Spara i Generation Zero

Permalänk
Medlem

Spara i Generation Zero

Det är ju autosave i spelet men ofta sparas inte allt.

Är det för att man måste komma till ett savehouse?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Har inte testat spelet men ofta handlar det om att du måste komma till någon form av "safehouse" så att du inte råkar spara mitt i en strid som du inte kan hantera eller klara dig ur.. Just för att inte behöva börja om från början

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte sparas?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 2700 3.2 GHz | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING
Corsair SF600 | 2x8GB G.Skill 16GB DDR4 3200MHz Trident Z RGB
MSI GeForce GTX 980 Ti | Samsung 970 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 500GB M.2 | Noctua NH-L9a-AM4 | DAN Cases A4-SFX v2 | Winows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av BengaBang:

Vad är det som inte sparas?

Jag kanske har kommit till ett ställe och bestämmer mig då för att sluta spela.

När jag spelar nästa gång är jag inte där utan tidigare i spelet.

Jag hade kommit till Saltholm (eller vad det heter) och hamnar då i kyrkan tidigare igen.

Även saker jag tagit tror jag försvinner.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Har inte testat spelet men ofta handlar det om att du måste komma till någon form av "safehouse" så att du inte råkar spara mitt i en strid som du inte kan hantera eller klara dig ur.. Just för att inte behöva börja om från början

Jo, det finns ju safehouse så man måste kanske hitta ett sådant.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Här gör det ingen skillnad safe house eller ej.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Här gör det ingen skillnad safe house eller ej.

Blir en del sparat eller kan du inte spara alls och måste börja om från början?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk

Jag brukar använda fasttravel till något annat ställe precis innan jag avslutar, då har det sparats varje gång.

Permalänk
Medlem

Finns en bugg som gör att spelet inte sparas ordentligt om ditt antivirusprogram lägger sig i. Testa vitlista spelet om safehouse inte löser det för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larsp777:

Blir en del sparat eller kan du inte spara alls och måste börja om från början?

Tycker mig inte behöva börja om något. Måste vandra tillbaks lite bara om jag har ett uppdrag från närmaste safe house jag låst upp tidigare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Tycker mig inte behöva börja om något. Måste vandra tillbaks lite bara om jag har ett uppdrag från närmaste safe house jag låst upp tidigare

Ok, tänkte om det var en bugg.

För vissa verkar man behöva börja om från början.

Inte jag dock.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Spelet är väldigt buggigt och jag blev besviken över hur ofärdigt det var.
Men det är ett bra spel.

Vi får hoppas att utvecklarna gör det bättre med uppdateringarna.

För att vara säker på att du startar på samma ställe eller relativt nära, hitta "safe houses".
Men det är som att satsa på krona eller klave i många lägen, särskilt i co-op... frustrerande.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Medlem
Skrivet av N3P:

Spelet är väldigt buggigt och jag blev besviken över hur ofärdigt det var.
Men det är ett bra spel.

Vi får hoppas att utvecklarna gör det bättre med uppdateringarna.

För att vara säker på att du startar på samma ställe eller relativt nära, hitta "safe houses".
Men det är som att satsa på krona eller klave i många lägen, särskilt i co-op... frustrerande.

Jo, har förstått att man ska använda safehouses.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Medlem

Uppdatering släpptes häromdagen så förhoppningsvis stabilare nu. Mycket mindre e adrenalinsprutor så den kryckan blir svårare nyttja.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Uppdatering släpptes häromdagen så förhoppningsvis stabilare nu. Mycket mindre e adrenalinsprutor så den kryckan blir svårare nyttja.

Har dom verkligen det? Jag tycker jag får ungefär lika mycket Adrenalin även efter patchen.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoboCop:

Har dom verkligen det? Jag tycker jag får ungefär lika mycket Adrenalin även efter patchen.

Då har du haft väldig tur

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Då har du haft väldig tur

Det är inte direkt en empirisk studie utfört av mig, det bara upplevs på så sätt. Men jag kan givetvis ha fel. Dock är spara funktionen lite nyckfull. Om jag stänger ner spelet och startar om, så startar jag alltid i ett safe house. Men platser jag har besökt kort innan jag stängde ner spelet är förlorade och måste besökas igen.

Får inte riktigt kläm på hur det fungerar i GZ.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Inaktiv

Nu i och med patchen, är spelet värt att betala runt 23 pund för? Var en rejäl changelog men mer nyfiken på hur ni som spelar upplever spelet efter denna patch.

Permalänk
Medlem

Möjligt du måste hitta en till safe house eller fixa någon mission. Med patchen fick jag tillbaks en del verkade det som... Men det är ju månne en bug.

Jag tycker det är klart spelvärt iaf trots buggar

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu i och med patchen, är spelet värt att betala runt 23 pund för? Var en rejäl changelog men mer nyfiken på hur ni som spelar upplever spelet efter denna patch.

Jag tycker det är värt pengarna.

Däremot tycker jag det är ett klumpigt system att byta vapen eller så har jag missat något.

Skulle vilja ha något mer som t.ex. Crysis där man kan byta med hjulet på musen.

En del är kanske gjort för att det ska kännas mer realistiskt som att man inte kan spara var som helst.

Man blir mer försiktigt för dör man för mycket får man börja om i ett safehouse. Detta är bra tycker jag.

Tycker också att robotarna känns ganska skrämmande ibland.

23 pund verkar billigt, var köper du då?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C || Processor: Intel i7-8700K || Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming || Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS ULTRA WIFI || Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32 Gb || Lagring: Samsung 860 EVO 1TB SSD || PSU: Seasonic Focus+ 850W 85+ GOLD PSU || Skärm:Samsung Odyssey G9 || Windows 10

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Larsp777:

Jag tycker det är värt pengarna.

Däremot tycker jag det är ett klumpigt system att byta vapen eller så har jag missat något.

Skulle vilja ha något mer som t.ex. Crysis där man kan byta med hjulet på musen.

En del är kanske gjort för att det ska kännas mer realistiskt som att man inte kan spara var som helst.

Man blir mer försiktigt för dör man för mycket får man börja om i ett safehouse. Detta är bra tycker jag.

Tycker också att robotarna känns ganska skrämmande ibland.

23 pund verkar billigt, var köper du då?

Tack för input, blir att klura lite till.

22,5 pund med "VIP"-status på GMG: https://www.greenmangaming.com/games/generation-zero/
Ca 270kr när jag tittade tidigare i veckan.