Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MuLLvaD3n:

Jag har inte lÀst hela trÄden, men har helt fastnat för Star Trek Discovery - och dÄ Àr jag ett Star Trek fan. Tycker S02 Àr bÀttre Àn S02 till stor del pÄ grund av Pike.

HÄller med , han Àr klockren som kapten över Discovery!!!
Sen tycker jag om Saru ocksÄ Skulle vilja se han i en fight , tror han Àr övergrym

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är jag den enda som njuter av Discovery? Sure spore drive e la lite sĂ„ dĂ€ra, men TNG hade ju massa konstigheter för sid oxĂ„, Q bla.

Jag anser att Discovery Àr vad StarTrek behövde för att kÀnans lite mer modern. Om man vill ha den gamla stilen, dvs Space-Opera sÄ finns ju de gamla serierna kvar jue. De försvinner inte bara för att skaparna försöker nÄgot nytt med StarTrek.

Sen att folk gillar Orville över Discovery har jag svÄrt att förstÄ, varje avsnitt kÀnns som TNG eller Voyager fast med torr humor. Första avsnitten kÀndes som en parodi pÄ StarTrek men nu kÀnns det som en kopia, som försöker fÄ en att skratta med sin torra humor.

Detta kommer frÄn en snubbe som sÄg sitt första TNG avsnitt redan 89 om jag inte minns fel Ä jag verkligen Àlskar TNG men StarTrek serien fÄr bli lite mer modern och rÄare istÀllet för den gamla rosa-schlager sÄpopera stilen.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

PermalÀnk
Hedersmedlem ★
●
Skrivet av DST:

Sen att folk gillar Orville över Discovery har jag svÄrt att förstÄ, varje avsnitt kÀnns som TNG eller Voyager fast med torr humor. Första avsnitten kÀndes som en parodi pÄ StarTrek men nu kÀnns det som en kopia, som försöker fÄ en att skratta med sin torra humor.

Jag har svÄrt förstÄ att sÄ mÄnga bara gillar en av dem (eller i vissa fall rent utav aktivt hatar den andra!).

Jag sÄg först pÄ Discovery S1 fram till c:a avsnitt 10, sen praktiskt taget allt Orville, sen fortsatte jag pÄ Discovery.
Tyckte att Orville var bÀst fram tills jag fortsatte kolla Discovery -- nu har det nog gÄtt om, Àven om dubbelavsnittet "Identity" i Orville var grymt bra.
Flera av sakerna jag ogillade i Discovery Àr bÀttre nu, och Pike Àr ju riktigt grym. Gillar temat i S2 starkt ocksÄ, men det blev mindre intressant mot avsnitt 7-8 nÄnstans nÀr

man fick det ganska bekrÀftat att det Àr en mÀnniska i en drÀkt, och sannolikt nÄgon man redan kÀnner till dessutom.

Dold text

Fortfarande riktigt bra, dock! Avsnitt 8 var ett av de bÀttre i serien.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

PermalÀnk
Medlem ★
●

@Mangee75:

Haha ja! SÄg precis avsnitt 8 i sÀsong 2. Nu tar det ju fart fart pÄ riktigt hÀr.

En liten off-topic, vad tycker ni om det hÀr att det bara kommer ett avsnitt per vecka istÀllet för standard Netflix dÀr hela sÀsongen slÀpps pÄ en gÄng sÄ man kan bencha det? Min personliga Äsikt Àr att jag faktiskt har saknat det gamla "1 avsnitt per vecka" systemet. Gör varje avsnitt lite bÀttre för man fÄr se fram emot det.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
SkÀrm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sÄn dÀr g-sync

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av MuLLvaD3n:

@Mangee75:

Haha ja! SÄg precis avsnitt 8 i sÀsong 2. Nu tar det ju fart fart pÄ riktigt hÀr.

En liten off-topic, vad tycker ni om det hÀr att det bara kommer ett avsnitt per vecka istÀllet för standard Netflix dÀr hela sÀsongen slÀpps pÄ en gÄng sÄ man kan bencha det? Min personliga Äsikt Àr att jag faktiskt har saknat det gamla "1 avsnitt per vecka" systemet. Gör varje avsnitt lite bÀttre för man fÄr se fram emot det.

Usch nÀÀÀÀÀ , vill ha hela sÀsongen direkt!!! Precis som Stranger Things

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av DST:

Är jag den enda som njuter av Discovery?

Jag njuter ocksÄ av Discovery, varje nytt avsnitt Àr veckans höjdpunkt hÀr hemma.
Jag Àr helnöjd med bÄda sÀsongerna hittills, men jag lever nog fortfarande i total eufori över att det kom en ny Star Trek-serie till slut, sÄpass att jag har glömt att ta pÄ de kritiska glasögonen överhuvudtaget

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag försökte verkligen gilla det men det gick bara inte. Gav upp efter 6 avsnitt och tÀnker aldrig se det igen.
Dessutom har de ju snott allt frÄn Tardigrades och blivit stÀmda för stölden. Har inte lÀst hela trÄden sÄ det stÄr sÀkert om detta innan men lÀnkar iaf en video med en uppdattering angÄende den pÄgÄende tvisten.

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

HÄller med andra hÀr, tror det Àr Pike som lyfter S02 mycket. Fungerar riktigt bra!

Samt, att det Àr avsevÀrt fÀrre klingoner. Trots vissa förÀndringar har jag tokigt svÄrt för hur de portrÀtteras i Discovery.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ArtMan:

Jag försökte verkligen gilla det men det gick bara inte. Gav upp efter 6 avsnitt och tÀnker aldrig se det igen.
Dessutom har de ju snott allt frÄn Tardigrades och blivit stÀmda för stölden. Har inte lÀst hela trÄden sÄ det stÄr sÀkert om detta innan men lÀnkar iaf en video med en uppdattering angÄende den pÄgÄende tvisten.
https://www.youtube.com/watch?v=sg5ozMP_91E&t=1s

Uppdatering i Àmnet!
https://anas-tronaut.blogspot.com/2019/03/protectable.html

Sen sÄ har vi ryktet om att Anson Mount inte kommer tillbaka:
https://trekmovie.com/2019/03/18/report-anson-mount-not-retur...
Men detta Àr ju ett rykte sÄ man fÄr ju ta sÄnt med en skopa salt, men om detta skulle vara sant sÄ skulle vÀl detta vara ganska illa eftersom Anson Mount faktiskt Àr en bra skÄdespelare som tyvÀrr hamnat i en del sÀmre produktioner, och jag har förstÄtt att mÄnga uppskattar Star Trek Disco. p.g.a Kapten Pike.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av emilakered:

HÄller med andra hÀr, tror det Àr Pike som lyfter S02 mycket. Fungerar riktigt bra!

Samt, att det Àr avsevÀrt fÀrre klingoner. Trots vissa förÀndringar har jag tokigt svÄrt för hur de portrÀtteras i Discovery.

HÄller med om Klingons, de var och Àr ju rÀtt "ehh.." i Discovery. Hoppas pÄ att de inte gör om Romulans till nÄgot liknande, om/nÀr vi fÄr se dem..

Pike Ă€r en riktig bra kapten, men saknar den lite mer brutala Lorca frĂ„n S01. FörstĂ„r att de gick frĂ„n "evil captain" I S01 till "most honorable captain in Star Fleet" i S02, och fĂ„r kĂ€nslan att S03 kommer introducera en annan kapten (Pike mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ Ă„tervĂ€nda till Enterprise). ÅterstĂ„r att se!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●
Skrivet av Icte:

HÄller med om Klingons, de var och Àr ju rÀtt "ehh.." i Discovery. Hoppas pÄ att de inte gör om Romulans till nÄgot liknande, om/nÀr vi fÄr se dem..

Pike Ă€r en riktig bra kapten, men saknar den lite mer brutala Lorca frĂ„n S01. FörstĂ„r att de gick frĂ„n "evil captain" I S01 till "most honorable captain in Star Fleet" i S02, och fĂ„r kĂ€nslan att S03 kommer introducera en annan kapten (Pike mĂ„ste vĂ€l Ă€ndĂ„ Ă„tervĂ€nda till Enterprise). ÅterstĂ„r att se!

Hade rÀtt svÄrt för Lorca, vet inte varför. Inte att han var "ond", det störde mig inget, utan.. nÄgot annat. Fastnade bara inte!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

PermalÀnk
Medlem ★
●

michael burnham mÄste bort.. sÀmre skÄdespelare fÄr man leta efter, samma ton i rösten och uttryck och sjÀlva karaktÀren Àr bara katastrof

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ArtMan:

Jag försökte verkligen gilla det men det gick bara inte. Gav upp efter 6 avsnitt och tÀnker aldrig se det igen.
Dessutom har de ju snott allt frÄn Tardigrades och blivit stÀmda för stölden. Har inte lÀst hela trÄden sÄ det stÄr sÀkert om detta innan men lÀnkar iaf en video med en uppdattering angÄende den pÄgÄende tvisten.
https://www.youtube.com/watch?v=sg5ozMP_91E&t=1s

Tardigrades what? ingen aning vad det Àr. Jag tycker serien Àr riktigt underhÄllande att titta pÄ.

PermalÀnk
Medlem ★
●

S2 Àr mer intressant Àn S1, tills

Burnham blev universumets center Äterigen. Nog att hon var lite sÄdant tidigare men definitivt nertonat under S2 - tills nu avslöjandet om Red Angel

Dold text

Återupptog The Orville och sĂ„g dem 3 senaste avsnitten, mer givande och dĂ€r Ă€r paralleler med Geth.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

PermalÀnk
Medlem ★
●

nÄgon som har koll pÄ vilken veckodag dom slÀpper nya avsnitt pÄ netflix i sverige? förövrigt tycker jag denna Àr en 3.5/10 alldeles för gnÀlliga och det kÀnns som man försökt packa in sÄ mycket kÀnslor som möjligt för minsta sak. HuvudkaraktÀren Àr helt vÀrdelös enligt mitt tycke. lÀndÄ tittar jag pÄ skiten med hopp om att det ska bli bÀttre. voyager saknar jag, den serien var en 9.5/10 (har sett om den sÄ jÀkla mÄnga gÄnger)

Visa signatur

Om du lÀr dig Àlska din smÀrta kommer du kÀnna dig Àlskad var dag.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av aragon:

nÄgon som har koll pÄ vilken veckodag dom slÀpper nya avsnitt pÄ netflix i sverige? förövrigt tycker jag denna Àr en 3.5/10 alldeles för gnÀlliga och det kÀnns som man försökt packa in sÄ mycket kÀnslor som möjligt för minsta sak. HuvudkaraktÀren Àr helt vÀrdelös enligt mitt tycke. lÀndÄ tittar jag pÄ skiten med hopp om att det ska bli bÀttre. voyager saknar jag, den serien var en 9.5/10 (har sett om den sÄ jÀkla mÄnga gÄnger)

Tror det var pÄ lördagar som vi fÄr nya avsnitt pÄ den svenska Netflix

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Tror det var pÄ lördagar som vi fÄr nya avsnitt pÄ den svenska Netflix

Fredagar kommer det ut, nÄgon gÄng pÄ morgon / förmiddag

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av HoboCop:

Fredagar kommer det ut, nÄgon gÄng pÄ morgon / förmiddag

Ah OK, bra att veta Blir dÄ förhoppningsvis att se nÀsta avsnitt ikvÀll!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har med gett upp denna serien nu. Alldeles för mycket trams.

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ToirRisker:

michael burnham mÄste bort.. sÀmre skÄdespelare fÄr man leta efter, samma ton i rösten och uttryck och sjÀlva karaktÀren Àr bara katastrof

Är inte det poĂ€ngen i.o.m att hon vĂ€xte upp med vulcans? För dom Ă€r inte sĂ„ fĂ€rgstarka dom heller.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dakkie:

Är inte det poĂ€ngen i.o.m att hon vĂ€te upp med vulcans? För dom Ă€r inte sĂ„ fĂ€rgstarka dom heller.

Kom inte dragandes med en massa vulcan-logik nu.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Dakkie:

Är inte det poĂ€ngen i.o.m att hon vĂ€xte upp med vulcans? För dom Ă€r inte sĂ„ fĂ€rgstarka dom heller.

Hon e fortfarande mÀnniska och hon har vÀll knappast vart "vulcan aktig" i nÄgon av hennes impulsiva handlingar..

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av ToirRisker:

Hon e fortfarande mÀnniska och hon har vÀll knappast vart "vulcan aktig" i nÄgon av hennes impulsiva handlingar..

Nej men du ser ju t.ex flashbacks frÄn nÀr hon först trÀffade geoergiou (stavning?) att hon var mer eller mindre vulcan, tÀnker mig att nÄgot sÄdant sitter kvar i större eller mindre omfattning om man har haft en sÄdan uppvÀxt.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

PermalÀnk
Medlem ★
●

Michael Àr ju en psykiskt mÀnnisko-vulcan hybrid. Uppvuxen med Vulcaner och deras logik. Jag tycker hennes resa handlar om att hitta hennes mÀnskliga identitet. PÄ sÀtt och vis sÄ har hon redan hittat den, dÄ hon Àr impulsiv och har varit sedan hon gick ombord Shanzhou med i stort mÀnsklig besÀttning.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Tror det var pÄ lördagar som vi fÄr nya avsnitt pÄ den svenska Netflix

ok tackar

Visa signatur

Om du lÀr dig Àlska din smÀrta kommer du kÀnna dig Àlskad var dag.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av aragon:

Nej det var fredagar faktiskt Nytt avsnitt redan ute!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

Nej det var fredagar faktiskt Nytt avsnitt redan ute!

ok, tackar
(mÄste lÀra mig att lÀsa mer Àn bara citat)

Visa signatur

Om du lÀr dig Àlska din smÀrta kommer du kÀnna dig Àlskad var dag.

PermalÀnk
Medlem ★
●

SÄg senaste avsnittet, och jag börjar undra...

Hela grejen med att Control tar över Leland med hjÀlp av nanobots Àr ju kusligt likt Borg. Kan det vara sÄ att eftersom de fÄtt tag pÄ en 52% av sfÀrens data, men inte hela, att Control bestÀmmer sig för att istÀllet för mass genocide ta över fler och fler personer [assimilate] pÄ samma sÀtt som med Leland - d.v.s. Control blir Borg? Visst, de ska ju ha existerat i tusentals Är enligt Q i TNG, men med time travel och att tidslinjen inte Àr konstant (Red Angel har ju bl.a. Àndrat pÄ detta som hon förklarade i detta avsnitt) sÄ kan det plötsligt vara sÄ att Leland/Control skickas bakÄt i tiden...

SÄ frÄgan Àr om detta var ytterligare ett bevis pÄ misdirection, eller om just anvÀndningen av nanobots hÀnvisar till att Control blir Borg? Vad tror ni?

Öppna ej om du inte sett det senaste avsnittet
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) ‱ 2x16GiB 3200MHz C14 ‱ RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz ‱ X570 I PW ‱ Ghost S1 MKII

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av Icte:

SÄg senaste avsnittet, och jag börjar undra...

Hela grejen med att Control tar över Leland med hjÀlp av nanobots Àr ju kusligt likt Borg. Kan det vara sÄ att eftersom de fÄtt tag pÄ en 52% av sfÀrens data, men inte hela, att Control bestÀmmer sig för att istÀllet för mass genocide ta över fler och fler personer [assimilate] pÄ samma sÀtt som med Leland - d.v.s. Control blir Borg? Visst, de ska ju ha existerat i tusentals Är enligt Q i TNG, men med time travel och att tidslinjen inte Àr konstant (Red Angel har ju bl.a. Àndrat pÄ detta som hon förklarade i detta avsnitt) sÄ kan det plötsligt vara sÄ att Leland/Control skickas bakÄt i tiden...

SÄ frÄgan Àr om detta var ytterligare ett bevis pÄ misdirection, eller om just anvÀndningen av nanobots hÀnvisar till att Control blir Borg? Vad tror ni?

Öppna ej om du inte sett det senaste avsnittet

Catching!

NÀr jag för hundra Är sedan lÀste om Borg Canon i Star Trek sÄ var dom vanligt kött och blod, som skickade en sond ut i rymnden som sÄsmÄningom trÀffade pÄ en tekniskt utvecklad ras. Jag har för mig att sonden blev assimilerad, och tagen tillbaka till dess ursprungsplanet. Med det du skriver @icte sÄ börjar jag faktiskt undra om det hÀr inte var första kontakten med Borg, innan den utvecklades till dom vi kÀnner till med cybernetiska implantat och allt.

Dold text
Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

PermalÀnk
Relik 📜 ★
●

Jag har kommit av mig helt. Gillade som sagt S02 rĂ€tt bra, men.. ramlat bort totalt nu. SĂ„g "Perpetual Infinity", men noll sug efter senaste. Vet inte riktigt vad som hĂ€nde, blev bara trĂ„kigt. đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
â–Ș Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S