Fornite på PS4, finns de olika versioner?

Permalänk

Fornite på PS4, finns de olika versioner?

Fornite på PS4, finns de olika versioner?

fick ett uppdrag av en kompis, då han ej har nån aning, och inte jag heller,

han har köpt ett PS4 till sin son, och sonen som är 12 år vill ha Fornite..... något man ska tänka på, finns de olika versioner av spelet... vore snällt om någon kunde länka till de som gäller isf...

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem

Nop finns bara en version bara köra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk

ok, tack... då vet jag

de billigaste jag hittade med fysisk skiva(vilket de vill ha), var på elgiganten för 199:-
Fortnite: Deep Freeze Bundle (PS4)

om nån hittar nåt i Sverige för billigare med frakt, hojta till

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

ok, tack... då vet jag

de billigaste jag hittade med fysisk skiva(vilket de vill ha), var på elgiganten för 199:-
Fortnite: Deep Freeze Bundle (PS4)

om nån hittar nåt i Sverige för billigare med frakt, hojta till

Spelet är dock gratis!

Edit: Med det sagt så är det bara att ladda ner det från PS Store (har inte full koll om det heter så? Men tycker mig känna igen namnet, är ingen Konsollspelare)!

Permalänk
Medlem

Det finns 2st olika versioner av Fortnite. Fortnite Save the Wolrd och Fortnite Battle Royale.

Det hans son vill ha är Battle Royale versionen och den är gratis. Finns att ladda hem direkt i playstation Store.

Deep Freeze Bundle är dock rätt. Det man betalar för är ett skin och 1000 V-Bucks. Sen om det är en fysisk skiva vet jag ej. Kan tänka mig att det bara är någon kod man får för att låsa upp sakerna som ingår.

Edit: Det är ej skiva. Utan står att man får en Voucher för att låsa upp sakerna i psn store.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk

aha, ok, tack..... då är det Fortnite Battle Royale som gäller och de laddar han ner gratis, TACK..... meddelar om detta sen i veckan..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

Måste dock vara PS plus medlem för att ladda ner och spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Enligt Epics sida så behövs inte PS Plus för att spela Battle Royale.
Har dock inte testat själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har spelat en del Fortnite på PS4.

Allt är gratis och du behöver inte ansluta dig till någon betaltjänst.

Vill dock höja varningens finger att du INTE registrera ditt eller någon annans bankkort till själva spelbutiken/spelkonsolen som
Playstation har.

Det finns en butik i själva spelet Fortnite där man kan köpa kläder och utrustning till sin spelare. Har man ställt in bankuppgifter sen tidigare kommer dessa följa med in i spelet och bara genom några knapptryckningar så kan man köpa saker i marknaden för riktiga pengar.

Permalänk
Medlem

@hansen92: Det går att ställa in PSN så att man måste knappa in lösenord vid varje köp.
Det kostade mig 100kr att fatta att min son kunde köpa grejer med ett knapptryck!

Permalänk
Medlem

@tBiorrith

Jag hörde på radion för någon månad sedan där en förälder missat detta helt och barnet hade lyckats köpt saker till Fortnite för 10.000kr från förälderns bankkort.

Hoppas det är till någon tröst i alla fall 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AusgangVerboten:

Måste dock vara PS plus medlem för att ladda ner och spela.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer inte alls. Jag har inget ps+ och kan spela både fortnite och apex, däremot inte rocket league t.ex.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Jag testade i helgen att ställa in så man var tvungen att ange lösenord vid köp, och det fungerade.
Det som inte var så bra var att man ändå kunde flytta över pengar till sin PSN-plånbok utan lösenord.
Och vad jag har förstått så kan man inte "ta ut" pengar som man har flyttat dit.
Så jag fortsätter nog med att ta bort mina kortuppgifter efter varje köp.

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Stämmer inte alls. Jag har inget ps+ och kan spela både fortnite och apex, däremot inte rocket league t.ex.

Pojken har spelat sedan säsong 3 tror jag och då syntes inte fortnite bland gratisspelen om man inte var inloggad på ps+ kontot men det kanske har ändrats då.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av hansen92:

@tBiorrith

Jag hörde på radion för någon månad sedan där en förälder missat detta helt och barnet hade lyckats köpt saker till Fortnite för 10.000kr från förälderns bankkort.

Hoppas det är till någon tröst i alla fall 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, ja tack och lov får man mail vid varje köp så det plingade i mobilen och upptäcktes fort.
En kollega på jobb var mindre uppmärksam. Hennes grabb var typ "årh coolt! Gratis V-bucks!" klick-klick-klick-klick. Kostade 1200kr för den mamman