Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoyadog:

Detta tyckte vi var så roligt så det får bli en tävling!

Bästa/roligaste förklaringen i tråden kring hur tvålen hamnade i skärmkartongen vinner presentkort på Inet för 250 kr. Tävlingen avslutas vid midnatt! Go go!

Jag tror det var ett försök från Ninjas in Pyjamas för att bryta Astralis dominans i CS GO som inte riktigt gick som planerat

Permalänk
Avstängd

Man ska vara glad att @inet inte tappar tvålen i duschen.

Så min gissning:

Någon som jobbar på Inet lager och märker att hon luktar lilla och tar fram god luktande tvål och ska smörja in sig men då tappar hon tvålen och då kommer VD som åker runt med trucken och "råka" köra över tvålen men då stod en skärm en bit från som fick all tvål över sig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

vete fan, jag tycker att pingvinstängerna ibland luktar tvål.

Permalänk
Rekordmedlem

Så det kan gå.

https://www.dontpanicgames.com/en/dont-drop-the-soap/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tror att nån på Inets lager precis tvättat händerna och glömde bort att dom fått med tvålen från badrummet.

Så när han skulle lägga i pingvinstången i kartongen så halkade tvålen i kartongen av misstag.

Ops tänkte personalen men vågade självklart inte nämna det till arbetsledaren för vad skulle han säga om detta

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Någon på lagret hos Inet tog säkert en paus i packningen och stod med en pingvinstång i ena handen och tvål i andra medan personen försökte sjunga såpopera, men tappade såpan

Permalänk
Medlem

Ptja, även personer som sitter i fängelset lär väl få game:a då och då... och vi vet nog alla hur pass väl de hanterar sina tvålar...

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk

En anställd på Inets lager ville ha skärmen, då han spenderadat alla pengarna på vodka och skohorn hade han inte mer än 2000kr kvar och beslöt sig för att sabba en av skärmarna, enligt vår utredning tog han en toalett paus och tog tvålen på toaletten. Denna lavendel massaker gick inte obemärkt och som straff satte dom ner skärmen så han inte kunde köpa den.

Inet hade gärna fått höra av sig till mig för fler detaljer så utredningen kan gå vidare!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Jag ställer mig snarare frågan om det nu också finns en tvål till försäljning som luktar bildskärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Medlem

Vi pratar flytande tvål va?

Permalänk
Medlem

Är väl iofs utom tävlan som testpilot men vill ändå bidra till den här otroligt roligt händelsen!

OBS! Från fyndhörnan!
Tvålskadad kartong, tvålen har lyckats ta sig in i skärmenskartong. bildskärmen i sig luktar tvål. Bildskärmen är öppnad och endast testad av oss. Komplett med alla tillbehör.
Omåttligt populär gamingskärm med en ljusstyrka på 350 cd/m² och 1ms responstid. Med en uppdateringsfrekvens på 144Hz flyter allt mycket smidigare än på klassiska 60Hz'are. Den här modellen är till skillnad från sina föregångare även utrustad med DisplayPort.

Förklaringen ligger inte hos @Inet utan hos Benq ZOWIE som har jobbat hårt för att få en renare bild och gick hårt in för detta och testar just nu en funktion med automatisk avspolning och tvålning av skärmen efter användning. Tyvärr så är detta första generationen och ett känt problem är att tvålbehållaren har en tillverkningsdefekt som kan få den att läcka. Därav att det läckt ut till skärmens kartong.
Som bonus såg man skärmens nya lukt som ett positivt inslag till de svettiga LAN som skärmarna ofta hänger med på.

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Skärmen köptes av maffian, tanken var att dränka skärmen i tvål, så när pengarna visas på skärmen så blir de automatiskt tvättade.

Permalänk
Medlem

Vanligt förekommande transportskada på grund av att alla större speditörer (FedEx, USPS, UPS) i 39% av fallen använder SOAP vid transporter trots tydliga rekommendationer från myndigheter att undvika detta då tvålen lätt kommer in i produkter.

source: https://www.programmableweb.com/news/92-shipping-apis-fedex-u...

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk

En gaming-skärm är väl till för att tvåla till motståndarna?

Permalänk
Medlem

Nu är jag ful i mun...

På samma sätt som tvål dödar bakterier och gör världen till en bättre plats dödar spel tristess och gör världen till en bättre plats.

Så varför inte kombinera dem båda för ny effektivare marknad?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Ehm, jo alltså det är min "tvål" blir lätt så när stora paket är på glid

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

Köparen bor förstås i en alldeles för trång lägenhet. Utan vaselin nära tillhands fick han ta vad han hade, men inte ens med tvål lyckades han pressa in skärmen längre än halvvägs genom hallen, så det vara bara att ge upp och returnera.

Permalänk
Medlem

Jag tror det var en nyanställd på inet som fick i uppdrag att packa ner skärmen i originalkartongen, och vi vet alla hur svårt det kan vara att få tillbaka saker i den kartong de kom i. Stressen som infinner sig när man är ny på jobbet, alla kollar på en, det går inte så fort som det känns som det ska göra, paniken ökar, pulsen ökar, svetten kommer, man vet att handledaren är på väg att titta till hur det går för en. Till slut brister det för den nyanställde när hen hör fotstegen komma och hen kan bara komma på en enda lösning... Tvål sprutas överallt i kartongen för att sedan pressa ner skärmen och tejpa ihop den. *Puh* problemet löst... Sen vet man att det bara är sekunder, minuter, timmar kvar tills någon kommer på vad man gjort haha.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Hedersmedlem

Alltså, jag har tänkt på detta.

Det kan inte vara en kundretur. Inet hade aldrig accepterat den.

Det kan inte vara en fraktskada. Då hade transportföretaget bara ersatt skadan.

Det måste alltså vara en lagerskada. Frågan är därför: Vad har Inet i sitt lager? Som jag kan hitta så har de ingen tvål.

Enda förklaringen är att de planerar på att släppa väldigt snart:

Taurus Gamingtvål

Första tvålen särskilt anpassad för gaming, med låg friktion för minimal responstid! Perfekt för att tvätta bort ditt svett och dina fienders blod efter ett långt nattgibb. Den kanske ser ut typ så här (ni får ursäkta mina kassa skills, jag kan inte photoshoppa bättre än detta)

Anledningen att tvålen inte finns till försäljning är ju just denna incident med felaktig lagerhantering som orsakade att denna skada på bildskärmen i fråga.

Permalänk
Medlem

Ett måste för alla e-Sports proffs! Skärmen som tvålar till alla motståndare!
Medvetet val från tillverkaren alltså.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

De har haft en hemlig spelklubb inne på toaletten hos Inet som nyligen blivit upptäckt och upplöst. Kikar man i deras fyndhörna så hittar man nog med produkter som jag misstänker kan komma från denna spelklubb. Skärmen i fråga var dock den enda som var monterad under tvålen.

Varför upptäcktes inte klubben tidigare kan man väl fråga sig. Jag gissar att chefen haft semester.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Någon råkade tappa en skärm i gjutformen för BenQ:s nya produktsatsning, "Bathroom gaming series"

Visa signatur

ASUS ROG G20 | FX770K | GTX 970 4GB | 16gb | PNY 480GB SSD

Permalänk
Medlem

Har en enkel förklaring, personen som köpte skärmen, vi kallar denne person a, var extremt exalterad över sin nya fina skärm. Likt ett nykärt par var resan hem på tunnelbanan väldigt spänd och man kunde ta på de heta känslorna kring dessa två individer (ja, en skärm har också känslor!).
Väl hemma så ska person a packa upp skärmen, när plötsligt det trycker på, ska han hinna packa upp skärmen och känna de elektriska laddade vibbarna omfamna hela dennes kropp?!
"Nej det går bara inte, ta med mattkniven och kartongen in på toa!" hinner person a tänka. Person a hinner knappt nudda porslinstronen med skinkorna innan tejpen är uppskuren, person a försöker sansa sig, men känslan av ny elektronik är för överväldigande, ur med frigoliten, snabbt klar på toa, kramandes i deras nya kärlek så måste person a ändå tvätta händerna... Med fumliga fingrar och kärleken i armarna så går det lite fort, oj då, det kom lite tvål på skärmen!
Men usch, person a vill ju ha en ny och fin vän, varsamt och försiktigt packar person a ner skärmen i lådan igen. Allt ser nytt ut, tar tillbaka den till butiken och återlämnar sin kärlek, för en splitterny version, fullt laddad med elektriska vibbar! Resan på tunnelbanan...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Varför är det nedsatt pris på skärmen? It's not a bug, it's a feature.

Perfekta skärmen för DH så man kan ha en fristad från allt unket och svettigt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Gamerouge:

Någon råkade tappa en skärm i gjutformen för BenQ:s nya produktsatsning, "Bathroom gaming series"

Låter som något Mionix skulle kokat ihop. https://mionix.io/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Inet kände igen den tidigare beställaren som förut kommit in i butiken och genom detta väldigt tyst smygit ned en flytande två (med lukt av ren tvätt)l i paketet som skickats som en liten pik. Detta genom PostMords ökända behandling av paket har gjort att tvålpaketet börjat läcka och då hamnat på skärmen/kartongen.
Resultat?
En riktigt fint luktande skärm som ökar välmående efter någon timmes användande då lukten ökar pga värme. Detta ökar effekten av välmående även vid flertalet timmar framför datorn och motverkar känslan av meningslöshet vid långdragen prokrastination!

Fotnot:
Man inser hur plugget har skadat en med vetenskapliga artiklar

Permalänk
Medlem

Tvålskadad skärm är ju perfekt för ren gejming

Permalänk
Medlem

Det är olyckligt att konspirationerna hopar sig kring Inet. Jag hade på känn att Tyler Durden var på väg tillbaka efter mer än 20 år, men detta SOS från en bestört insider visar klart och tydligt att allt inte står rätt till. Snart kommer fettsugningklinikerna rapportera om försvunna 'produkter,' och alla svenska män med namnet Robert Pålsson kommer spontansjunga "I Would do Anything for Love".

Anarkin är här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niclas:

Jag har tvättat mina skärmar med tvål ibland när jag inte hittat något bättre. Funkar faktiskt rätt bra med vanlig handtvål. Skulle dock säga att doften är en nackdel.

Jag gjorde samma sak tills det att jag testade Batterivatten/Avjoniserat vatten vilket gav ett bättre resultat, nu tvättar jag skärmar och tv-apparater med Kemetyl Batterivatten alla gånger i veckan!

Permalänk
Medlem

Detta är helt enkelt en prototyp på en självrengörande skärm där tvålbehållaren gått sönder, inget konstigt med det.
Men Inet kan ju inte skriva det utan försöker sälja den som "tvålskadad"
Byt tvålbehållaren och du har en perfekt skärm till DreamHack.
Du slipper alla flottiga fingeravtryck och för att inte tala om doften den sprider, härligt!

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i