Channels samlar strömningstjänster och TV-kanaler i Apple TV

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Coolt. Vilken tv klarar det?

Loggar du in/lägger till netflix/hbo/svtplay/osv och sen får du en lista över alla filer som finns på alla tjänster i en och samma app? Så att du kan söka efter innehåll på alla tjänster på ett och samma stället?

Funkar den appen bra? Mitt problem har oftast varit att leverantörernas/kanalernas egna appar är så kassa. HBO är värdelös jämfört med Netflix, som ett exempel.

Om det finns en tv som samlar alla leverantörer jag skulle kunna tänka mig att använda mig av i en och samma app och har lika bra funktioner som netflix-appen så vill jag veta vilken tv det är för den tvn är jag sugen på.

Min android tv klarar det, typ. Överst ligger mina appar i en rad. Nästa rad har jag Netflix, Kodi, Youtube, Google play music och SVT Play. På varje rad har jag vad jag senaste lyssnade/tittade på i appen i fråga och rekommendationer.

Ungefär som denna bild:

Det är då hemskärmen på TVn. Finns en sökfunktion där men jag har aldrig använt den, brukar gå in i appen (t.ex. netflix) och söka om det jag vill titta på inte finns där på hemskärmen. Kanske funkar, vet inte, får testa.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

dubbel

interwebs laggade
Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Fram tills att någon släpper en tjänst där man kan betala en ytterst liten (5kr kanske) summa per avsnitt som man vill titta på och har tillgång till nästintill ALLT på amerikansk och engelsk TV så ser jag ingen anledning att sluta att se på TV på mitt sätt där allt är gratis. Jag hade gärna betalat, men inte för flertalet tjänster där man blir påtvingad kanaler och skit som man inte är intresserad av och där vare "kanalpaket" kostar hundringar per månad.

Nu betalar jag visserligen för TV från Telia men det är mest för På Spåret och Vetenskapens Värld plus lite landslagsfotboll/ishockey. Men allt annat har jag andra sätt att kunna se på.