Vart köpa 10% Saltsyra för att rengöra CPU från liquid metal?

Permalänk
Medlem

Vart köpa 10% Saltsyra för att rengöra CPU från liquid metal?

Nån som kan tipsa om ett ställe där man kan köpa 10% saltsyra? Gärna online. Finns hos amazon US men levererar ej det till Sverige. Har googlat lite själv men bara hittat 30% och 5-10 liter av det. Vill inte hålla på att själv behöva späda ut det med vatten för känner jag mig själv skulle det sluta illa. Och gärna 1 liter inte mer.

Finns det några alternativ till saltsyra med samma ändamål att rengöra CPU/block frånm flytande metall?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Avstängd

Kanske lite svårare metod men våtslips papper kanske kan hjälpa?

Permalänk
Datavetare

Finns 1L flaskor på t.ex. Bauhaus. Dock 30 %-ig.

Som utbildad kemitekniker måste jag då påminna om SIV-regeln vid spädning! Skydda ögonen!

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Bauhaus har 30% i 1 liters flaska. Om du späder själv så kom ihåg SIV - Syra I Vatten, dvs vatten först sen syran.

https://www.bauhaus.se/rengoringsmedel-nitor-saltsyra-30-1l