Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Bebben:

Om du kan tänka dig att ha en router utan inbyggt wifi, så kan jag rekommendera Ubiquiti EdgeRouterX + Ubiquiti AP AC Lite.

har fungerat klockrent sedan första sekund jag körde igång allt. Accesspunkten går över PoE och ligger centralt i lägenheten (96 kvm) så har god täckning överallt, trots tjocka betongväggar.

Landar på lite under 1500kr exkl frakt från Dustinhome.

Intressant, upplever att den INTE går igenom tjocka betongväggar. Däremot så har den ju MESH möjligheter så det går att bygga på smidigt.

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

@Fade:
@Rammel:
Det är nog inte många som går igenom en betongvägg speciellt inte om det är en bärande med massa stål i. Därför man enkelt kompletterar med ytterligare en AP, med kabel inte mesh.

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004
Skrivet av fragwolf:

@Fade:
@Rammel:
Det är nog inte många som går igenom en betongvägg speciellt inte om det är en bärande med massa stål i. Därför man enkelt kompletterar med ytterligare en AP, med kabel inte mesh.

De flesta av mina grannars fungerar hos mig, en av grannarna tre lägenheter bort fungerar. Som då går igenom minst 6 betongväggar. Jag har börjat fundera på om det är någonting som stör ut wifit i min lägenhet. Står jag mitt i min lägenhet så får jag upp ca 15st olika nätverk varav ungefär 6st har full mottagning. Medans mitt egna tappar i rummet bredvid som bara har gipsvägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2002

@Rammel:
Går inte igenom alla betongväggar utan studsar med största sannolikhet runt. Beroende på utformningen av ert hus. Så skulle jag gissa att de går ut å studsar på utsidan och in. Känns mer rimligt

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av fragwolf:

@Fade:
@Rammel:

Varför inte Mesh, där AP'n har fri sikt både till den andra AP'n och till exempelvis rummet som den andra AP'n har en vägg mot? Tänk korridorshörn eller liknande.

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....