Permalänk
Geeks
Grundare

Xerox VersaLink C7020dn A3

Så, jag köpte denna skrivare för att skriva ut stora bilder på @Jacob Hugosson i A3-format. Tyvärr får ingen på Geeks-kontoret skrivaren att fungera. Det finns 3 felkällor här och jag kan inte riktigt bestämma mig för vilken som är korrekt:

1. Jag är en usel skrivarinköpare som inte vet vad postscript är.
2. Folk på Geeks är inkompetenta när det kommer till skrivare.
3. Det är något fel på skrivaren.

Dustin vägrar reklamera den (inget fel).
Xerox påstår att inget är fel.
Oavsett så kan ingen på kontoret skriva ut på den. Det lutar åt 1 eller 2.

Hur som helst har jag lyckats bli hatad på kontoret för skrivaren, den har skapat oändligt med frustration och till och med osämja. Den är helt ny och oanvänd, men någon har lyckats slänga kartongen. Finns i centrala Stockholm på Geeks-kontoret och säljes för halva inköpspriset vilket är exakt 8754,5 kr.

Älskar du att mecka med skrivare? Älskar du stora skrivare? Detta är ett säkert köp.
SLÅ TILL NU! Garanti finns. Teknisk support från Geeks ingår ej.

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Tumme upp för roligt inlägg!

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Bult:

Tumme upp för roligt inlägg!

Så... vad budar du? :D.
@Laxpudding ingår som bärhjälp.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot

Ingår det internetsladd?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Dinoman:

Ingår det internetsladd?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, men jag tänker såhär. Antingen kan jag tvåla in skrivaren eller så ingår denna tvålskadade skärm i köpet: https://www.inet.se/produkt/x115401/zowie-xl2411p-24-144hz-e-....

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

@Edin: 69:- om jag får behålla bärhjälpen efteråt

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Bult:

@Edin: 69:- om jag får behålla bärhjälpen efteråt

Det kan gå men maila mig en bild på dig själv så att jag kan visa @Laxpudding. edin[krusidull]geeks.se

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Edin:

Nej, men jag tänker såhär. Antingen kan jag tvåla in skrivaren eller så ingår denna tvålskadade skärm i köpet: https://www.inet.se/produkt/x115401/zowie-xl2411p-24-144hz-e-....

Känns lite oseriöst att det inte ingår någon internetsladd. Utan den vet jag inte vilken kommandorörelse att tillämpa...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Edin: bara att googla "snygg" så hittar du några bilder på mig. Är lite av en internetkändis

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kan man komma och titta på den?
Tänker väl framförallt att det ska vara min fot in i er verksamhet både bokstavligt och figurativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Dinoman:

Känns lite oseriöst att det inte ingår någon internetsladd. Utan den vet jag inte vilken kommandorörelse att tillämpa...

Skickades från m.sweclockers.com

@Dimestam kan vi ordna en Internetsladd till?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Gawgizz:

Kan man komma och titta på den?
Tänker väl framförallt att det ska vara min fot in i er verksamhet både bokstavligt och figurativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut - den är väldigt tittvänlig. Jag tittar på den varje dag. När kan du komma och titta?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Får man pengarna tillbaka om det visar sig vara en faktisk defekt?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Igelkott:

Får man pengarna tillbaka om det visar sig vara en faktisk defekt?

Ja - givetvis. Den har dessutom (på riktigt) garanti, kvitto och teknisk support från Xerox osv. Vi behövde dock fokusera på annat än att lägga tid på skrivaren, det var ungefär att att se på när 5 pers skruvar glödlampa en hel vecka.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Sjusovarn

Dat sex-face! @Jacob

Permalänk
Medlem

Ah, en sådan man måste sätta upp konton till och logga in på för varje utskrift? De är roliga (inte) .

Permalänk
Medlem

@Edin: Hur ser det ut i helgen?
Eller föredrar ni nästa vecka?

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Gawgizz:

@Edin: Hur ser det ut i helgen?
Eller föredrar ni nästa vecka?

Nästa vecka är bra, är tokförkyld nu (därav också alla konstiga inlägg som moderatorerna hotar att moderera snart).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av str8forthakill:

Ah, en sådan man måste sätta upp konton till och logga in på för varje utskrift? De är roliga (inte) .

Jag vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av str8forthakill:

Ah, en sådan man måste sätta upp konton till och logga in på för varje utskrift? De är roliga (inte) .

Oklart. Jag läste bara produktbeskrivningen och tyckte det lät jättebra! "Skrivaren installeras med enkla instruktioner och guider och kräver ingen IT-avdelning för vare sig installation eller drift. Direkt vid uppstart är den redo att kopplas upp mot Google Drive, Dropbox eller Microsoft OneDrive. Via Xerox App Gallery integreras nya funktioner enkelt och snabbt."

Nu efterhand förstår jag att den är enkel att koppla upp med internetkabel men det står inget om att det faktiskt är enkelt att skriva ut.

Skrivet av Klorixx:

Jag vet...

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm, kunde vi löst detta med konton vi kunde logga in på? Vad är du för riddare / head of kommandorörelse som inte sagt något!?

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Fan, jag drev bara internt till dess att jag hann fixa bild på skrivaren... Internet glömmer aldrig!

Skrivet av Edin:

Hmm, kunde vi löst detta med konton vi kunde logga in på? Vad är du för riddare / head of kommandorörelse som inte sagt något!?

Hear! Hear! #avgå @Klorixx!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Har den en auto feeder på scannern? Scannade just in 120 sidor manuellt och fick precis reda på att det måste göras om.

Som den förmodligen mest enskild hatade it-produkter bör swec guida oss genom dessa med ett par tester.

Visa signatur

Data Center Operator

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Dinoman:

Känns lite oseriöst att det inte ingår någon internetsladd. Utan den vet jag inte vilken kommandorörelse att tillämpa...

Skickades från m.sweclockers.com

Du skulle ha sett kommandorörelsen jag gjorde när @Kenneth och jag försökte bära upp det där åbäket för trappen.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av ElonB:

Har den en auto feeder på scannern? Scannade just in 120 sidor manuellt och fick precis reda på att det måste göras om.

Som den förmodligen mest enskild hatade it-produkter bör swec guida oss genom dessa med ett par tester.

Helvete, den klarar bara 110 sidor!

"A 110-sheet Duplex Automatic Document
Feeder (DADF) scans two-sided black and white
or colour originals for copy, scan and fax jobs"

Edit: Man blir väldigt nöjd när det är klart.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Sjusovarn
Skrivet av JonasT:

Du skulle ha sett kommandorörelsen jag gjorde när @Kenneth och jag försökte bära upp det där åbäket för trappen.

FÖR HELA? Sicken styrkelyftar-lad ni har på kontoret

Permalänk
SpelClockers

200 Kr och ni står för frakten

Visa signatur

Spel PC: AMD 5 2600X, 16GB DDR44 3000MHz, GF RTX 2080, Asus Crosshair VII HERO, acer predator x34a, Samsung EVO SSD 960 1.5TB,

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Grabbengrå:

200 Kr och ni står för frakten

Högsta budet hittills! Bra där. Är man riktigt jäkla händig som @Laine så kan man förmodligen bygga om den till en stor R2D2.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Edin:

Nästa vecka är bra, är tokförkyld nu (därav också alla konstiga inlägg som moderatorerna hotar att moderera snart).

Farligt nära en permban.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

@Edin: PMa mig tid och plats, samt en av bilderna du ville skriva ut i A3 format.

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Gawgizz:

@Edin: PMa mig tid och plats, samt en av bilderna du ville skriva ut i A3 format.

Det kommer. Ville du bara titta på den eller även eventuellt köpa den? Så att jag vet vilket fack jag ska placera dig i.

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com