Permalänk
Medlem

Någon med erfarenhet av AOC CQ32G1?

Nån här som beställt en AOC CQ32G1 och jämfört den med andra skärmar? Nyfiken på era åsikter/erfarenheter

Fötydligade rubriken från "AOC CQ32G1"/Thomas Y
Visa signatur

- MSI B450 - Ryzen 7 3700x - 2x8 GB 3600 CL16 - RX 6700 XT - Phanteks P300A - EVGA G1 750W -

Permalänk
Medlem

Är också nyfiken på denna 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Beställtnu, kommer till veckan. Ska ha den till min Xbox, så en 32” 1ms med freesync och hdmi 2.0 var det jag sökte till ett rimlig pris.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nån som hunnit testa den än?

Permalänk
Medlem

Ja! Jag sitter just nu med AOC CQ32G1 och är supernöjd, både med spel/film/osv.

Bytte från en 27'' 75Hz så skillnaden märks, klart och tydligt. Helt klart prisvärd skärm!

Permalänk
Medlem

Mycket prisvärd spelskärm. Haft min i några veckor, fungerar perfekt med G-Sync. Det som går att klaga på primärt är stativet (ej höj/sänkbart) samt menysystemet som är ganska besvärligt. 8.5/10 med tanke på priset.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Vad tror ni om man jämför denna med Samsung C32JG50? Är AOC värd 500 kr mer? Antar att freesync är den enda skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 7600 | Moderkort: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | GPU: MSI RTX 3070 Suprim | Minnen: Kingston DDR5 6000MHz 2x16GB | PSU: Seasonic FOCUS GX 850W | CPU-kylare: Deepcool Castle 360EX | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB & Crucial MX500 | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic

Profil på Swedroid: Reddington

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gocartman:

Vad tror ni om man jämför denna med Samsung C32JG50? Är AOC värd 500 kr mer? Antar att freesync är den enda skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag hade personligen inte köpt en skärm utan någon form av adaptiv bildsynkroniseringsteknik i dagsläget, 500 kr är det värt alla dagar i veckan.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk

Gött att höra!

Då får det bli ett köp i slutet av månaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gocartman:

Vad tror ni om man jämför denna med Samsung C32JG50? Är AOC värd 500 kr mer? Antar att freesync är den enda skillnaden?

Skickades från m.sweclockers.com

AOC har även blur reduction (strobning) som inte Samsungen har.

Jag har haft min ett par veckor och är nöjd. Tycker mitt exemplar har en del BLB, men inte tillräckligt för att vilja lämna tillbaka. Håller med de innan att svagheterna är att stativet inte är flexibelt (men helt ok stabilt) och menysystemet och knapparna är kassa. Absolut prisvärd!

Permalänk
Medlem

Två vanliga problem med VA verkar vara ghosting och textrendering, hur upplever ni som har dessa displayer detta?

Ser text konstig ut? någon som har lust att bidra med lite bilder på ett notepad dokument från lite olika avstånd?

Och gällande ghosting är det någon som upplevt eftersläp vid snabba rörelser i miljöer med hög kontrast?

Permalänk
Medlem

Hej!
Hur är denna till snabba spel som CSGO? Och bf och pubg? Är ni nöjda som spelar actionspel?
Har en predator 27" 240hz 1080p... men sugen att gå upp till 32" 1440p... men vill inte att det ska va sämre responstid, GTG än vad denna har... https://www.webhallen.com/se/product/263164-Acer-Predator-XB2...
Kommer mitt gtx 1080 kort fixa 1440p på mestadels very low , förutom textures och AA i pubg mist 100fps hela tiden?

Vad menas med:

"Now, the actual gray to gray (GtG) pixel transition time is actually 5ms which is standard for VA panels.

In order to get 1ms MPRT, you have to enable the Motion Blur Reduction (MBR) technology which essentially inserts black frames between the regular frames in order to reduce the perceived motion blur."

Är det en funktion som sänker responstioden/inputlaget, eller vadå?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Swennis: "Motion Blur Reduction" är eftersläpsreducering. Det påverkar inte responstider eller input lag, utan består av att belysningen släcker ned i synk med panelens uppdatering vilket leder till att ögat uppfattar en skarpare rörelse med mindre uttalat eftersläp.

Går igenom tekniken i avsnitt 20 i Guiden till Bildskärmar: https://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Swennis: "Motion Blur Reduction" är eftersläpsreducering. Det påverkar inte responstider eller input lag, utan består av att belysningen släcker ned i synk med panelens uppdatering vilket leder till att ögat uppfattar en skarpare rörelse med mindre uttalat eftersläp.

Går igenom tekniken i avsnitt 20 i Guiden till Bildskärmar: https://www.sweclockers.com/artikel/22594-sweclockers-guide-t...

Tack! Igen, som alltid
ska kolla!

Permalänk
Medlem

Vad tycker folket om skärmen då?