Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av Frida:

Detta tyckte vi var så roligt så det får bli en tävling!

Bästa/roligaste förklaringen i tråden kring hur tvålen hamnade i skärmkartongen vinner presentkort på Inet för 250 kr. Tävlingen avslutas vid midnatt! Go go!

Jag tror det var ett försök från Ninjas in Pyjamas för att bryta Astralis dominans i CS GO som inte riktigt gick som planerat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016

Man ska vara glad att @inet inte tappar tvålen i duschen.

Så min gissning:

Någon som jobbar på Inet lager och märker att hon luktar lilla och tar fram god luktande tvål och ska smörja in sig men då tappar hon tvålen och då kommer VD som åker runt med trucken och "råka" köra över tvålen men då stod en skärm en bit från som fick all tvål över sig.

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmdö
Registrerad
Apr 2007

vete fan, jag tycker att pingvinstängerna ibland luktar tvål.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Så det kan gå.

https://www.dontpanicgames.com/en/dont-drop-the-soap/

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007

Tror att nån på Inets lager precis tvättat händerna och glömde bort att dom fått med tvålen från badrummet.

Så när han skulle lägga i pingvinstången i kartongen så halkade tvålen i kartongen av misstag.

Ops tänkte personalen men vågade självklart inte nämna det till arbetsledaren för vad skulle han säga om detta

Chassi: Ghost S1 Ashe , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Noctua NH-L12 Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Någon på lagret hos Inet tog säkert en paus i packningen och stod med en pingvinstång i ena handen och tvål i andra medan personen försökte sjunga såpopera, men tappade såpan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Ptja, även personer som sitter i fängelset lär väl få game:a då och då... och vi vet nog alla hur pass väl de hanterar sina tvålar...

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

En anställd på Inets lager ville ha skärmen, då han spenderadat alla pengarna på vodka och skohorn hade han inte mer än 2000kr kvar och beslöt sig för att sabba en av skärmarna, enligt vår utredning tog han en toalett paus och tog tvålen på toaletten. Denna lavendel massaker gick inte obemärkt och som straff satte dom ner skärmen så han inte kunde köpa den.

Inet hade gärna fått höra av sig till mig för fler detaljer så utredningen kan gå vidare!

Hej! Är du ett rödljus?

https://valid.x86.fr/tsefzh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Feb 2010

Jag ställer mig snarare frågan om det nu också finns en tvål till försäljning som luktar bildskärm?

Skickades från m.sweclockers.com

Burk 4790K@4.7GHz, R9 290 CF byggt i Phanteks Enthoo Primo med custom loop.
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Koreaskärm Qnix PLS 1440p 96 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2018

Vi pratar flytande tvål va?

Trädvy Permalänk
Testpilot
Plats
Ängelholm
Registrerad
Aug 2014

Är väl iofs utom tävlan som testpilot men vill ändå bidra till den här otroligt roligt händelsen!

OBS! Från fyndhörnan!
Tvålskadad kartong, tvålen har lyckats ta sig in i skärmenskartong. bildskärmen i sig luktar tvål. Bildskärmen är öppnad och endast testad av oss. Komplett med alla tillbehör.
Omåttligt populär gamingskärm med en ljusstyrka på 350 cd/m² och 1ms responstid. Med en uppdateringsfrekvens på 144Hz flyter allt mycket smidigare än på klassiska 60Hz'are. Den här modellen är till skillnad från sina föregångare även utrustad med DisplayPort.

Förklaringen ligger inte hos @Inet utan hos Benq ZOWIE som har jobbat hårt för att få en renare bild och gick hårt in för detta och testar just nu en funktion med automatisk avspolning och tvålning av skärmen efter användning. Tyvärr så är detta första generationen och ett känt problem är att tvålbehållaren har en tillverkningsdefekt som kan få den att läcka. Därav att det läckt ut till skärmens kartong.
Som bonus såg man skärmens nya lukt som ett positivt inslag till de svettiga LAN som skärmarna ofta hänger med på.

AMD Ryzen 7 2700 @4,0ghz, Corsair h115i med 2x ML140 PRO, Asus B450-i Strix Gaming, G-Skill Flare X DDR4 2x8gb @3200mhz cl14, Palit RTX 2080ti Pro Gaming OC 11gb, 2xSamsung 960 EVO 500gb M2, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair RM750x, Phanteks Evolv mITX tempered glass, med 3x ML140 Pro, Acer X34A 1440p 100hz IPS G-sync
Galleri chassimod Allspark
-----------------------------------------------
Intel i5 6600k, MSI Z270-Pro, Coolermaster GTS V8, Crucial 2133mhz DDR4 8gb, XFX RX 580 8gb, Samsung 850 PRO 256gb, Corsair CX750W, Corsair Air 540, Dell IPS 60hz 27"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2011

Skärmen köptes av maffian, tanken var att dränka skärmen i tvål, så när pengarna visas på skärmen så blir de automatiskt tvättade.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Vanligt förekommande transportskada på grund av att alla större speditörer (FedEx, USPS, UPS) i 39% av fallen använder SOAP vid transporter trots tydliga rekommendationer från myndigheter att undvika detta då tvålen lätt kommer in i produkter.

source: https://www.programmableweb.com/news/92-shipping-apis-fedex-u...

|| Cpu: i5 2500k @ 4.8Ghz, 1.312V 24/7 offset -0.120 || Ram: 4x4 = 16gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2002

En gaming-skärm är väl till för att tvåla till motståndarna?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2002

Nu är jag ful i mun...

På samma sätt som tvål dödar bakterier och gör världen till en bättre plats dödar spel tristess och gör världen till en bättre plats.

Så varför inte kombinera dem båda för ny effektivare marknad?

Apple Mac mini 2012 (primär desktop)
Apple Mac mini 2012 med Ubuntu server som Plex-server
Dell Latitude 5480 med Linux dist. (när iPad inte räcker till)
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2012

Ehm, jo alltså det är min "tvål" blir lätt så när stora paket är på glid

I've somehow been WASDing my whole life

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mälardalen
Registrerad
Sep 2011

Köparen bor förstås i en alldeles för trång lägenhet. Utan vaselin nära tillhands fick han ta vad han hade, men inte ens med tvål lyckades han pressa in skärmen längre än halvvägs genom hallen, så det vara bara att ge upp och returnera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Aug 2004

Jag tror det var en nyanställd på inet som fick i uppdrag att packa ner skärmen i originalkartongen, och vi vet alla hur svårt det kan vara att få tillbaka saker i den kartong de kom i. Stressen som infinner sig när man är ny på jobbet, alla kollar på en, det går inte så fort som det känns som det ska göra, paniken ökar, pulsen ökar, svetten kommer, man vet att handledaren är på väg att titta till hur det går för en. Till slut brister det för den nyanställde när hen hör fotstegen komma och hen kan bara komma på en enda lösning... Tvål sprutas överallt i kartongen för att sedan pressa ner skärmen och tejpa ihop den. *Puh* problemet löst... Sen vet man att det bara är sekunder, minuter, timmar kvar tills någon kommer på vad man gjort haha.

• Corsair Obsidian 750D • i5 4670K @ 4.5 Ghz • Corsair H110 • Asus ROG Strix RTX 2060 • Asus Maximus VI Hero
• Corsair 4x4gb (16GB) • Corsair RM750 • Samsung 840 250GB • Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Jul 2017

Alltså, jag har tänkt på detta.

Det kan inte vara en kundretur. Inet hade aldrig accepterat den.

Det kan inte vara en fraktskada. Då hade transportföretaget bara ersatt skadan.

Det måste alltså vara en lagerskada. Frågan är därför: Vad har Inet i sitt lager? Som jag kan hitta så har de ingen tvål.

Enda förklaringen är att de planerar på att släppa väldigt snart:

Taurus Gamingtvål

Första tvålen särskilt anpassad för gaming, med låg friktion för minimal responstid! Perfekt för att tvätta bort ditt svett och dina fienders blod efter ett långt nattgibb. Den kanske ser ut typ så här (ni får ursäkta mina kassa skills, jag kan inte photoshoppa bättre än detta)

Anledningen att tvålen inte finns till försäljning är ju just denna incident med felaktig lagerhantering som orsakade att denna skada på bildskärmen i fråga.

En bild säger mer än tusen ord. Så här gör du för att lägga upp bilder till ditt foruminlägg.

Synpunkter på moderering eller andra frågor om siten? Välkommen att kontakta oss via Sweclockers kontaktformulär eller i feedback-forumet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Feb 2007

Ett måste för alla e-Sports proffs! Skärmen som tvålar till alla motståndare!
Medvetet val från tillverkaren alltså.

< :: insert | impressive | computer | specifications | here :: >

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Maj 2007

De har haft en hemlig spelklubb inne på toaletten hos Inet som nyligen blivit upptäckt och upplöst. Kikar man i deras fyndhörna så hittar man nog med produkter som jag misstänker kan komma från denna spelklubb. Skärmen i fråga var dock den enda som var monterad under tvålen.

Varför upptäcktes inte klubben tidigare kan man väl fråga sig. Jag gissar att chefen haft semester.

Citera så att jag hittar tillbaka! Intel i7 4770k | Gigabyte GA-Z78X-UD4H | 8GB Corsair XMS3 1333Mhz
| Geforce GTX 980 | OCZ Agility 3 120GB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2017

Någon råkade tappa en skärm i gjutformen för BenQ:s nya produktsatsning, "Bathroom gaming series"

Fractal Design Node 202 | ASRock AB350 Gaming- mITX/AC | Ryzen 5 1600X | Cryorig C7 | 16GB DDR4 @2666Mhz | Intel 660P 512GB NVMe | XFX RX480 8GB | Corsair SF600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Aug 2009

Har en enkel förklaring, personen som köpte skärmen, vi kallar denne person a, var extremt exalterad över sin nya fina skärm. Likt ett nykärt par var resan hem på tunnelbanan väldigt spänd och man kunde ta på de heta känslorna kring dessa två individer (ja, en skärm har också känslor!).
Väl hemma så ska person a packa upp skärmen, när plötsligt det trycker på, ska han hinna packa upp skärmen och känna de elektriska laddade vibbarna omfamna hela dennes kropp?!
"Nej det går bara inte, ta med mattkniven och kartongen in på toa!" hinner person a tänka. Person a hinner knappt nudda porslinstronen med skinkorna innan tejpen är uppskuren, person a försöker sansa sig, men känslan av ny elektronik är för överväldigande, ur med frigoliten, snabbt klar på toa, kramandes i deras nya kärlek så måste person a ändå tvätta händerna... Med fumliga fingrar och kärleken i armarna så går det lite fort, oj då, det kom lite tvål på skärmen!
Men usch, person a vill ju ha en ny och fin vän, varsamt och försiktigt packar person a ner skärmen i lådan igen. Allt ser nytt ut, tar tillbaka den till butiken och återlämnar sin kärlek, för en splitterny version, fullt laddad med elektriska vibbar! Resan på tunnelbanan...

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Maj 2013

Varför är det nedsatt pris på skärmen? It's not a bug, it's a feature.

Perfekta skärmen för DH så man kan ha en fristad från allt unket och svettigt.

Ryzen R5 1600 | 1060 Gaming X

Trädvy Permalänk
Bosmang 🤷
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av Gamerouge:

Någon råkade tappa en skärm i gjutformen för BenQ:s nya produktsatsning, "Bathroom gaming series"

Låter som något Mionix skulle kokat ihop. https://mionix.io/

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
▪ Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2013

Inet kände igen den tidigare beställaren som förut kommit in i butiken och genom detta väldigt tyst smygit ned en flytande två (med lukt av ren tvätt)l i paketet som skickats som en liten pik. Detta genom PostMords ökända behandling av paket har gjort att tvålpaketet börjat läcka och då hamnat på skärmen/kartongen.
Resultat?
En riktigt fint luktande skärm som ökar välmående efter någon timmes användande då lukten ökar pga värme. Detta ökar effekten av välmående även vid flertalet timmar framför datorn och motverkar känslan av meningslöshet vid långdragen prokrastination!

Fotnot:
Man inser hur plugget har skadat en med vetenskapliga artiklar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Tvålskadad skärm är ju perfekt för ren gejming

CPU: i7-4790k // MB: Gigabyte Z97X-Gaming 3 // MEM: 16GB Corsair Vengeance (2x8GB 1600MHz) // GPU: EVGA GTX 980 Ti 6GB // SSD: 1x250GB Samsung EVO, 1x240GB Seagate SSD, 1x120GB Kingston HyperX // HDD: 3x1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Det är olyckligt att konspirationerna hopar sig kring Inet. Jag hade på känn att Tyler Durden var på väg tillbaka efter mer än 20 år, men detta SOS från en bestört insider visar klart och tydligt att allt inte står rätt till. Snart kommer fettsugningklinikerna rapportera om försvunna 'produkter,' och alla svenska män med namnet Robert Pålsson kommer spontansjunga "I Would do Anything for Love".

Anarkin är här!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av NickyNiclas:

Jag har tvättat mina skärmar med tvål ibland när jag inte hittat något bättre. Funkar faktiskt rätt bra med vanlig handtvål. Skulle dock säga att doften är en nackdel.

Jag gjorde samma sak tills det att jag testade Batterivatten/Avjoniserat vatten vilket gav ett bättre resultat, nu tvättar jag skärmar och tv-apparater med Kemetyl Batterivatten alla gånger i veckan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malung
Registrerad
Maj 2005

Detta är helt enkelt en prototyp på en självrengörande skärm där tvålbehållaren gått sönder, inget konstigt med det.
Men Inet kan ju inte skriva det utan försöker sälja den som "tvålskadad"
Byt tvålbehållaren och du har en perfekt skärm till DreamHack.
Du slipper alla flottiga fingeravtryck och för att inte tala om doften den sprider, härligt!

MoBo: Asus Prime Z370-A
CPU: Intel Core i5 8600K @ 4.9GHz + Noctua NH-D15
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2x8GB @ 3600MHz
GPU: Asus GTX 1070 Ti Strix | Monitor: Acer XB271HU
Chassi: Corsair Obsidian 750D + 3st Noctua NF-A14 | PSU: Corsair AX860i