Köpråd till bygget för 13500 kr

Permalänk
Medlem

Köpråd till bygget för 13500 kr

Chassit är inköppt för 1000 kr (fractal R6 gun metal) utan glassida

Är detta en bra deal eller borde man köpa annat?(https://www.webhallen.com/se/product/297516-ASUS-ROG-Strix-Z3...)

Skulle uppskatta länkar till bra pris på lagring för operativsystem och ram stickor samt även psu

Gpu avvaktar jag med tror jag om ni inte råkar få in allt utom chassi för typ 12 k

Permalänk
Visa signatur

Intel 9900K, Aorus master, g.skill 3200mhz 16gb,Lian li dynamic,Corsair Masterliquid ML360R RGB,ssd 970 1TB, ssd2 970 500Gb, 1080 TI gigabyte. Corsair 850W Vit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerX51:

Chassit är inköppt för 1000 kr (fractal R6 gun metal) utan glassida

Är detta en bra deal eller borde man köpa annat?(https://www.webhallen.com/se/product/297516-ASUS-ROG-Strix-Z3...)

Skulle uppskatta länkar till bra pris på lagring för operativsystem och ram stickor samt även psu

Gpu avvaktar jag med tror jag om ni inte råkar få in allt utom chassi för typ 12 k

Mja .. Finns moderkort som är billigare som fungerar minst lika bra som moderkortet i det paketet. Så om man har en budget att hålla så hade jag tittat på något annat.

Här är ett bygge med allt utom chassi under 12TKR.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samlooh:

Mja .. Finns moderkort som är billigare som fungerar minst lika bra som moderkortet i det paketet. Så om man har en budget att hålla så hade jag tittat på något annat.

Här är ett bygge med allt utom chassi under 12TKR.

https://komponentkoll.se/bild/YRlKf.png

Köper väll detta om ingen har något att invända eller ändra☺ möjligtvis avvakta med gpu just nu, kan ju starta datorn utan att köpa ny gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerX51:

Du skulle väl införskaffa en ultra wide längre fram och tyckte det gjordes bra argument för det billigare 2080 för att göra den övergången lättare, jämfört med ett 2070 som kan få kämpa.

Som du säger kan du ju vänta med att köpa Grafikkortet om det är över budget just nu men tycker att du fortfarande ska sikta på ett 2080 en bit fram.
Gjorde ett bygge som jag tycker ska vara målet, ingen kompromiss är gjord förutom SSDn men det är det minst viktiga för dig.
Snabbare minnen vilket Ryzen gillar och ett lite fläskigare Nätagg för en hundring mer, det är det värt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muumin:

Du skulle väl införskaffa en ultra wide längre fram och tyckte det gjordes bra argument för det billigare 2080 för att göra den övergången lättare, jämfört med ett 2070 som kan få kämpa.

Som du säger kan du ju vänta med att köpa Grafikkortet om det är över budget just nu men tycker att du fortfarande ska sikta på ett 2080 en bit fram.
Gjorde ett bygge som jag tycker ska vara målet, ingen kompromiss är gjord förutom SSDn men det är det minst viktiga för dig.
Snabbare minnen vilket Ryzen gillar och ett lite fläskigare Nätagg för en hundring mer, det är det värt.
https://komponentkoll.se/bild/lCPFX.png

Lite off topic men min mobil är stulen så får avvakta med inköp av gpu iallafall, får nöja mig med gtx 960 nån månad tills jag har budget för gpu då jag måste ha ny mobil på momangen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Muumin jag fick tydligen glassida ändå 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av GamerX51:

@Muumin jag fick tydligen glassida ändå 😂

Skickades från m.sweclockers.com

Men vafan, du skickar tillbaka den eller? Den är billigare så de har ju klantat sig. Säg att du vill att de bjuder på frakten eller nåt som ersättning

Permalänk
Medlem

Ryzen 5 2600x
Balistix 16 gb ddr4 3000 mhz cl15 sport
Asus prime x470 pro
Evega GQ 650w
Samsung 970 evo plus 500 gb
Fractal design R6
Allt detta för typ 9000 kr så nu är det bara grafikkort kvar.
Vad bör jag köpa för lite bredare skärmar

Så:
Vilket grafikkort, vill spela ultrawide, frågan är 1440p eller 4k
Och
Fråga 2 vilken skärm har det med bra färg och bra responstid
Skickades från m.sweclockers.com