Äventyrsspelet Oxenfree gratis på Epic Games Store

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Äventyrsspelet Oxenfree gratis på Epic Games Store

Epic Games Store fortsätter att ge bort spel under en begränsad period, och precis som @Techs tipsade om i den stora tipstråden om spelerbjudanden är det dags för en ny titel. Denna gång handlar det om det mystiska plattformsäventyret Oxenfree, vilket ursprungligen släpptes i början av 2016.

I Oxenfree får man följa ett gäng ungdomar som ger sig ut till en övergiven militärbas på en ö för att festa. Det dröjer dock inte länge innan de inser att något inte riktigt står rätt till på ön, då minst sagt övernaturliga saker börjar hända runt gänget. Jag fastnade stenhårt för det här spelet och körde igenom det en sommardag för några år sen. Väldigt stämningsfull story, intressant konversationssystem och riktigt välpolerat röstskådespeleri.

Oxenfree är gratis att ladda ner via Epic Games Store fram tills den 4 april.

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att det är ett fantastiskt spel.

Permalänk
Medlem

Instämmer till det HappyPie skriver.
Jag blev helt slukad av detta spel. mycket bra.

Permalänk
Medlem

Stämmningsfullt, välgjort och lite läskigt spel vars handling, slut och tillhörande entusiastteorier kan resultera i tung mindfuck. <:-I

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem

Detta är ett väldigt unikt och spännande spel!

Permalänk
Avstängd

Fixade de förut, låter med andra ord som att man skall ge det en chans när jag städat klart!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Fixade de förut, låter med andra ord som att man skall ge det en chans när jag städat klart!

Absolut, riktigt stämningsfullt och schysst story. Ett av de bättre äventyrsspelen på senare år!

Permalänk
Medlem

Vilken tur att man redan har Oxenfree så slipper man installera Epics kontroversiella mjukvara.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Det är verkligen ett fenomenalt spel.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Tackar för detta får se om jag hinner testa spelet snart.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vilken tur att man redan har Oxenfree så slipper man installera Epics kontroversiella mjukvara.

Oj, hela sju inlägg innan första anti-Epic inlägget. Håller motståndet på att erodera?

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Lego Master

@Roffe:
Jag fattar fortfarande inte var kontroversen ligger.
Men tillbaka till sakfrågan, är det värt att skaffa en ny launcher bara för detta spelet?

EDIT:
Trodde inte jag hade ett konto på Epic Store sedan tidigare. Dom hade andra åsikter, som jag märkte när jag försökte skapa ett konto. "This email is already in use". Jaså? Recover password, då...bytt, bytt. Loggar in för att kolla kontot. Bor jag i Thailand? Intressant... ^^

Om dom nu ska använda min email för att skapa random konton, kunde dom inte åtminstone knutit några spel till det så jag hade nån nytta av hela processen? =P

Tvåfaktorautentisering aktiverat.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Shudnawz:

@Roffe:
Jag fattar fortfarande inte var kontroversen ligger.
Men tillbaka till sakfrågan, är det värt att skaffa en ny launcher bara för detta spelet?

EDIT:
Trodde inte jag hade ett konto på Epic Store sedan tidigare. Dom hade andra åsikter, som jag märkte när jag försökte skapa ett konto. "This email is already in use". Jaså? Recover password, då...bytt, bytt. Loggar in för att kolla kontot. Bor jag i Thailand? Intressant... ^^

Om dom nu ska använda min email för att skapa random konton, kunde dom inte åtminstone knutit några spel till det så jag hade nån nytta av hela processen? =P

Tvåfaktorautentisering aktiverat.

Så, vad tyckte du?

Permalänk
Lego Master

@JonasT:
Äääh... Får erkänna att jag inte testat än. Spelar Generation Zero så fingrarna blöder istället.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield