Rykte: Red Dead Redemption 2 för PC avtäcks i april – blir exklusivt för Epic Games Store

Permalänk
Skrivet av THB:

Då blir det till att hoppa RDR 2 med då, kommer aldrig någonsin att installera malwaret Epic Launcher eller bidra till deras vidriga sätt.

För att inte tala om UNREAL ENGINE från EPIC - fyyyyyyfaannnn assså!!!! AMERICA FIRST!!!!!

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Avstängd

Fan, då hoppar jag. Har hört om folk som fått CIA och FBI efter sig då de har installerat Epic Games Store på datorn. Även hört om trojaner och andra övervakningsprogram som snor all information om dig ploppa in på datorn efter installation. Vidare har jag hört att kinesiska regeringen också får tillgång till all information om dig om du spelar ett enda spel därifrån.

Läste på lite mer om saken, verkar som att även Donald Trump sitter på information om folk som använder sig av Epic Games Store. Då är det bättre att bara spela via Steam. Epic Games Store verkar inte pålitligt.

Vill inte hamna i dessa händer själv, så får fortsätta spela RDR2 på Xbox One X

Permalänk
Medlem

Goodbye PS4 PRO

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av lambdan:

Jag har svårt att tro det här. Känns som att de bara skulle lansera på sin egna affär vilket de redan har om de ville skippa Steam.

Och sen tycker jag det är märkligt att RDR1 inte finns på PC än.

MS arbetar på att få Xbox spel att fungera direkt på PC. Beroende på hur det arbetet går så kanske det inom en nära framtid går att spela Xbox One X Enhanced utgåvan av RDR1 på PC. Den utgåvan är i dagsläget den bästa både prestandamässigt och kvalitetsmässigt så om det i slutändan blir så vi kan spela spelet på PC är det nog ett bra alternativ om port uteblir.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av korvOlle:

Vidare har jag hört att kinesiska regeringen också får tillgång till all information om dig om du spelar ett enda spel därifrån.

Ja, bland annat din skostorlek vad jag har hört (de tillverkar mycket skor i Kina (om ni inte visste))

Visa signatur

Spel (2010): | Asus P5Q | Q9450 @ 3,6Ghz | OCZ DDR2 2x2048MB | 2xSapphire 6950 2GB CF | Corsair HX620W | Intel X25-G2 + VelociRaptor 150 | Fractal R3 | Dell 3007WFP-HC | Vista 64

WHS (2010): | Asus A8N32-SLI | Opteron 170 @ 1,4 Ghz - 1.1v | 2x512 OCZ Platinum Rev2 | no gfx | Tagan 480W | Raptor 74 + 2x2TB WD RE4-GP + 3x1TB Samsung F1 | Sonata 2 | WHS

Permalänk
Medlem

Många anti-steam här, vad är det som får er att hylla epic store ist? Spelen kostar ju fortfarande 60€ precis som det skulle ha gjort hos steam samt diverse återförsäljare. Så vart är "konkurrensen" ?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Många anti-steam här, vad är det som får er att hylla epic store ist? Spelen kostar ju fortfarande 60€ precis som det skulle ha gjort hos steam samt diverse återförsäljare. Så vart är "konkurrensen" ?

Man är lite progressiv och edgy om man gillar epic tror jag ^^

Någon som vet förresten om och isåfall hur mkt valve tjänar på steamkeys som kommer från andra ställen än steam. Alltså köps typ via humblebundle, cdon osv?

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Vad exakt är problemet med epics launcher?

Skickades från m.sweclockers.com

Här har du flera anledningar varför Epic Store är inte bra.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Härligt. Hoppas att det stämmer, har funderat på att låna en PS4 bara för att få köra det.

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Hade förvisso velat spela RDR2 men inte till den graden att det ska inkludera EPIC´s launcher.
Så skulle det visa sig stämma så får jag helt enkelt klara mig utan Red Dead Redemption 2.
Imperator: Rome, Steel Division 2, Chaosbane & Hell Let Loose släpps alla på steam, så klarar mig nog utan detta eventuella släpp.

Visa signatur

Defying the powers of the dark sea

Permalänk
Medlem

De har väl deras egen butik? Tror jag köpte GTA V där.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Många anti-steam här, vad är det som får er att hylla epic store ist? Spelen kostar ju fortfarande 60€ precis som det skulle ha gjort hos steam samt diverse återförsäljare. Så vart är "konkurrensen" ?

Om 50€ av pengarna går till de som gjort spelet istället för 40 så är det ju positivt. Man vill ju ge så lite som möjligt till butiken och så mycket som går till de som faktiskt gör spelen. (siffrorna är påhittade men köper jag ett spel så vill jag ju att så mycket som möjligt av pengarna går till de som gör spelet jag spelar spelet inte programmet jag startar spelet med.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tror:
#1 Det kommer aldrig till PC.
#2 Om det gör det ändå, så gör det inget vilket launcher det kommer till. (Jag föredrar också Steam såklart)
#3 Det kommer vara hundra gånger bättre till PC än konsol, jag har spelat ganska mycket RDR2 på Xbox One X och det är otroligt frustrerande att inte kunna sikta.
Edit: La till speltiteln

Edit: La till speltiteln
Permalänk
Avstängd
Skrivet av sp4ceRock3r:

Man är lite progressiv och edgy om man gillar epic tror jag ^^

Någon som vet förresten om och isåfall hur mkt valve tjänar på steamkeys som kommer från andra ställen än steam. Alltså köps typ via humblebundle, cdon osv?

Noll, valve tjänar inget alls på steamnycklar som säljs på andra ställen, vare sig det är i fysiska butiker eller online som humble bundle eller greenman gaming, eller skänks bort. Däremot lär det finnas någon begränsning i hur många nycklar man kan skapa gentemot hur många som säljs via steam eller liknande.

Permalänk

Ett nytt försäljningsargument för Konsol, "Du slipper ha 10 olika konton för dina spel"

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för. Om Epic tar mindre pengar för försälningen, så har de mindre pengar att investera i att göra storen användbar, och till slut bättre. Just nu råkar ju Fortnight betala kalaset, men förhoppningsvis sinar de pengarna också.

De som undrar vad steam gör bättre? En av de avgörande saker för mig är Cloudsaves. Sedan är det en principsak de ska försöka tvinga mig att använda deras launcher, jag föredrar att försöka ha alla spel på ett ställe, ju fler stores det blir, ju mer blir våra pengar utspridda, och konkar något företag så drar det med spelen ner I avgrunden.

Permalänk
Medlem

Det som talar för en PC-release för tvåan till skillnad från ettan är ju att dagens spelkonsoler är renodlade PC-datorer mer eller mindre. Dvs enkelt att konvertera/porta till PC. Varför spel släpps på konsol först är ganska enkelt att räkna ut. Piratkopiering är inte ett problem på samma sätt som för PC-spel. Hänger själv på crackwatch och generellt har det börjat gå snabbare att knäcka denuvo än för något år sedan. Kassakon måste mjölkas torr på konsolfronten innan PC-lansering. Men om det släpps eller ej är ju fortfarande vilda gissningar.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Fan. Jag är så anti Epic men sjukt taggad på rdr2 på pc. Jag vill inte köra Epic och jag hoppas verkligen att detta inte är sant men jävlar vilken fjäder i hatten för Epic skit store om dom får exklusivitet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Ett nytt försäljningsargument för Konsol, "Du slipper ha 10 olika konton för dina spel"

Konsoler har ju samma ”problem” fast där är det styrt till hårdvara istället för konton. Köper du en Sony får du inget halo och köper du en Microsoft får du inga Zelda. Och vad jag minns bad de om ubisoft konto när jag skulle spela trials på Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Vila i fred Steam.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Fan. Jag är så anti Epic men sjukt taggad på rdr2 på pc. Jag vill inte köra Epic och jag hoppas verkligen att detta inte är sant men jävlar vilken fjäder i hatten för Epic skit store om dom får exklusivitet.

Det har väldigt lite att göra med några "fjädrar i hatten" och mer att göra med att Epic har ca 30 miljarder SEK vinst över från Fortnite och att de verkar ha bestämt sig för att blåsa en icke obetydlig del av dessa pengar på att få exlusivitet på högprofil spel för att försöka konkurrera med Steam.

Permalänk
Medlem

Perfekt! Epics är ju skitsmidig! Mycket bättre än Steams skräp!

(Bring it on #gnällclockers)

Ja, jag är ironisk. Skiter fullständigt i vilken launcher som används, det viktiga är ju att spelet är bra.

Permalänk
Medlem

Svårt med trovärdighet från en anonym källa men jag hoppas verkligen inte att spelet släpps som Epic-exlusivt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det inte intressant? Att många som har en helt annan uppfattning när det kommer till nästan alla andra affärsområden, är så emot att Steam får konkurrens?
Tror inte många på forumet skulle hurra om Amazon tog över 100% av elektronikförsäljningen i Sverige, men om det gäller spel är det tydligen att föredra?
Klart att Epics launcher är sämre än Steam, den har varit ute i ett år. När kom Steam? 2003?
Det är på tiden att någon gav Valve lite motstånd, inte säker på att det är Epic men jag är beredd att ge varje utmanare en chans om det kan leda till mer pengar till utvecklare eller billigare spel till folket.
Att klaga på att spel är exklusiva till en launcher är som att klaga på att Halo är exklusivt till Xbox. Eller det borde ju egentligen vara värre, då det enda en pc spelare behöver göra är att installera ett gratis program, inte köpa en konsol för flera tusen.....

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem

Epic!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Vad exakt är problemet med epics launcher?

Skickades från m.sweclockers.com

Den är raka motsatsen till personlig integritet. Epic som företag svänger dessutom oftare än en tonårings humör när det kommer till ställningstaganden, vilket hänger mycket ihop med att Tim Sweeney är en av spelbranschens största hycklare, som visar oroväckande tydliga psykopatiska drag, som att han ljuger hela tiden och kommer med ursäkter eller skyller i från sig på andra, pratar nedlåtande om andra företag, trots att han gör exakt samma sak.

Jag litar inte på Sweeney eller på Epic, och skulle aldrig få för mig att installera Epic launcher. Även om RDR2 blir exklusivt (vilket inte är omöjligt med tanke på Take Two) så kommer det mest troligt att gå att köpa genom Rockstars egna butik, precis som med tidigare spel. Så man behöver inte känna sig tvingad att köpa spelet på Epic Store.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

SweClockers och SweClockers läsare trollade av anonymt troll på 4chan. Fin lördagstråd

Permalänk
Medlem

Sett på 4Chan? Seems legit 🤔

Visa signatur

| Ryzen 7 3700X | Radeon RX 6800 |

Permalänk
Skrivet av Orisons:

Är det inte intressant? Att många som har en helt annan uppfattning när det kommer till nästan alla andra affärsområden, är så emot att Steam får konkurrens?
Tror inte många på forumet skulle hurra om Amazon tog över 100% av elektronikförsäljningen i Sverige, men om det gäller spel är det tydligen att föredra?
Klart att Epics launcher är sämre än Steam, den har varit ute i ett år. När kom Steam? 2003?
Det är på tiden att någon gav Valve lite motstånd, inte säker på att det är Epic men jag är beredd att ge varje utmanare en chans om det kan leda till mer pengar till utvecklare eller billigare spel till folket.

Mycket bra poäng. Steam är förstås svinbra idag men hur pass bra var steam år 1? Det går alltid att diskutera huruvida Valve är ett bättre företag än Epic osv men jag håller helt med dig gällande konkurrenssituationen.

Permalänk
Medlem

Tycker för egen del bra mycket bättre om Epic än Valve. De gånger jag har behövt support (en gång med Fortnite, en gång med EGS) har de svarat snabbt och "rätt". Valvefolket å andra sidan låter bara som om de saxar ur FAQ, om de svarar alls. Dessutom oerhört nyttigt för marknaden om Steam kan få en riktig konkurrent.

Har sett många säga att Epic borde konkurrera med priset, inte exklusiva titlar. Jag tror dock inte att det gör - i sådana fall skulle Gog och Discord ha blivit giganter redan. Nej, för att växa fort krävs tråkigheter som exklusivitetsavtal. Förhoppningsvis lägger de av med sådant framöver, när de har lyckats skaffa sig en ordentlig marknadsandel. Men att det gör det för att växa initialt kan jag förstå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.