Arbetsuppgifter på ett IT-jobb

Permalänk

Arbetsuppgifter på ett IT-jobb

Hej,
Vad menar man med följande rader i en jobbannons om ett jobb som "PC Technician"?

"Maintain set SLAs."

"Take responsibility over the onboarding procedure by complying with the provided checklist."

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Hej,
Vad menar man med följande rader i en jobbannons om ett jobb som "PC Technician"?

"Maintain set SLAs."

"Take responsibility over the onboarding procedure by complying with the provided checklist."

"Maintain set SLAs." = SLA betyder Service Level Agreement. Du ska alltså göra arbetsuppgifter inom en viss tid. Har du SLA på 12 timmar för en viss typ av uppgift så har du 12 timmar på dig att göra den innan du bryter mot SLA.

Permalänk
Medlem

Låter som att det är ett service desk jobb, "Maintain set SLAs" (Service level agreement) innebär att man jobbar för att hantera ärenden inom den med kunderna överenskomna hanteringstiden.

"Take responsibility over the onboarding procedure by complying with the provided checklist."
Innebär att du inte kommer barnvaktas första tiden på jobbet utan kommer få ta eget ansvar att lära dig rutinerna utifrån en lista (och dokumentation/annat guidematerial antar jag).

Permalänk
Medlem

SLA = Service Level Agreement

Man har avtalat om hur snabbt problem ska åtgärdas, t ex ett kritiskt system kanske ska ha åtgärder inom en timme, något som inte är kritiskt kan ha en vecka. Alternativt hårdvara ska vara fixad eftersom du pratar om PC Technician.

Det andra vet jag inte riktigt, gissar att felsökning ska skötas enligt dokumentation.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."