Låt från spel. Vad är det för spel?

Permalänk
Hedersmedlem

Låt från spel. Vad är det för spel?

Hej!

Hjälp mig haha!
Jag har haft en ljudslinga från nå gammalt spel i huvudet ett bra tag alltså. Och jag kan för mitt liv inte komma på vad det är för spel den kommer ifrån. Jag var rätt säker på att det var från warcraft 1 eller 2, men efter att ha lyssnat igenom OSTs på youtube därifrån hittar jag inte låten där så det måste ju vara från nå annat spel då?

Jag har plinkat fram huvudslingan i nå verktyg jag hittade på internettet så ni kan lyssna på slingan i länken nedan.

https://onlinesequencer.net/1092672

Och jag vet, femte sista tonen är fel. Behöver en halvton där som inte finns. Antagligen för att allt ligger i fel tonart eller nå sånt. Jag är varken musiker eller jobbar med ljudprogram så det fick bli vad det blev här ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för att du har gjort mig galen!
Känner också igen melodin, men kan inte heller placera den.
Det jag fick ut av din Warcraft 2-idé var väl Human 1 från Tides of Darkness, men frågan är om det är för många noter i din melodi, eller om det är en annan låt, för den från WC2 är lite långsammare och har färre noter.

Permalänk
Hedersmedlem

@m4gnify: Haha! Kul att det nu är mer än en person som önskar svar här då ;). Och det känns fint att det finns någon mer som iaf känner igen slingan.
Ja det är väl den warcraftlåten jag lyssnat på några gånger och tänkt på om jag förvrängt den i huvudet efteråt bara.
Men jag tror det rör sig om en annan låt ändå.

Åhh! Ja det här ligger och gnager alltså.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Hmm känner också igen den slingan men kan inte placera varifrån den kommer. Efter att ha lyssnat på @m4gnify förslag så är jag ändå inte helt hundra. Nu har du gjort två personer galna och jag hoppas någon kan säga definitivt vart snutten kommer ifrån.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Det är rätt mkt Gloria Gaynor "I will survive" över det hela, sekvensen som börjar 1.10 in i låten.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

Den är lika någon av sid meiers alla låtar som han har till sina spel trodde det var Pirates först med det var det inte och första civ hitta jag inget soundtrack till

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Fan va sjukt. Det MÅSTE ju vara warcraft 2. Är helt övertygad. Men lite som ni är inne på. Det går ju inte att verifiera bland wc2musiken på Youtube. Obehagligt.

Permalänk
Medlem

Inte helt lätt men påminner väl rätt mycket om Monkey Island tycker jag. Kan det vara någon av slingorna där du fått på hjärnan?

Är du helt hundra på att det är från ett spel förresten?

Permalänk
Medlem

Spelet är absolut Warcraft 2 och låten är från Tides of Darkness/Beyond the Dark Portal. Heter Orc 3 och det avsnitt du är ute efter börjar 1:40

Permalänk
Medlem

Jag känner också igen den melodin men har aldrig spelat Warcraft 2 så den finns nog i fler spel?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Danielkm:

Spelet är absolut Warcraft 2 och låten är från Tides of Darkness/Beyond the Dark Portal. Heter Orc 3 och det avsnitt du är ute efter börjar 1:40

https://www.youtube.com/watch?v=6JaVCG4jRn0

YEEEES!

TACK!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

YEEEES!

TACK!

Haha, varsågod!

Permalänk
Medlem

Ja nu kom jag på vart jag har hört den. I Hearthstone när man väntar på att komma in i en match så spelas den ibland!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TraxMate:

Ja nu kom jag på vart jag har hört den. I Hearthstone när man väntar på att komma in i en match så spelas den ibland!

Just det, tror den spelas när man köar upp till en match typ!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black