Mest relevanta programmerings erfarenheter på svenska marknaden?

Permalänk
Medlem

Mest relevanta programmerings erfarenheter på svenska marknaden?

Hej, vill börja med att tacka för alla tidigare fantastiska svar jag fått på tidigare frågor.

Vilka är dem mest relevanta språken om man vill jobba med programmering i Sverige? Syftar mest på backend som C#, .NET, C, Python mm, men kan även vara intressant med webb. Känns som marknaden i största utsträckning frågar efter .NET i C#?

Permalänk
Medlem

Beror väldigt mycket på vilken typ av programmering du är intresserad av, men sett över hela arbetsmarknaden så är nog C# i .NET och Java de mest efterfrågade programmeringsspråken just nu.

Permalänk
Medlem

Som utomstående som har också ställt samma fråga så har jag fått liknande svar som det Erik säger, C# .net och java.
Vill du jobba med maskiner så brukar C vara språket och vill du jobba med högpresterande program som t.ex. spel så brukar C++ vara språket där, vad jag har fått för info.

Så relevansen ligger mer i vad mer exakt du vill jobba inom.

Permalänk
Medlem

Javascript för webb programmering.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Medlem

C#.NET och Java helt klart. Så fort du börjar arbeta mot större kunder och myndigheter så ser du de andra alternativen allt mer sällan.

Permalänk
Medlem

Skulle säga JavaScript och C#.
Kan du de får du jobb 100%.

Du säger backend men även webb, vad syftar du på då? Frontend? För man kodar backend inom webb, det mesta som görs idag är inom webb. Finns ingen anledning att göra desktopprogram längre.
Dvs om du inte vill sitta och koda systemen för maskiner, bilar etc. Vad är du intresserad av?

Vill du pyssla med spel på fritiden kan du skriva C# med Unity också.

Skickades från m.sweclockers.com