Ska du se om alla tidigare säsonger inför Game Of Thrones S08?

Permalänk
Medlem

Ska du se om alla tidigare säsonger inför Game Of Thrones S08?

Jag har tänkt påbörja ett Game Of Thrones-maraton av alla tidigare säsonger innan den åttonde och sista säsongen drar igång om 2 veckor.

67 avsnitt @ ca 55 minuter/st innebär att jag måste se nästan 5 timmar per dag i 14 dagar, men jag gillar att ha allting fräscht i huvudet när en ny säsong drar igång.

Någon annan som har eller har tänkt köra ett liknande maraton inför sista säsongen?

Inga spoilers förresten, har glömt säkert 90% av allt som hänt tidigare och vill inte bli påmind innan jag kör igång.

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Nu låter jag säkert som en gammal grinig gubbe, men mina 22 års erfarenhet säger mig att det finns vettigare saker att göra med tiden. 67 avsnitt @ 55 minuter = över 61 timmar. Kör tex duolingo istället, där cirka 34 timmar motsvarar en termin av språkstudier på universitet... Känns IMO mycket ballare att lära sig ett nytt språk än att se en serie man redan sett en gång igen lol...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Jag och sambon hade tänkt börja kolla på denna omtalade serie, vart hittar man (lagligt) alla säsonger på nätet med svensk text för en rimlig peng? Är det HBO som gäller?

Permalänk
Medlem

Jag kommer nog se om allt då jag ej sett om några säsonger eller avsnitt tidigare. Men jag kommer att vänta tills hela S08 är ute och sedan se om allt vid bra tillfälle. Kanske någon gång i novembermörkret och rusket detta år, kommer inte spendera värdefulla sommarmånader på att sitta inne och kolla på TV.

Gjorde samma ska med Breaking Bad. Såg alla avsnitt en gång först och sedan såg jag om hela serien när allt fanns tillgängligt.

Visst, det tar mycket tid men å andra sidan är jag extremt restriktiv med TV i övrigt. Slötittar aldrig på TV, nyheter, melodifestivalen, farmen, let's dance eller (i min mening) annat trams. Så vill jag lägga x antal timmar på att se om en, i min mening, klassisk TV-serie är det ändå mycket mindre än vad andra lägger på TV under ett år.

Permalänk
Medlem

Nej, eftersom den senaste säsongen verkligen inte levde upp till de som faktiskt var baserade på böckerna. Jag förväntar mig en relativt dålig sista säsong, även om jag ser fram emot den.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Kommer inte se om dem men förstår dem som gör det, har sett om några avsnitt helt random och man har glömt bort en massa detaljer.
Oftast brukar de släppa en "So far in GoT" grej innan första avsnittet, brukar räcka innan ny säsong.

Permalänk
Medlem

Nope, vi såg om säsong 7 här precis. Det får räcka..

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb