det känns som att det fungerar utan mer som varningsfinger att det kan bli svårt att underhålla det i framtiden, speciellt om det inträffar flera gånger.

Chefen sa tillslut att han var nöjd med knappen så den blir kvar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av shabik:

Jag menar mer en grupp. Lite slarvigt uttryckt där i sammanhanget.

Excerpt är ingen grupp heller.

Excerpt är ett utdrag, en sammanfattning av innehållet, som man skriver inne i inlägget. Funderar lite på vad du tror du håller på med nu xD

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti