SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE デビュートレーラー

Permalänk
Medlem

SEKIRO: SHADOWS DIE TWICE デビュートレーラー

En nytt spel från FromSoftware från E3 för som missat. Här är en genomgående analys och spekulationer från VaatiVidya

Själv är jag jävligt exalterad för det här spelet!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Mer info om spelet har kommit. När det kommer till storyn så hoppas jag på ett klassiskt "souls" tema med djup konstig story-line som får en att undra hur mycket psykedelia som brukades under produktionen

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit mer gameplay av Sekiro, tycker att det ser riktigt intressant ut!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Jag älskade Tenchu: Stealth Assassins så det här kan ju vara något att hålla koll på. Ser riktigt snyggt ut också!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag älskade Tenchu: Stealth Assassins så det här kan ju vara något att hålla koll på. Ser riktigt snyggt ut också!

Jag har inte spelat det tyvärr, men jag tror det här kan bli en riktig hit. FromSoftware är inte rädda för att göra om sina mechanics från spel till spel

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk

Ser otroligt ut.
Tror mycket i detta spel är dolt. EpicNameBro har demonstrerat en del mer dolda mekaniker, till exempel denna:
https://twitter.com/EpicNameBro/status/1033419478380556289

Permalänk
Medlem
Skrivet av hibernative:

Ser otroligt ut.
Tror mycket i detta spel är dolt. EpicNameBro har demonstrerat en del mer dolda mekaniker, till exempel denna:
https://twitter.com/EpicNameBro/status/1033419478380556289

Ser ut som det kan vara hitboxen som spelar ett spratt i det klippet, med det ser onekligen häftigt ut!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk

Blir lagom taggad på detta spel!-+

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenDubbe:

Blir lagom taggad på detta spel!-+

Jag också, mer och mer för varje ny film!

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Ny video. Digital Foundry gör en analys med pre-release version av spelet.

Permalänk
Hedersmedlem

Imorgon är det dags för release, är så taggad! Har bara hört bra från de som testat spelet så gissar på höga betyg i recensionerna. Det rycker i köpfingret men prislappen tar emot.. men kommer säkert köpa det imorn ändå.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Imorgon är det dags för release, är så taggad! Har bara hört bra från de som testat spelet så gissar på höga betyg i recensionerna. Det rycker i köpfingret men prislappen tar emot.. men kommer säkert köpa det imorn ändå.

Jag ska försöka hålla mig till den första rean, så att alla mindre buggfixar är gjorda. Men jag vet inte om jag orkar hålla fingrarna i styr under påskhelgen. Kanske blir att dra till fjällen istället för att hålla suget borta

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Nu går spelet att spela på Steam! Stod att det skulle släppas kl 17 men vid tolvslaget så blev det tillgängligt.

Permalänk
Relik 📜

Jag förstår verkligen inte de här spelen, haha! När @Epic och gänget testade idag, berättade att man dör hela tiden och allt är skitsvårt.. Jag är för gammal för det här!

Med det sagt, ser enormt läckert ut. Vill testa bara för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jag förstår verkligen inte de här spelen, haha! När @André och gänget testade idag, berättade att man dör hela tiden och allt är skitsvårt.. Jag är för gammal för det här!

Med det sagt, ser enormt läckert ut. Vill testa bara för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Tillfredställelsen när man klarat en boss? Många om inte de flestaspel kan alla klara så svårare spel förlänger e-penisen lite extra. Jag har testat Dark Souls III men kom inte speciellt långt. Det här ska jag däremot ge en chans! Samurajer och sånt är ju skitballt!!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Har problem med att spelet öppnas i en borderless window 800x450px uppe i högra hörnet och det går inte att ändra. Går inte ändra upplösning i spelet eller windowed/fullscreen.

Har testat att
1: avinstallera & ominstallera flera ggr.
2: uppdaterat grafikdrivisar.
3: redigerat graphicsconfig.xml (den resetas bara till 800x450 )
4: Googlat som fan. hittar ingen som har samma problem.

NÅN SOM HAR EN LÖSNING???

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilcore:

Har problem med att spelet öppnas i en borderless window 800x450px uppe i högra hörnet och det går inte att ändra. Går inte ändra upplösning i spelet eller windowed/fullscreen.

Har testat att
1: avinstallera & ominstallera flera ggr.
2: uppdaterat grafikdrivisar.
3: redigerat graphicsconfig.xml (den resetas bara till 800x450 )
4: Googlat som fan. hittar ingen som har samma problem.

NÅN SOM HAR EN LÖSNING???

Prövat ALT+ENTER?

Brukar vara en standardlösning för spel som fastnat i windowmode. Har inte spelat detta spel själv dock, så vet inte om det funkar i detta fallet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

@immutable: jepp! gör ingen skillnad :/

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Hittade äntligen en lösning!! stängde av G-sync och sänkte skärmen till 60hz från 144hz. lite störande men nu funkar både fullscreen , windowed och alla upplösningar. Gött!

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Hedersmedlem

Spelat en del i helgen och jävlar vad svårt det är. Dör hela tiden. Känns typ svårare än Dark Souls/Bloodborne på grund av det nya stridssystemet.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Jag dör oftare än i ds/bb men har inte vant mig med stridssystemet än så jag förväntar mig att det kommer bli lite lättare snart när man gjort det.

Men spelet verkar riktigt bra och sjukt sugen på att fortsätta spela! Går lite trögt som vanligt när man har familj osv men då räcker ju spelet länge iaf...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Okej, efter att ha spelat några timmar till kan jag konstatera att det inte blir lättare. Är just nu fast på första bossen och har rage quit:at många gånger... Men spelet är så sjukt bra att jag ändå fortsätter.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Okej, efter att ha spelat några timmar till kan jag konstatera att det inte blir lättare. Är just nu fast på första bossen och har rage quit:at många gånger... Men spelet är så sjukt bra att jag ändå fortsätter.

Folk säger att spelet endast blir lättare när man blivit en mästare på att parera.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Älskar Souls/Bloodborne-spelen, men rätt tveksam till detta spel än så länge ... Känns som ett förenklat (men mycket svårare enligt mig) Souls-spel med mycket mindre variation och ensidigare strider.

Ärligt talat hade jag mycket hellre sett att de hade gjort Bloodborne 2 (alt. Dark Souls 4) istället för det här.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mocka:

Folk säger att spelet endast blir lättare när man blivit en mästare på att parera.

Det håller jag med om. Jag spelade det som Dark Souls/Bloodborne i början, men när jag kastade ut allt jag lärt mig tidigare gick det mycket bättre. Att parera och kontra fiendernas attacker är verkligen ett måste.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Det håller jag med om. Jag spelade det som Dark Souls/Bloodborne i början, men när jag kastade ut allt jag lärt mig tidigare gick det mycket bättre. Att parera och kontra fiendernas attacker är verkligen ett måste.

Kände precis likadant i cirka 30 minuter! Äntligen börjar jag kunna detta spel! Ungefär då visar det sig att det börjar komma oblockerbara attacker och magi utan röd varning... *magsår*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Älskar Souls/Bloodborne-spelen, men rätt tveksam till detta spel än så länge ... Känns som ett förenklat (men mycket svårare enligt mig) Souls-spel med mycket mindre variation och ensidigare strider.

Ärligt talat hade jag mycket hellre sett att de hade gjort Bloodborne 2 (alt. Dark Souls 4) istället för det här.

Det var min känsla med innan jag spelade det- att inte ha flera olika vapen, mindre variation av fiender osv, inget RPG-style leveling system, det kändes som att de tagit bort mycket av dark souls upplevelsen.

Nu när jag är en bit in så tycker jag de har gjort helt rätt. Det är svårt som fan bitvis, men än mer än dark souls så handlar det om att faktiskt lära sig och bli bättre än att bara grinda, du kan inte levela eller equippa dig förbi strider här. De tog ett steg emot detta redan i bloodborne med till exempel kirkhammer som var svår att använda med rätt timing men väldigt effektiv när man lärt sig den.

Att röra sig- springa, hoppa, dodga, klättra och smyga är sjukt smooth i detta och man känner sig inte lika instängd som i dark souls, att kunna smyga runt på taken, köra stealth takedowns osv funkar utmärkt.

Det finns ingen universal lösning i detta till skillnad mot dark souls där man liksom vet builds man kan använda genom hela spelet om man vill. Till exempel igår kväll tog jag två bossar med kort mellanrum där den ena gjorde saftig skada även genom perfekta deflections, så att blocka var inte ett alternativ, enda alternativet var att inte bli träffad. Den andra bossen, i en helt annan del av spelet, visade sig vara lätt om man lärde sig att göra typ exakt tvärtom, deflecta om och om igen tills man får en chans att mot-attackera. Om man försöker hitta sin egen "spelstil" så kommer man fastna, hårt.

Spoiler nedan om bossar:

Jinsuke- enda sättet jag hittade att deala med honom var dodge snett fram åt höger vid hans snabba serie hugg, attackera, gå nära inpå och retirera. Med Long-Arm Centipede Giraffe kan man deflecta två av hans nästintill oändliga serier attacker i rad för att dra ner hans posture.

Dold text

Har lagt många timmar i dark souls, dark souls II, dark souls 3, dark souls remastered, och även lite i demon souls, dock bara kanske 10h i bloodborne då jag ej äger ett PS4. Jag är sjukt nöjd. Första gången på länge som ett pris på 600kr inte känns overpriced.
Det känns som att de äntligen har funnit en lösning på den öppna fråga som varit "vad fan gör vi med poise" genom att du inte har en basic poise, du kan inte räkna med hyper armor, utan du måste arbeta med din egen posture och motståndarens posture genom de olika verktyg du har (attack/deflect, dodge, hopp, sprint, prosthetics, grapple osv) för att hitta det område där du kan få övertaget.

En enda sak jag skulle vilja klaga över (förutom att jag aldrig lyckas git gud enough) är att i vissa områden är det onödigt många av de lite svårare basic enemies som inte går att deala med snabbt, och inte är värda mödan att deala med i grupp, vilket resulterar i att man rensar området en gång och sedan aldrig bryr sig igen utan bara smyger förbi.

Spoiler nedan om dessa fiender:

De jävla shotgu-kanon-nissarna i gun fort som har bra range, ett antal skott i rad, och mängder av hp så enda sättet att döda dem är att få in en perfekt serie deflects- inte så lätt när det är mer än en av dem.

Dold text
Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem

Har man spelat mycket souls spel sitter det ju i muskelmimnet att dodgea alla inkommande attacker, även fast jag säger till mig själv att inte dodgea så tar det bara några attacker innan jag är tillbaka där. Otroligt svår omställning!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Älskar spelet hittills. Härligt med den tunga Japanska miljön, karaktärerna, musiken och slagsmålen - vilka slagsmål. Visst är det svårt men så är spelet designat från grunden och jag ser ingen nackdel med att det inte finns ett easy mode. Hela poängen med spelet (alla From Soft-spel) försvinner isf.

Jag gör som jag alltid gjort med de tidigare souls/borne spelen - spela själv, titta på ett par avsnitt Epicnamebro och spela själv igen etc. Han har gjort ett svinbra jobb med Sekiro. Proffsigt men inte felfritt gameplay och en välbalanserad blandning av lore-snack och gameplay guide.

Har klått tre bossar nu och den fjärde väntar snällt och fastkedjad på att ge mig stryk igen.

Visa signatur

OS: Win 10 Home | Chassi: NZXT H440 | PSU: Corsair HX850i plat | Moderkort: ASUS Maximus Hero VIII | CPU: i7 6700k @ 4.5Ghz @ 1.29v | RAM: HyperX Fury 16Gb @ 3000Mhz | GPU: ASUS 1080ti Strix Gaming | Kylning: NZXT Kraken X62 | Fläktar: Fractal Design Venturi x1 AF140, x2 sp140, x3 sp120 | Ljud: ASUS Xonar Xense med Sennheiser PC350Se | Lagring: Crucial M4 64gb, Samsung 850evo 500gb, Seagate Barracuda 1tb | M/K: Corsair M65 Pro gaming rgb & Corsair Strafe RGB | Bildskärm: acer XB270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av toboraton:

Visst är det svårt men så är spelet designat från grunden och jag ser ingen nackdel med att det inte finns ett easy mode. Hela poängen med spelet (alla From Soft-spel) försvinner isf.

Med risk att låta som en git-gud dork souls elitist- Grundspelet är easy mode

Demon Bell är advanced
NG+ är hard mode

Dold text

Säger jag efter att ha spenderat ca 6h faktisk tid in-game över ett par dagar på en specifik boss, med kanske 100 försök totalt, och då har jag spelat igenom dark souls 1-3 et par gånger
Men jävlar vad nice det kändes mot slutet när de lättare faserna av striden gick helt på automatik och jag kunde parera och kontra typ 99% av alla attacker.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200