Permalänk
Medlem

Ser man inte avsnittet direkt får man ju koppla ner sig totalt haha

Visa signatur

En laptop atm för lättare spel/arbete/surfande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asssor:

Visst, det var ett

buildup-avsnitt. Men lite fega var dom allt tycker jag, någon borde strykt med.

Dold text

Det gjorde det ju.

RIP Ned Umber

Dold text
Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Json_81:

Även netflix har veckovis avsnitt på en del serier.
Men det är väl bara inköpt / samproduktioner kanske.

Oj, det hade jag missat! Nu kollar jag på långt ifrån allt men jag hade fått uppfattningen om att Netflix mer eller mindre hade det som krav.

En gång i veckan är samtidigt bättre än att man avbryter säsongen mitt i och fortsätter ett år senare. Breaking Bad någon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

de hade ett gräl och Jamie red mot norr i S07 sista avsnittet. mer vet vi inte, mer än att han dök upp i slutet utav det senaste avsnittet i winterfell.
me min gissning är att han vill göra det enda rätta, dvs slåss för att alla ska kunna leva. vart lojaliteten ligger vet jag ej, men jag antar att hans syrra inte ligger högst upp på listan då hon i S07, sista avsnittet, erkände att hon var villig att döda Jamie om han svek henne.

Och det verkar inte bara vara snack eftersom Bron i s8e1 fick i uppdrag att ha ihjäl båda brorsorna, och som jag förstod med samma armborst som dvärgen sköt ihjäl deras far med.

Permalänk
Skrivet av Panzerfister:

Och det verkar inte bara vara snack eftersom Bron i s8e1 fick i uppdrag att ha ihjäl båda brorsorna, och som jag förstod med samma armborst som dvärgen sköt ihjäl deras far med.

just ja, det har du rätt i, det hade jag glömt.
men undrar om Bron kommer att genomföra detta då han är fäst känslomässigt till både Jamie och Tyrion, han är galet besatt utav pengar och guld, men jag vet inte jag, jag kan ha fel, men jag tror att Bron kommer att joina brorsorna eller åtminstone, i sista sekunden, inte utföra sitt uppdrag.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Oj, det hade jag missat! Nu kollar jag på långt ifrån allt men jag hade fått uppfattningen om att Netflix mer eller mindre hade det som krav.

En gång i veckan är samtidigt bättre än att man avbryter säsongen mitt i och fortsätter ett år senare. Breaking Bad någon?

Kolla t ex Shadowhunters, Riverdale, Legends of tomorrow, Black lightning och finns säkert massa andra.

Ja, långa avbrott mitt i säsongen är skitkass.
Eller tar ett år extra på sig att göra en kortare säsong, GoT!

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

just ja, det har du rätt i, det hade jag glömt.
men undrar om Bron kommer att genomföra detta då han är fäst känslomässigt till både Jamie och Tyrion, han är galet besatt utav pengar och guld, men jag vet inte jag, jag kan ha fel, men jag tror att Bron kommer att joina brorsorna eller åtminstone, i sista sekunden, inte utföra sitt uppdrag.

Man ska aldrig säga aldrig, det är GoT vi pratar om haha

Men tror inte heller han kommer utföra det, tror dock Jamie kommer tas av daga och att jättekvinnan jag glömt namnet på motvilligt kommer ha ett finger med i spelet.

Permalänk
Medlem

Är rätt säker på att hela uppdraget bara är ett sätt för skaparna att göra Bronn relevant igen och placera honom där det händer saker. Han är en fan-favorit ju, kan inte ha honom på ett horhus i Kings Landing halva säsongen.

Plus han fick väl betalt i förväg, inget hindrar honom från att bara ta guldet och sticka.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

just ja, det har du rätt i, det hade jag glömt.
men undrar om Bron kommer att genomföra detta då han är fäst känslomässigt till både Jamie och Tyrion, han är galet besatt utav pengar och guld, men jag vet inte jag, jag kan ha fel, men jag tror att Bron kommer att joina brorsorna eller åtminstone, i sista sekunden, inte utföra sitt uppdrag.

Samt att Tyrion rätt tidigt i serien, sa att om någonsin skulle sätta ett pris på hans huvud, så skulle han erbjuda Bron det dubbla?
Bron kanske ser om Tyrion fortfarande har råd med detta.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Samt att Tyrion rätt tidigt i serien, sa att om någonsin skulle sätta ett pris på hans huvud, så skulle han erbjuda Bron det dubbla?
Bron kanske ser om Tyrion fortfarande har råd med detta.

sant det, men och andra sidan, när de promenerade till the dragons pit i sista avsnittet i S07, så påminde Tyrion Bron om just detta och han kanske borde "byta sida" varpå Bron svarade att han hade det bra och att han fick tillräckligt med guld redan, och pikade även på att Tyrion inte längre var en rik man, så jag vet inte jag. äh, ingen ide att spekulera, vi får veta snart nog ändå så

avsnitt 2 slutade extremt taskigt måste jag säga, och en hel vecka kvar tills nästa avsnitt:(

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

btw, hur får man till en sån där spoiler text, alltså en dold text som bara kan visas om man väljer att klicka på den?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

btw, hur får man till en sån där spoiler text, alltså en dold text som bara kan visas om man väljer att klicka på den?

[spoiler] [/.spoiler] ta bort .

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Två första avsnitten har varit otroligt tråkiga och händelselösa. Såg ut som det äntligen kommer hända något i e3.. Blir sugen på att ladda ner dom läckta avsnitten som det pratats om..

Ed: Vad fan. Det var ju bara e2 som läckt några timmar för tidigt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Inget vidare avsnitt. Snacka om att trampa vatten i väntan på nästa avsnitt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk

Tänker tillägga lite av mina tankar om vad syftet kan ha varit med det här avsnittet.

Först och främst handlar det här om en säsong som bara har 6 avsnitt. Det första avsnittet ska sätta tonen för resten av säsongen och påbörja den nya storyn. Så varför behöver vi ett avsnitt efter det där vi behöver stå och trampa vatten? Jo, för att det finns så satans jävla många karaktärer som vi bryr oss om, och de måste få ett värdigt slut. Nästa avsnitt lär svida för tittarna, och då måste vi känna att de karaktärerna som vi har engagerat oss i är "färdiga". Det är lite service för tittarna med andra ord. I stort sett är samtliga karaktärer redo att dö och har gjort det sista som finns i deras karaktärsutveckling.
Jag räknar nästan kallt med att hälften stryker med, och lämnar plats för en sista styrkeansamling i episod 4 och vedergällning i episod 5/6.

Men vadfan vet jag. Jag spekulerar bara.

Permalänk
Medlem

@Adrikkropotkin: Håller med,smart drag att få följa de större karaktärerna på sina förberedelser, tror ca 55-60% kommer dö vid striden. Ytterligare 20% mot golden army, tror kanske 4-5 MAX klarar sig inkluderat mindre karaktärer som Beric, Lady Mormount osv. Sedan vet man inte hur Dany kommer reagera efter avslöjandet, hon blev ju grinig i vanlig ordning.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inget vidare avsnitt. Snacka om att trampa vatten i väntan på nästa avsnitt.

Haha, jag tycker precis tvärt om. En av de bästa avsnitten i serien imo.
Alldeles för få serier tar sig tid att sätta stämningen och låta sig ta den tid som behövs.
För många serier vill vara pleasers för den otålige.

Permalänk
Skrivet av NatureBoyyy:

@Adrikkropotkin: Håller med,smart drag att få följa de större karaktärerna på sina förberedelser, tror ca 55-60% kommer dö vid striden. Ytterligare 20% mot golden army, tror kanske 4-5 MAX klarar sig inkluderat mindre karaktärer som Beric, Lady Mormount osv. Sedan vet man inte hur Dany kommer reagera efter avslöjandet, hon blev ju grinig i vanlig ordning.

Exakt. Tänker att många stora karaktärer och favoriter dör. Jamie? Kanske leder till att Cersie totalt får spelet och aldrig går med på fredssamtal. Hade ju kunnat vara intressant. Arya kan också riskera att dö, eftersom hon gått och blivit någon form av OP smågud, vilket gör balansen mellan sidorna på tok för skev. Hennes story är mättad vid det här laget också.

Sedan tror jag som du säger att 4-5 klarar sig. Tänker mig att de swoopar iväg på en av drakarna och klarar sig. Vi har redan sett Jon göra det, så varför inte andra?

Tänker mig att serien måste landa i att de hittar något random magiskt föremål som kan lösa situationen. Kanske något i kryptan i Winterfell? Hur kan rimligen människorna klara den här situationen annars? Varje person som dör = En till fiende som måste dödas. Det är en ekvation som inte går ihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adrikkropotkin:

Exakt. Tänker att många stora karaktärer och favoriter dör. Jamie? Kanske leder till att Cersie totalt får spelet och aldrig går med på fredssamtal. Hade ju kunnat vara intressant. Arya kan också riskera att dö, eftersom hon gått och blivit någon form av OP smågud, vilket gör balansen mellan sidorna på tok för skev. Hennes story är mättad vid det här laget också.

Sedan tror jag som du säger att 4-5 klarar sig. Tänker mig att de swoopar iväg på en av drakarna och klarar sig. Vi har redan sett Jon göra det, så varför inte andra?

Tänker mig att serien måste landa i att de hittar något random magiskt föremål som kan lösa situationen. Kanske något i kryptan i Winterfell? Hur kan rimligen människorna klara den här situationen annars? Varje person som dör = En till fiende som måste dödas. Det är en ekvation som inte går ihop.

Filmer brukar ju vara lite förutsägbara, de som får säga att adjö eller utföra deras sista grej brukar vara de som dör hörnäst.
Så Arya, Jamie, Brienne och de andra som fick en hel del scentid ligger ju illa till. Speciellt efter att de faktiskt fick utföra handlingar i det detta avsnitt.

Permalänk
Relik 📜

När..

.. Jamie dubbar Brienne var kanske seriens starkaste ögonblick för mig på flera säsonger. I all ostighet, tusan perfekt. Undrar om det betyder något, eller bara var ren fan service.

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Inget vidare avsnitt. Snacka om att trampa vatten i väntan på nästa avsnitt.

Helt absurt hur man kan ta ett helt år extra för två avsnitt av filler, fan service och comic relief.
Det som gjorde Game of Thrones magiskt är totalt bortblåst, dialogen är som tagen direkt från en dokusåpa.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Helt absurt hur man kan ta ett helt år extra för två avsnitt av filler, fan service och comic relief.
Det som gjorde Game of Thrones magiskt är totalt bortblåst, dialogen är som tagen direkt från en dokusåpa.

jag håller med, det märks att Gorge RR martin inte har lust att dela med sig om planerna för framtida böcker och att dem som skriver Game of thrones TV serien just nu inte har en aning om vad dem gör. Dem har helt ignorerat lore med att Drakar vägrar Flyga bortom Muren.

många har inte märkt det men förfallet har pågått sedan säsong 4a och dem borde kanske ha väntat ett par till 3 år till innan dem började göra Game of thrones, just på grund av att dem har helt slut på material för att avsluta serien.

HBO med alla pengar ifrån Game of thrones borde ha råd med bättre skrivare och regissörer.

är det bara jag eller har Ghost blivit mindre för varje säsong?

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Avsnitt 3 var ju..

Totalt mörker..

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Avsnitt 3 var ju..

Totalt mörker..

Dold text

Men grymt
Och inte så många som strök med ändå.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Tror ni Rhaegal överlevde? Man fick aldrig se honom resa sig tillsammans med de andra döda när the night king gjorde sitt party trick. Jag hoppas på att han lever. Obs har inte sett trailers för nästa avsnitt och är inte intresserade av spoilers utan av vad ni tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Avsnitt 3 var ju..

Totalt mörker..

Dold text

Yepp va tvungen att se om avsnittet 3ggr för att förstå vad som hände i avsnittet xD

Skrivet av FabriciusRex:

Tror ni Rhaegal överlevde? Man fick aldrig se honom resa sig tillsammans med de andra döda när the night king gjorde sitt party trick. Jag hoppas på att han lever. Obs har inte sett trailers för nästa avsnitt och är inte intresserade av spoilers utan av vad ni tror.

Han överlevde nog. Krachen va ändå inte så hård och med tanke på vad Drogon fick utstå mot slutet och klarade sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@FabriciusRex: Lär vara chill, de är tuffa och den slogs "bara" mot en annan drake så lär repa sig än dock sårad.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Tänker att Daenarys och Aegon inte kan ha mycket till arméer kvar. House Glover höll sig utanför, vet inte om de har sitt hem söder om winterfell. Där kan man väl tvinga till sig lite gubbar. Två drakar kommer behövas för att smälta bort the golden company och Eurons flotta.

Permalänk
Medlem

@FabriciusRex: Funderade på det med, max några hundra kan ju ha överlevt. Några från Iron Islands och möjligtvis några från Dorne. De lär har många skorpions med nu så drakarna är ju betydligt enklare att få död på nu. Vem vet, kanske blir ett antiklimax med ett lönnmord av ex Cersei.. (tror inte det men möjligheten finns)

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Skrivet av mangemani:

vill inte dra till med spoilers eller nått nu, men det som hände i de 2 sista episoderna i S7 dukade verkligen upp för ett episkt slagfält i S8. dragon queen har ju en rätt så saftig arme och även fast man aldrig riktigt får se hela lanisters arme, så verkar den vara rätt så saftig med + över 100K odöda. så mycket som kommer att hända i säsong 8 misstänker jag.

utan spoilers och så nu, men vilka håller ni alla på? stark? lanister? odöda? dragon queen? vilka vinner? vilken får tronen?

Du är medveten om att jon stark och daenerys är halvsyskon Fast det spelar ingen roll i denna serie!incest familjefest 😋

Skickades från m.sweclockers.com