Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Beverly Hills Cop (1984)
Haha trodde seriöst det var lördag kväll så dragit en hel del whiskey, shit måndag imorn. Aja brukar inte bli bakfull så nog lugnt men blir ingen sovmorgon direkt.

Vad ska man säga, Eddie Murphy är grym och musiken gör sitt. En rulle som man kan se flera gånger.
Stir it up !

Permalänk
Medlem

The Mule - Clintans senaste (sista...?) film.
Lågmäld historia o fantastiskt både spelat o regisserat av den oförliknelige Mr Eastwood!
Inte Gran Turino-klass men jäkligt bra iaf!
7,5/10

stvafle
Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Mule - Clintans senaste (sista...?) film.
Lågmäld historia o fantastiskt både spelat o regisserat av den oförliknelige Mr Eastwood!
Inte Gran Turino-klass men jäkligt bra iaf!
7,5/10

japp, bra skådisar
skön story 8/10

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

The Meg
Så cringe och b-aktigt att det i slutändan blir roligt. Dessa filmer finns det få av.
En simpel 3/10 som sakta växer sig till en 4,5/10 kanske?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Captain Marvel: Bra och rolig film. Dock inte den bästa jag sett. Inte som jag hade tänkt att den skulle vara, gillar skådespeleriet också. 7/10

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Medlem

The Deer Hunter (1978). Kom att tänka på ett citat ur filmen "A man who says no to champagne says no to life" och såg om den med tjejen. Inte den mest upplyftande filmen som finns, men känner du att du är lagom introvert så finns det knappt ngn bättre.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem

Eternal Sunshine of the Spotless Mind.
Drama
Jim Carrey, Kate Winslet mm. Gondry som regissör.
Den är lite väl aktuell. Gjord 13 år sen och man känner igen sig i vissa stunder. Awkvard and weired.
8 av 10 för en drama.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Jag såg "Den blomstertid nu kommer" igår och blev glatt överraskad, jag ogillar 95 % av alla svenska filmer men den här filmen kan jag helt klart se om efter ett par år.

Vet inte riktigt vilken genre man ska sätta filmen i. Den är lite av varje utan att spilla över för mycket åt något håll. Den har en apokalyptisk atmosfär med inslag av action, drama, sci-fi, romans och thriller. Och även om jag inte skulle säga att den på något sätt är en komedi så skrattade jag högt en eller två gånger. När farsan sitter och ska kalla på förstärkning satte jag mitt te i halsen av skratt.

Det jag älskar med den här filmen är att det dröjde riktigt länge innan jag fick veta vad det var som hände. Är det aliens? Jordbävningar? Godzilla? Terrorister? Ryssen? Regeringen?
Självklart kan man gissa sig till vad som händer och jag tror nog många gissar rätt. Kanske inte i detaljerna men i stora drag.

Finns dock ett par punkter som den faller på:
-Det händer en hel del med relationerna mellan karaktärerna. Problemet om man frågar mig är att det kändes alldeles för regisserat, d.v.s. att det kändes som något som aldrig skulle hända i verkligheten (trots att det faktiskt gör det). Men men, det är som sagt något jag har svårt med generellt i svenska filmer.
-Vi får lite glimtar från makthavarnas och militärens perspektiv och i mina ögon var många av de beslut som fattades fullkomligt orimliga. Men vad vet jag, jag är/var ju bara en vapenvägrare.
-Finns ett par klyschor för många.
-Genom nästan hela filmen kände jag att huvudkaraktärernas handlingar var något som skulle kunna ske i verkligheten. Bortsett från sista ≈kvarten. Då blev det så där löjligt som det bara kan bli i film. Finns flera saker som jag stör mig på och medan jag förstår författarnas logik bakom karaktärernas handling så kan jag inte annat än att sucka och störa mig på det.

Sen hände något så dåligt att den får en egen rubrik av mig:
-Varför i hela världen klippte de inte bort den sista sekunden? Så fruktansvärt onödig. Vi är inte korkade, 99 % av alla tittare tror förstås att det vi får se är anledningen till varför allt händer. Som jag nämnde var en av de bästa sakerna med filmen hur vi inte visste vad som höll på att hända, även om vi förstås kunde ana så visste vi inte säkert. Den sista sekunden av filmen tar bort mycket av den charmen. Visst... det är fortfarande öppet för tolkning men kom igen...

Jag ger den sju svaga svagdrickor av tio möjliga.

Bonus: Enligt IMDB glömde kameramannen att trycka på record när de skulle krascha den första bilen. Oops

Skrivet av Lengab:

Eternal Sunshine of the Spotless Mind.

Jim Carrey

Fösta filmen jag såg med Jim Carrey i en seriös roll. Herre jävlar vad paff jag blev. Riktigt bra film med bra skådespelare.

Permalänk
Medlem

The Dirt - Bra film men hade säkert gillat den mer om jag inte läst boken(som var sjukt mycket bättre). Dom träffade helt klart rätt med att fånga imagen och attityden av bandet kändes ganska så naken(läs avslöjande, riktig) men dom missade en hel del från boken. Sen förstår ju även jag att man inte kan fånga hela storyn då filmen säkerligen hade blivit 11 gånger längre, men det var en del från boken jag gärna velat se i filmen.

3.5/5 - Rekommenderar starkt, speciellt om man gillar rockmusik samt tycker att biopics är intressant.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

The Dirt

Helt underbar film , som föregående post är det svårt att få med allt från boken.
Men jag ger den 4.5 av 5.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Triple threat - Tony Jaa, Iko Uwais och Tiger Chen i samma film, en dröm för kung fu älskare. Tyvärr är handlingen rätt kass och skådespeleriet kalkon men fightingen är ju bra, om kanske inte det bästa dessa gjort tidigare. 6/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

The Highwaymen " Netflix "
Riktigt bra film , men det bästa med filmen är Costner och Harrelson. Tillsammans är dom som en iskall Gin&Tonic en varm sommarkväll , det blir riktigt bra när man blandar dom.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

The 4th Floor
Blev sugen på att se nån skräckis jag inte sett och hade crush på Juliett Lewis när man var yngre så varför inte
Den var väl ok skräckis men inte mer. Inget jag kommer se igen.
Nästa blir Cape Fear. Faktiskt inte sett den.. Av IMDB betyg att dömma är den klart bättre.

Permalänk
Medlem

The shape of water. Helt okej rulle. Kanske inte skulle gett den oscar för bästa film om jag satt i jutyn, men men. 6/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Såg senast igår på 4`an Sällskapsresan. Skolmen är så bra. Filmerna hade inte varit detsamma utan honom.

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Kursk - en dokumentär/spelfilm om den ryska ubåten Kursk som förliste 2000.
Tyckte den var både bra o spännande!
7/10

Permalänk
Medlem

Green book - riktigt bra film med fantastiska skådespelare och mkt hjärta o underfundig humor.
Lite i samma stuk som en annan fantastisk film, En oväntad vänskap.
8/10

Permalänk
Medlem

Bumblebee - Måste vara en av de sämsta filmer som gjorts. Alla inblandade borde åtalas.
1/10

Permalänk
Medlem

Såg Shazam i helgen, hade rätt låga förväntningar men var faktiskt riktigt bra i mitt tycke, Levi gjorde en riktigt bra prestation.

8/10 på en superhjälteskala (Dömmer superhjältefilmer på annan skala än vanliga)

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Monty Python and the holy grail - En klassiker. Och den har inte blivit sämre med åren. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Monty Python and the holy grail - En klassiker. Och den har inte blivit sämre med åren. 8/10

Härligt. Blev sugen på att se den nu bara för det.. Blir nog imorn kväll. Får se om mitt betyg blir lika bra, jag hoppas på det

Permalänk
Medlem

Escape room - tråkig SAW-kopia utan själ eller spänning. 3/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

You Were Never Really Here - Som en korsning mellan Taken och Short Term 12. Varm rekommendation för den som gillar en karaktärsdriven film med lite jävla våld också. 4/5 hammare får den.

Permalänk
Medlem

Hellboy (2019)
Här var jag alldeles pepp för jag trodde att jag äntligen skulle få en Hellboy värdig serierna, som inte gjorts barntillåten. Men istället fick jag något osammanhängande med fruktansvärda specialeffekter, mediokra skådespelarinsatser och action som var så skakiga och dåligt klippta att jag fick ont i huvudet. Årets besvikelse.
1/5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

You Were Never Really Here - Som en korsning mellan Taken och Short Term 12. Varm rekommendation för den som gillar en karaktärsdriven film med lite jävla våld också. 4/5 hammare får den.

Skulle nog även väva in en man som heter ove också
Bra film helt klart!
ska bli intressant att se hans tolkning av jokern snart.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Hellboy (2019)
Här var jag alldeles pepp för jag trodde att jag äntligen skulle få en Hellboy värdig serierna, som inte gjorts barntillåten. Men istället fick jag något osammanhängande med fruktansvärda specialeffekter, mediokra skådespelarinsatser och action som var så skakiga och dåligt klippta att jag fick ont i huvudet. Årets besvikelse.
1/5.

Skickades från m.sweclockers.com

riktigt synd. har också sett fram emot denna. tycker harbour är en bra skådis som gjorde bra ifrån sig under stranger things.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

riktigt synd. har också sett fram emot denna. tycker harbour är en bra skådis som gjorde bra ifrån sig under stranger things.

Till hans försvar så var han ensam om att leverera något av värde i filmen, men det räcker ju inte riktigt om allt annat är trasigt. :/

Permalänk
Medlem

Bohemiand rapsody, 4k hdr med ATMOS. FIlmen är helt okej inte så bra som hypen, Rami gör Freddie bra, alla gör sina roller bra så sett men är framförallt musiken som gör filmen bra. Så ett vettigt ljudsystem är ju obligatoriskt för att njuta av den filmen

6/10

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

En Kalkon, "the Devil wears Prada"
Jag är inte rätt målgrupp för varken Prada eller snorkighet.
Får man ge en nolla i betyg?
1 av 10

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

https://www.imdb.com/title/tt5439796/

Logan Lucky

5.5/10

Roligare under vissa stunder än vad jag hade förväntat mig. Dock tycker jag den totalt tappade det mot slutet, hade annars chansen att få en 7a. Nu är det möjligtvis en 5a eller en svag 6a.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA