Tips på något lugnt.

Permalänk
Medlem

Tips på något lugnt.

Tjo. När jag var en liten skit älskade jag Warcraft 2 där man skulle bygga ett samhälle och försvara det samt skicka skepp och gubbar och ta över andras städer. Detta var ca 95 isch och dos Är nu ute efter något liknande. Något som inte kräver att man är på helspänn. Vad finns där ute? Har spelar en del Command and Conquer 3 men tröttnade på alla knasiga vapen motståndaren hade som slog ut min bas stup i kvarten Det får gärna vara något med glimten i ögat som just Warcraft 2. Kommer fortfarande med ett leende på läpparna ihåg vad kapten på krigsskeppen sa om man envisades med att klicka på båten om och om igen. "Are yoy still touching me" och "You making me sea-sick" Garvade så jag trillade av stolen då

Så. Vad finns där ute som ni tror skulle passa mig. Är inget måste med massa snygg grafik men det skadar ju inte.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ja detta ska jag ta en titt på

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Simcity?

Edit: Sims

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Eller Civilization V och VI. Särskilt Civ V är ju turbaserat och i min värld ett genombrott för den annars helt ogenomträngliga komplexiteten och djupgående system.

Permalänk
Medlem

Halvnya Bannermen tyckte jag var helt okej. Lite lugnare tempo och inte femhundra olika byggnader och trupper att hålla reda på.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk

Det är väl lite långsökt men har upptäckt att CAD är ganska avslappnande och kul. Det är ju inte riktigt ett spel men chansen finns ju att det passar ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yonie:

Eller Civilization V och VI. Särskilt Civ V är ju turbaserat och i min värld ett genombrott för den annars helt ogenomträngliga komplexiteten och djupgående system.

Skrivet av Jonny Myran:

Halvnya Bannermen tyckte jag var helt okej. Lite lugnare tempo och inte femhundra olika byggnader och trupper att hålla reda på.

https://www.youtube.com/watch?v=DLDJqYmiZz0&t=1062s

Ska ta en titt på dessa. Tack

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kolomakatita:

Det är väl lite långsökt men har upptäckt att CAD är ganska avslappnande och kul. Det är ju inte riktigt ett spel men chansen finns ju att det passar ändå

Oj. Ja det kanske kan vara kul. Vette tusan vad jag skulle designa för något kul dock.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perrablerra:

Oj. Ja det kanske kan vara kul. Vette tusan vad jag skulle designa för något kul dock.

Jag och brorsan gjorde en massa olika ljussvärd när vi hade tråkigt...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Warcraft 3 kampanjen ifall du inte gjort det, annars är det ju värt det i vilket fall.

Inte stressigt enligt mig.

Annars något helt annat är ju Automation, the car company Tycoon game väldigt trevligt att gräva sig ner i, om man gillar att designa bilar iaf.

Permalänk
Avstängd

HOMM 3, gammalt, men finns i upphottad grafik.

Homm 3 + Hota + HDmod och du har timtals med lugnt strategispel.

De som utvecklade Hota ska snart släppa en till expansion, vid namn Factory..verkar lovande

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

https://store.steampowered.com/app/221380/Age_of_Empires_II_H...
Spelar detta nästan dagligen, har gjort sen det släpptes nästan. Enligt mig kanske lika bra som baldurs gate eller bf2.

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem

Slangar ner Bannermen från Steam nu så får jag ta en titt. Det såg ju lovande ut på filmerna iaf.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Perrablerra:

Jag kan rekommendera Banished!

Annars Theme Hospital remake kanske?
https://store.steampowered.com/app/535930/Two_Point_Hospital/

FTL är också kul.

Permalänk
Medlem

Surviving mars, lugnt och kul spel. Kör det när jag sitter på ett flyg eller tåg

Visa signatur

🖥 → Ryzen 5 1600 • Asus GTX 1060 6GB • 16GB 3200Mhz
💻 → Macbook Pro Core i5 8GB 128GB SSD 13.3"

Permalänk
Avstängd

Farming simulator om det nu inte måste vara krig på något vis.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

@Perrablerra:

Jag kan rekommendera Banished!

Annars Theme Hospital remake kanske?
https://store.steampowered.com/app/535930/Two_Point_Hospital/

FTL är också kul.

Skrivet av Waup:

Surviving mars, lugnt och kul spel. Kör det när jag sitter på ett flyg eller tåg

Skrivet av Stefflo:

Farming simulator om det nu inte måste vara krig på något vis.

Ska ta en titt på alla. Självklart måste det inte vara krig. Kanske tom ett plus om man slipper det. Brukar sitta med SimCity ibland. Dock tröttnar jag ganska fort då det ju inte direkt händer något där

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cities Skylines är också ett spel där man inte blir stressad i onödan.

Finns gott om mods för det också.

Permalänk
Medlem

Något skrev ett förslag om CAD. Inne på det spåret kan jag ju föreslå 2017 års version av sketchup. Smidigt ritprogram med avancerad potential. Jag har ritat upp alla mina lägenheter i det senaste 10 åren. Ritat i full skala, möblerat dem etc för att se så att saker passar. Ritar mer för att det är roligt än att det behövs.

I form av spel kan jag rekommendera divinity original sin 2. Turn based RPG. Det är något av det softaste jag spelat på länge.

Permalänk
Medlem

Endless ocean 2

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Foundation är ett ganska mysigt spel där du själv kan välja takten och i 1x hastighet är
det faktiskt ganska långsamt- Är endast i Alpha en så länge och innehåller är ganska
sparsamt. Det fungerar dock ganska bra men visst finns det en hel del buggar.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Satisfactory köpte jag förra söndagen och har redan lagt 30 timmar.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

något AOE eller kanske total annihilation med unitpacks och killer AI, glöm inte 5k max unit patchen :). där kan du ha episka strider som kan pågå i timmar, eller DAGAR, jag och en kompis tävlade lite.

tiberian sun firestorm eller redalert 2 har mysig atmosfär. theme hospital eller nya varianten som jag inte kom ihåg vad den heter, rollercoaster tycoon, themepark. finns massor.

EDIT: stronhold får man inte glömma, där finns 2 lägen, ett vanligt strids läge och ett lugnare ekonomiskt läge där man mest kan bli anfallen av vilda djur annars går det ut på att samla resurser.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Stronghold Crusader (1an) rekommenderas

Permalänk
Medlem

Transport Tycoon (klonen OpenTTD är som originalet men finns för de flesta moderna plattformarna).
Settlers, helst 2an eller ännu bättre 10 års versionen av 2an.

Mina två ören i detta.

Permalänk
Medlem

Rimworld brukar jag slöspel mycket. Allt från så gott som fridfullt till fullkomligt omöjligt om man vill. Gott om moddar att leka med.
prison architect är också rätt trevligt. Finns även för telefon.

Dungeon keeper, war for the overworld och liknande.

Supereme commander: forged alliance.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Nåt Zelda eller Detroit

Äldre saker i emulator, chrono trigger eller något Metroid.

Finns ett visst inslag av stress men jävligt goa spel som håller lägre tempo

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sitter nu med Cities Skylines som Steam hade rabatt på tidigare. Är väl hyfsat lugnt. Gillar att man kan gå ut i köket och fixa en macka med spelet igång och inte upptäcka att jag dött under tiden jag var borta

Visa signatur