Hjälp mig identifiera spelet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019

Hjälp mig identifiera spelet

Jag letar efter ett spel där man är en liten karaktär och man är i ett hemsökt hus. Man ska leta efter nycklar eller något liknande och det finns monster o skit. Jag minns inte så mycket men om man går upp för en trappa (tror jag) så kommer det händer ur golvet, och jag är ganska säker att det fanns ett skelett i en bur. spelet är i 2d och man ser ovanifrån karaktären och har musik. Man börjar i ett rum också ska man leta efter första nyckeln som är vid typ andra rummet (har för mej det fanns 3 efter första) minns inte så mycket mer men fråga så kanske jag kommer ihåg något.
tack

la till saker
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2009

Detta låter lite som ett spel jag själv letade efter förut, fast då var Dracula med har jag för mig. Också 2D och man klickade runt, fans lite fällor här och där, väldigt roligt.
Var Dracula med i spelet du letar efter?

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i5 9600K 3.7 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: ROG STRIX Z370-E GAMING | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019

@Naxer: är inte helt säker men kanske, har du länken till spelet?

Trädvy Permalänk
Festpilot, Antiallo
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012

@gaim:
HEJ,

VI SKIPPAR CAPS I FORUMRUBRIKERNA DÅ DET UPPFATTAS SOM SKRIKANDE OCH OTREVLIGT!

/D

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2019
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
norrköping
Registrerad
Maj 2009

vissa saker du skriver påminner om Alone in the dark från 1992 men det är nog inte det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av gaim:

@Naxer: är inte helt säker men kanske, har du länken till spelet?

Tyvärr inte, jag bara kommer ihåg delar av spelet. Googlat massor men finner inget som liknar.
Försök beskriv så mycket du kan om spelet, även om det bara är glimtar.

GPU: EVGA GeForce GTX 1080 8GB ACX3.0 FTW Hybrid | CPU: Intel Core i5 9600K 3.7 GHz | CPU-kylare: be quiet! Silent Loop 240mm | Moderkort: ROG STRIX Z370-E GAMING | RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO Svart | M.2 SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB | SSD: Samsung 860 EVO 500GB | PSU: Fractal Design Integra M 650W | Chassi: Fractal Design Define R6 USB-C Svart TG |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

Fanns väl ett gäng spel på samma tema, har för mig att dom hette Deja Vu. Men då snackar vi ett tag sen

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

@gaim: Vet du ungefär vilket år spelet var aktuellt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

Kanske lite sent ute nu, men menar du AO ONI som pewdiepie spelat förr?
https://www.youtube.com/watch?v=ulXwGuUx2L0