Nvidias marknadsföringschef lämnar företaget – går till Intel

Permalänk
Melding Plague

Nvidias marknadsföringschef lämnar företaget – går till Intel

Intels rekryteringsturné till sin grafikkortsdivision fortsätter i en rasande takt. Senast i raden nyförvärv sägs vara Nvidias långtida marknadsföringschef Tom Petersen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad menas med innehar 50 patent? Att de fick 50 patent på köpet när intel skaffade honom?

Permalänk
Medlem

Coolt! Ser fram emot 3.5 snabba och en halv långsam kärna på i3or framöver

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Vad menas med innehar 50 patent? Att de fick 50 patent på köpet när intel skaffade honom?

Jag fattade det som han personligen innehar 50 patent, but who knows

Permalänk
Hedersmedlem

Den som kommer på uppfinningen har sitt namn på patentet. Men ja, görs detta på arbetstid för arbetsgivare så är det givetvis företagets patent fortfarande.
Är väl inte helt olikt hur upphovstätten för en anställd grafiker funkar (även om det såklart är lite skillnader).
Som privstperson söker man sällan patent oavsett :).

Så gissningsvis har väl ett gäng av nvidias patent Tom Petersen som uppfinnare men nvidia äger dessa patent.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

April april

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Folk byter jobb så är det här i livet. Om det nu inte är ett skämt.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av greenflow:

April april

Skickades från m.sweclockers.com

https://hothardware.com/news/nvidia-tom-petersen-departs-comp...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

April apr..Wait. Varför går alla över till Intel plötsligt....?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

April apr..Wait. Varför går alla över till Intel plötsligt....?

Lägg ner den här j*vla dan man får ju huvudverk. Kan inte lite på nån roligt är det inte heller.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

April apr..Wait. Varför går alla över till Intel plötsligt....?

Han tröttnade på att Jensen pikade honom hela tiden för att han inte bar en läderjacka.

På Intel får man sparken om man har på sig en läderjacka till jobbet, strikt krav på proper kostym.

Permalänk
Medlem

Så som läget är så hoppas jag att det går bra för Xe. Med tre aktörer så kanske det blir normal prissättning igen, om inte nu alla tre bestämmer sig för att gå in i någon slags kartell men hoppas inte det. Vi behöver Intel som ruskar om marknaden. Att de som nykomlingar skulle gå in med väldigt höga priser på grafikkorten vore dumt. För dem handlar det ju i alla fall i början om att överhuvudtaget etablera sig som en spelare, att då ha samma prissättning som de andra vore ju inte direkt ett säljargument, så jag hoppas de kör på lägre priser, ävem om prestandan blir jämförbar med Nvidia och AMD. Att de kniper just Nvidias marknadsföringschef väcker såklart lite skadeglädje

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Betyder alltså att det finns ett ledigt jobb på Nvidia med en helt ok lön kan jag tänka mig. Man kanske ska skicka ett CV😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Gillar inte hur Intel suger i sig framträdande personer i branchen.
Det är ju inte teknisk kompetens dom är ute efter när dom anställer recensenter och annat PR folk.

Jag menar Allyn på PC-Per var ju den enda (vad jag vet) som tog flash lagring på allvar och utvecklade egna metoder för att testa.
Att han "tystats" är verkligen inte bra för oss konsumenter.
Allyn var ju även den som avslöjade AMD's "generösa" strömuttag från PCIe kontakten när RX480 lanserades.
Nånting som potentiellt kunde förstöra moderkort.

Samma sak med Kyle på HOCP, en av få rejält högljudda röster när företagen försökte sig på dumheter.
Kyle har ju bråkat rejält med alla i branschen under åren.
Nu på Intel åker väl munkaveln på och blir förpassad till mässbås

Men AMD är ju inte oskyldiga dom heller.
Scott Wasson var ju en av dom som drog undan mattan främst för AMD när TR började kunna mäta "microstutter".
Ett fenomen som alla Crossfire och SLI ägare märkte av men hade svårt att sätta ord till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Gillar inte hur Intel suger i sig framträdande personer i branchen.
Det är ju inte teknisk kompetens dom är ute efter när dom anställer recensenter och annat PR folk.

Jag menar Allyn på PC-Per var ju den enda (vad jag vet) som tog flash lagring på allvar och utvecklade egna metoder för att testa.
Att han "tystats" är verkligen inte bra för oss konsumenter.
Allyn var ju även den som avslöjade AMD's "generösa" strömuttag från PCIe kontakten när RX480 lanserades.
Nånting som potentiellt kunde förstöra moderkort.

Samma sak med Kyle på HOCP, en av få rejält högljudda röster när företagen försökte sig på dumheter.
Kyle har ju bråkat rejält med alla i branschen under åren.
Nu på Intel åker väl munkaveln på och blir förpassad till mässbås

Men AMD är ju inte oskyldiga dom heller.
Scott Wasson var ju en av dom som drog undan mattan främst för AMD när TR började kunna mäta "microstutter".
Ett fenomen som alla Crossfire och SLI ägare märkte av men hade svårt att sätta ord till.

Är de egentligen så värdefulla och rakryggade personer när de låter sig köpas på det viset? Det är ju knappast så att Intel satt en pistol mot huvudet och tvingat dem att börja jobba där utan de har helt sonika nappat på deras erbjudande, vilket för mig signalerar att de bryr sig mer om pengar än om rättvisa och ja, så sjunker de som stenar i mina ögon och är inte så mycket att ha längre.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är de egentligen så värdefulla och rakryggade personer när de låter sig köpas på det viset? Det är ju knappast så att Intel satt en pistol mot huvudet och tvingat dem att börja jobba där utan de har helt sonika nappat på deras erbjudande, vilket för mig signalerar att de bryr sig mer om pengar än om rättvisa och ja, så sjunker de som stenar i mina ögon och är inte så mycket att ha längre.

Klandrar absolut inte de som väljer att "gå över".
Slita på en liten redaktion för ibland obefintlig kompensation år efter år.
Samtidigt som du i egenskap av semi-offentlig person får utstå tryck från både anonyma personer och hela koncerner.
Såklart nappar dom på en redig och stabil lön på ett stort företag.
Och man får ju anta att företagen fått hosta upp en del för att knycka dessa personer.
Det är ju trots allt flera som jagar dom.

Nej det är ruskigt tufft för de siter som inte lyckats hitta en bra betalmodell sedan banners m.m. krashade totalt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozzed:

Är de egentligen så värdefulla och rakryggade personer när de låter sig köpas på det viset? Det är ju knappast så att Intel satt en pistol mot huvudet och tvingat dem att börja jobba där utan de har helt sonika nappat på deras erbjudande, vilket för mig signalerar att de bryr sig mer om pengar än om rättvisa och ja, så sjunker de som stenar i mina ögon och är inte så mycket att ha längre.

Att de som jobbar professionellt i branschen byter företag är ju dock helt normalt. Lite intressant dock hur Intel lyckas plocka så mycket folk. Både Raja och Tom var högt stående i vardera företag. Samt fler namn jag inte kan komma ihåg i dagsläget, de har kört en rätt aggressiv headhunting.

Det jag tycker känns lite knepigt är att de plockat så mycket folk från de olika datorsidorna. Jag tycker det är lite svårt att se vad det är som lockat till sig dessa, tänker speciellt på HardOCPs Kyle då, där deras expertis ska kunna användas. "Hej jag heter Kyle och har dessa tester som bevisar att Intels produkter är bättre än alla andras. Jag hade tidigare HardOCP och testade objektivt produkter. Ni kan lita på mig!"
Inte för att jag tror Kyle skulle vara sån efter alla år på HardOCP.

Spännande att se vart det hela nu slutar. Fler aktörer är alltid trevligt iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Lägg ner den här j*vla dan man får ju huvudverk. Kan inte lite på nån roligt är det inte heller.

Dags att bojkotta nätet och sjukanmäla sig en dag per år

Skrivet av filbunke:

Han tröttnade på att Jensen pikade honom hela tiden för att han inte bar en läderjacka.

På Intel får man sparken om man har på sig en läderjacka till jobbet, strikt krav på proper kostym.

Trodde det var tvärtom - snubben köpte samma jacka som Jensen och fick avgå, HR (Jensen) tyckte inte det var lämpligt att klä sig som Jensen på Jensens företag. Jensen.

Tror inte heller att läderjackan är OK med detta...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Att de som jobbar professionellt i branschen byter företag är ju dock helt normalt. Lite intressant dock hur Intel lyckas plocka så mycket folk. Både Raja och Tom var högt stående i vardera företag. Samt fler namn jag inte kan komma ihåg i dagsläget, de har kört en rätt aggressiv headhunting.

Det jag tycker känns lite knepigt är att de plockat så mycket folk från de olika datorsidorna. Jag tycker det är lite svårt att se vad det är som lockat till sig dessa, tänker speciellt på HardOCPs Kyle då, där deras expertis ska kunna användas. "Hej jag heter Kyle och har dessa tester som bevisar att Intels produkter är bättre än alla andras. Jag hade tidigare HardOCP och testade objektivt produkter. Ni kan lita på mig!"
Inte för att jag tror Kyle skulle vara sån efter alla år på HardOCP.

Spännande att se vart det hela nu slutar. Fler aktörer är alltid trevligt iallafall.

Om de byggt upp ett varumärke på att vara raka och ärliga och sedan totalt säljer ut detta för pengar så är det ju såklart sorgligt, men tror ändå folk har förmågan att göra skillnad på då och nu, det har ju hänt förr.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Hoppas han blir lite svett i lädret nu Jensen, jaja it just works.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Dags att bojkotta nätet och sjukanmäla sig en dag per år

Trodde det var tvärtom - snubben köpte samma jacka som Jensen och fick avgå, HR (Jensen) tyckte inte det var lämpligt att klä sig som Jensen på Jensens företag. Jensen.

Tror inte heller att läderjackan är OK med detta...
https://i.imgur.com/L49TfuR.png

Fast lite glad blir man ändå när man ser honom måste jag erkänna.
För när alla andra skall vara stöpta i samma form och gå i kostym, så gör han valet att ha på sig sin skinnjacka år, efter år, efter år.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Mannen bakom prissättningen av FE?

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Är de egentligen så värdefulla och rakryggade personer när de låter sig köpas på det viset? Det är ju knappast så att Intel satt en pistol mot huvudet och tvingat dem att börja jobba där utan de har helt sonika nappat på deras erbjudande, vilket för mig signalerar att de bryr sig mer om pengar än om rättvisa och ja, så sjunker de som stenar i mina ögon och är inte så mycket att ha längre.

Har du aldrig bytt arbetsgivare till en som erbjudit bättre förmåner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falistar:

Har du aldrig bytt arbetsgivare till en som erbjudit bättre förmåner?

Vad har det med saken att göra? Det som insinuerades var att de "Tystar" folk genom att få de att börja jobba för dem. och jag menade bara att det är ett åt helvete för drastiskt uttryck. Tystar folk gör man genom hot, och det är inte ett hot att erbjuda någon ett jobb, sedan är det såklart upp till var och en att bedöma huruvida personerna har kvar sin ryggrad och om deras opartiskhet betyder något när de börjar jobba för företagen de tidigare granskat. Jag tycker absolut inte det men det kanske finns de som tycker annorlunda. Igen, jag kritiserade inte att de bytt jobb. Jag kritiserade begreppet "tystats" och ifrågasatte deras opartiskhet eftersom de nu jobbar på företagen de kritiserar.

Så i korthet: Tystar Intel folk för att de erbjuder dem jobb? Nej.

Kan man lita på att folk som jobbar för Intel är ärliga om Intel? Nej.

Är de sellouts? Ja.

Är det något unikt? Nej.

Har man rätt att tycka att personerna nte längre går att lita på? Ja självklart.

Hoppas det redde ut eventuella missförstånd.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Gillar inte hur Intel suger i sig framträdande personer i branchen.
Det är ju inte teknisk kompetens dom är ute efter när dom anställer recensenter och annat PR folk.

Jag menar Allyn på PC-Per var ju den enda (vad jag vet) som tog flash lagring på allvar och utvecklade egna metoder för att testa.
Att han "tystats" är verkligen inte bra för oss konsumenter.
Allyn var ju även den som avslöjade AMD's "generösa" strömuttag från PCIe kontakten när RX480 lanserades.
Nånting som potentiellt kunde förstöra moderkort.

Samma sak med Kyle på HOCP, en av få rejält högljudda röster när företagen försökte sig på dumheter.
Kyle har ju bråkat rejält med alla i branschen under åren.
Nu på Intel åker väl munkaveln på och blir förpassad till mässbås

Men AMD är ju inte oskyldiga dom heller.
Scott Wasson var ju en av dom som drog undan mattan främst för AMD när TR började kunna mäta "microstutter".
Ett fenomen som alla Crossfire och SLI ägare märkte av men hade svårt att sätta ord till.

Gick inte också Ryan från PC-Per till Intel..?

Mmm Intel verkar dammsuga "The Community" efter lämpliga resurser.
Kanske menar de allvar denna gång med lansering av grafikkort för gamers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Så som läget är så hoppas jag att det går bra för Xe. Med tre aktörer så kanske det blir normal prissättning igen, om inte nu alla tre bestämmer sig för att gå in i någon slags kartell men hoppas inte det. Vi behöver Intel som ruskar om marknaden. Att de som nykomlingar skulle gå in med väldigt höga priser på grafikkorten vore dumt. För dem handlar det ju i alla fall i början om att överhuvudtaget etablera sig som en spelare, att då ha samma prissättning som de andra vore ju inte direkt ett säljargument, så jag hoppas de kör på lägre priser, ävem om prestandan blir jämförbar med Nvidia och AMD. Att de kniper just Nvidias marknadsföringschef väcker såklart lite skadeglädje

Det är ju inte säker att dom blir billiga. Vem vet, dom kanske bundlar ihop köpet av en dyr processor med ett grafikkort å så blir kostnaden som konsument lite billigare totalt än om man köper en processor och ett grafikkort hos konkurrenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Det är ju inte säker att dom blir billiga. Vem vet, dom kanske bundlar ihop köpet av en dyr processor med ett grafikkort å så blir kostnaden som konsument lite billigare totalt än om man köper en processor och ett grafikkort hos konkurrenterna.

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert är det såklart inte men vad ska de annars göra för att etablera sig? "Hej! Nu har vi börjat göra grafikkort! De är, öh... De.... Öh... ärlikadyrasomdeandratillverkarna! Kom och köp!"

Nej det går ju inte. Det vore dumt. En "bundle" kan vara en smart grej när de redan har etablerat sig på marknaden, men nu är de ju helt gröna och ingen litar på dem än. Det är inte som att de kan sälja bara för att det står "Intel" på, för folks erfarenhet av Intel's grafikkort är ju bara de intefrerae och de är ju inte alls i samma liga som AMD och Nvidia, så här gäller det såklart att fort som satan ta marknadsandelar väldigt snabbt och etablera sig som en spelare. Hur de skall göra det genom att erbjuda samma fantasiskitpriser som de andra kan jag helt enkelt inte se, utan de måste ha någon pitch typ "Making grafikkortspriser realistiska again".

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Fast har man haft samma jobb i 14 år så kan de ju vara trevligt att byta när ett erbjudande kommer. Nytt folk, ny miljö osv. Kan ju tänkte mig att de är en rejäl utmaning också. Tänk om de lyckas bli större än AMD och Nividia. xD

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Fast har man haft samma jobb i 14 år så kan de ju vara trevligt att byta när ett erbjudande kommer. Nytt folk, ny miljö osv. Kan ju tänkte mig att de är en rejäl utmaning också. Tänk om de lyckas bli större än AMD och Nividia. xD

Trodde Intel redan var större...

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av happy_per:

Gick inte också Ryan från PC-Per till Intel..?

Mmm Intel verkar dammsuga "The Community" efter lämpliga resurser.
Kanske menar de allvar denna gång med lansering av grafikkort för gamers...

Det är fler företag som anställer journalister med lite anseende - Anand till Apple, Scott Wasson till AMD. När reklamintäkterna för tech-siter går ner blir det attraktivt för dem att söka sig till välbetalda jobb på andra sidan.

Visa signatur

5900X | 6700XT