Channels samlar strömningstjänster och TV-kanaler i Apple TV

Permalänk
Melding Plague

Channels samlar strömningstjänster och TV-kanaler i Apple TV

Apple vill förenkla TV-tittande med nya Channels, vilken samlar strömningstjänster och TV-kanaler från olika aktörer på ett och samma ställe.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Va! Fanns inte detta i apple tv appen redan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ett perfekt sätt att införa ett hårdare grepp om sina Apple kunder.

Att inbilla folk att man gör saker enklare för dem medan det egentliga målet är att samla en massiv, intet ont anande, kundmassa på ett ställe och på så sätt kontinuerligt kunna influera dem med Apple reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

Ett perfekt sätt att införa ett hårdare grepp om sina Apple kunder.

Att inbilla folk att man gör saker enklare för dem medan det egentliga målet är att samla en massiv kundmassa på ett ställe och på så sätt kunna influera dem med Apple reklam.

Rxakt så. Men folk kommer inte fatta det utan de kommer tycka det är bra "för att det är Apple".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Lol vad är Apple reklam?
Ifall du missade så kommer atv+ att fungera fint utan apple hårdvara, tex på smarttv, roku och firetv...

Permalänk
Medlem

Förstår inte syftet. Plex har jag använt (och använder kodi) men det är främst för att spela mitt egna material. Netflix, SVTPlay och liknande streamingtjänster grupperas redan automatiskt av TV. Ska jag behöva gå in i en app för att se dom grupperade där? ^^,

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att hjälpa svärfar sätta upp detta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

Ett perfekt sätt att införa ett hårdare grepp om sina Apple kunder.

Att inbilla folk att man gör saker enklare för dem medan det egentliga målet är att samla en massiv, intet ont anande, kundmassa på ett ställe och på så sätt kontinuerligt kunna influera dem med Apple reklam.

Tänk bara vad Sweclockers samlar in information om dig när du skriver här.

Permalänk
Avstängd

Revolutionerande.

🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alldeles för svag för SFF 🥰

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Lol vad är Apple reklam?
Ifall du missade så kommer atv+ att fungera fint utan apple hårdvara, tex på smarttv, roku och firetv...

oavsett vilken hårdvara apt+ har kommer Apple mata alla som tittar med Apple propaganda, dold reklam och produktplaceringar i olika former i sina Apple produktioner. Om du tror något annat är du naiv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Va! Fanns inte detta i apple tv appen redan?

Nej, Apple Channels är en tjänst för att prenumerera på tjänsterna. På Apple Channels prenumererar du via Apple och väljer vilka kanaler/leverantörer du vill ha innehåll ifrån.

Permalänk
Inaktiv

@korvOlle:

Skrivet av korvOlle:

Tänk bara vad Sweclockers samlar in information om dig när du skriver här.

Det var inte övervakning jag talade om, det har Apple redan över alla sina användare.

De vill samla en ny stor TV tittande massan under ett Apple tak "även de som inte har Apple" för att sedan kontinuerligt mata dem med Apple propaganda, dold reklam och produktplaceringar i olika former i sina så kallade Apple produktioner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162230:

@digistive:

Det var inte övervakning jag talade om, det har Apple redan över alla sina användare.

De vill samla en ny stor TV tittande massan under ett Apple tak "även de som inte har Apple" för att sedan kontinuerligt mata dem med Apple propaganda, dold reklam och produktplaceringar i olika former i sina så kallade Apple produktioner.

Apple TV Channels behöver inte innehålla något av Apples "original"-innehåll. Du får skilja på TV-appen och Apple TV+.

Permalänk
Skrivet av anon162230:

@digistive:

Det var inte övervakning jag talade om, det har Apple redan över alla sina användare.

De vill samla en ny stor TV tittande massan under ett Apple tak "även de som inte har Apple" för att sedan kontinuerligt mata dem med Apple propaganda, dold reklam och produktplaceringar i olika former i sina så kallade Apple produktioner.

Exakt på vilket sätt får jag "dold apple reklam" när jag tittar på Netflix innehåll som jag hittar i Channels? En Iphone nere i hörnet? CGI ersatta PC med Imacs?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Förstår inte syftet. Plex har jag använt (och använder kodi) men det är främst för att spela mitt egna material. Netflix, SVTPlay och liknande streamingtjänster grupperas redan automatiskt av TV. Ska jag behöva gå in i en app för att se dom grupperade där? ^^,

Coolt. Vilken tv klarar det?

Loggar du in/lägger till netflix/hbo/svtplay/osv och sen får du en lista över alla filer som finns på alla tjänster i en och samma app? Så att du kan söka efter innehåll på alla tjänster på ett och samma stället?

Funkar den appen bra? Mitt problem har oftast varit att leverantörernas/kanalernas egna appar är så kassa. HBO är värdelös jämfört med Netflix, som ett exempel.

Om det finns en tv som samlar alla leverantörer jag skulle kunna tänka mig att använda mig av i en och samma app och har lika bra funktioner som netflix-appen så vill jag veta vilken tv det är för den tvn är jag sugen på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Nej, Apple Channels är en tjänst för att prenumerera på tjänsterna. På Apple Channels prenumererar du via Apple och väljer vilka kanaler/leverantörer du vill ha innehåll ifrån.

Så denna gör inte det?

https://youtu.be/k4tTo7wZV74

Har ingen apple tv själv och har bara en appleprodukt så är inte så jättepåläst. Men hade uppfattat deras tv tjänst som att den samlade allt innehåll från alla appar på ett ställe. Ex du kan nå game of thrones och uppdrag granskning på samma app/UI. Du behöver inte gå in i två olika appar för att se detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: Även på dagen TV App som finns på iOS enheterna så väljer du vilka tjänster du vill ha, i Sverige så kan du lägga till Cmore, Viaplay, HBO, Amazon prime, svt play, allt i en app

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Så denna gör inte det?

https://youtu.be/k4tTo7wZV74

Har ingen apple tv själv och har bara en appleprodukt så är inte så jättepåläst. Men hade uppfattat deras tv tjänst som att den samlade allt innehåll från alla appar på ett ställe. Ex du kan nå game of thrones och uppdrag granskning på samma app/UI. Du behöver inte gå in i två olika appar för att se detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Du går in i apparna om du väljer innehåll i TV-appen, meningen med Apple TV Channels är att allt fungerar via appen, prenumerationerna och tittandet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon162230:

oavsett vilken hårdvara apt+ har kommer Apple mata alla som tittar med Apple propaganda, dold reklam och produktplaceringar i olika former i sina Apple produktioner. Om du tror något annat är du naiv.

Detta påpekade jag för några år sen..när exakt alla TV-serien hade nån form av Appleprodukt..exakt alla kändisar på alla TV-kanaler bar nån produkt från Apple..

Riktigt tryckte ner Apple ner i halsen på tittarna..

Även i svensk reklam är det iPhone och åter iPhone som är ''mallen'' för alla mobiltelefoner.. känns som koppen är överfull av Apple

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

och hur stor andel av prenumeration priset tar Tim Apple?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Detta påpekade jag för några år sen..när exakt alla TV-serien hade nån form av Appleprodukt..exakt alla kändisar på alla TV-kanaler bar nån produkt från Apple..

Riktigt tryckte ner Apple ner i halsen på tittarna..

Även i svensk reklam är det iPhone och åter iPhone som är ''mallen'' för alla mobiltelefoner.. känns som koppen är överfull av Apple

NCIS Los Angeles är riktigt heta med Windows mobiler, eller iaf för nån säsong sen, har för mig att även Hawaii five-0 var likadan, och dom riktigt flashade hur smidigt det var att skicka bilder mm till varande med dem ....

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Jag är mest fundersam till hur det funkar med pröjs om man är sugen på HBO och om apple ska ha 30%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Rxakt så. Men folk kommer inte fatta det utan de kommer tycka det är bra "för att det är Apple".

Vilken tur det finns folk som är sjukt ”woke” och tycker allt är dåligt för att det är Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Vilken tur det finns folk som är sjukt ”woke” och tycker allt är dåligt för att det är Apple.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller hur? För man måste ju antingen hata eller älska allt ett företag gör? Finns ju inga mellanting

Jag tycker Magsafe var en bra och smart lösning. Synd att inte fler kopierade det utan bara kopierar det dåliga som notch, avsaknad av SD-kort, batterier man inte kan byta själv, bortagning av 3.5mm-jacket och så vidare.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Eller hur? För man måste ju antingen hata eller älska allt ett företag gör? Finns ju inga mellanting

Jag tycker Magsafe var en bra och smart lösning. Synd att inte fler kopierade det utan bara kopierar det dåliga som notch, avsaknad av SD-kort, batterier man inte kan byta själv, bortagning av 3.5mm-jacket och så vidare.

Så när tänkte du överge den trötta gamla förklaringsmodellen att Apple kan göra vad de vill för de har resurser och trogna kunder?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasIch:

Så när tänkte du överge den trötta gamla förklaringsmodellen att Apple kan göra vad de vill för de har resurser och trogna kunder?

Skickades från m.sweclockers.com

När det inte längre är sant. Som sagt så är det svårt att veta hur just det här kommer bli då tjänsten inte är lanserad än, men givet deras tidigare historia så blir jag inte förvånad om tjänsten blir lyckad oavsett hur de förvaltar sina kunders förtroende.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Förstår inte syftet. Plex har jag använt (och använder kodi) men det är främst för att spela mitt egna material. Netflix, SVTPlay och liknande streamingtjänster grupperas redan automatiskt av TV. Ska jag behöva gå in i en app för att se dom grupperade där? ^^,

Förstår inte heller riktigt.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Detta påpekade jag för några år sen..när exakt alla TV-serien hade nån form av Appleprodukt..exakt alla kändisar på alla TV-kanaler bar nån produkt från Apple..

Riktigt tryckte ner Apple ner i halsen på tittarna..

Även i svensk reklam är det iPhone och åter iPhone som är ''mallen'' för alla mobiltelefoner.. känns som koppen är överfull av Apple

Det reflekterar verkligheten i Sverige. iPhone är den vanligaste telefonen i Sverige. 46% har iPhone jämfört med 38% för Android.

https://2018.svenskarnaochinternet.se/allmant-om-internetutve...

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

När det inte längre är sant. Som sagt så är det svårt att veta hur just det här kommer bli då tjänsten inte är lanserad än, men givet deras tidigare historia så blir jag inte förvånad om tjänsten blir lyckad oavsett hur de förvaltar sina kunders förtroende.

Det måste vara IT-världens motsvarighet till radikal feminism, som ser patriarkala strukturer överallt. Vad Apple än gör går det att anpassa den förklaringsmodellen hur man vill. Frågan är vad vi kallar det? ”Kockiga äppelsteukturer”?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Det reflekterar verkligheten i Sverige. iPhone är den vanligaste telefonen i Sverige. 46% har iPhone jämfört med 38% för Android.

https://2018.svenskarnaochinternet.se/allmant-om-internetutve...

skulle kunna hålla med dig om det var en Absolut majoritet som har iphone, men det är inte långt ifrån