Beyond a Steel Sky – uppföljare till 90-talsklassikern Beneath a Steel Sky

Permalänk
Relik 📜

Beyond a Steel Sky – uppföljare till 90-talsklassikern Beneath a Steel Sky

Good news! Beneath a Steel Sky är ett riktigt quirky spel från 1994 som blivit en kultklassiker. Själv har jag aldrig lirat, men av uppskattande (digitala) stönanden över hela nätet idag drar jag slutsatsen att uppföljaren är efterlängtad. För uppföljare är på gång, Beyond a Steel Sky.

Spelet presenterades under Apples presskonferens igår, som en del av satsningen Arcade. Det blir dock inte bara till Apple-enheter, utan även för PC. @Callemedskägget har skrivit ihop mer info.

Hur ser det ut, finns det någon hype? Sälj in det till mig, både originalet och uppföljaren!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Moderator
Testpilot

Fan vad nice. Älskade Beneth a Steel Sky, har spelat det en massa i ungdomen.

Jag hade dock velat se att det kommer till Nintendo Switch.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Wohoo, coolt! Steel Sky var ju grymt när det begav sig!

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Relik 📜

Att jag missade det, alltså. Spelvärt fortfarande, tror ni? Eller skulle det bara kännas utdaterat?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av emilakered:

Att jag missade det, alltså. Spelvärt fortfarande, tror ni? Eller skulle det bara kännas utdaterat?

Beneath a Steel Sky håller än idag, riktigt grymt äventyr!

Blev inte supersugen på uppföljaren baserat på trailern, såg lite halvsunkigt ut. Men jag bevisas gärna fel när spelet släpps skarpt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av emilakered:

Att jag missade det, alltså. Spelvärt fortfarande, tror ni? Eller skulle det bara kännas utdaterat?

Alla peka-klicka-äventyrsspel var ju främst storydrivna och inte sällan med en del humor, grafiken och tekniken kom alltid i andra rummet. därför tycker jag de håller bättre och är mer tidlösa än de flesta andra spel från samma tid.

Tycker definitivt du skall spela det. BASS var ett av de bättre spelen i genren, det var inte lika flabbig humor som i många andra liknande spel, snarare lättsamt och lite lagom dystopiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Originalet är ju gratis på bland annat Gog och väl värt att spela igenom än idag.
Pixelgrafiken har åldrats fint och storyn riktigt bra och humorn samt dialogerna med robotkompanjonen Joey är suveräna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Relik 📜

@JonasT, @Aphex, @SID 6.7, tack! Så får det bli! Behöver något att mysa med..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S