Bästa racingspelet till pc

Permalänk
Medlem

Bästa racingspelet till pc

Hej jag undrar vad ni tycker är bäst racingspelet till PC. Jag skulle vilja testa ett bra.

Permalänk
Skrivet av Ante06:

Hej jag undrar vad ni tycker är bäst racingspelet till PC. Jag skulle vilja testa ett bra.

Need for speed most wanted (första som kom till pc å ps2) samt carbon. Det är vad jag tycker. dem nfs spelen som kom efter carbon är inte lika fritt med modning och trimning på bilarna. Sen är det var och en vad dem tycker..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beror på vad du är ute efter? Forza Horizon 3&4 är bra och bör spelas med dosa, dom är ganska lika så välj ett av dom beroende på vilken map du föredrar. Om du vill att spelet ska vara mer realistiskt har du Forza Motorsport 7, Project Cars och Assetto Corsa. Om det är rally du är ute efter så har du Dirt Rally.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Beror på vad du är ute efter? Forza Horizon 3&4 är bra och bör spelas med dosa, dom är ganska lika så välj ett av dom beroende på vilken map du föredrar. Om du vill att spelet ska vara mer realistiskt har du Forza Motorsport 7, Project Cars och Assetto Corsa. Om det är rally du är ute efter så har du Dirt Rally.

När du säger dosa , menar du handkontroll?
Spelar själv alla spelen du beskrev med Ratt och pedaler men jag skulle aldrig kunna spela t.e.x The Crew/2 eller Need for Speed med Ratt/pedaler då de verkligen känns som ett Arkadspel när man ska svänga. Men jag skulle aldrig få för mig själv att spela med en handkontroll eller ett tangentbord i spel där ratt funkar som de ska
Sen finns även iRacing som jag tycker är rätt roligt dock så betalar man månadsvis per månad eller per halv år eller 1 gång per år.

Permalänk
Medlem

@ExcZist: Ja, kör själv med ratt i Assetto Corsa men tycker det känns som piss i Horizon spelen. Logitech G25.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

@ExcZist: Ja, kör själv med ratt i Assetto Corsa men tycker det känns som piss i Horizon spelen. Logitech G25.

Kör med G27/G29 och tycker själv inte att det känns som piss i horizon spelen dock tycker jag det när det gäller Need for Speed eller The Crew.

Permalänk
Medlem

Simulator spel (ratt krävs):
iRacing (dyr prenumeration)
RaceRoom (min favorit)
Assetto Corsa (Assetto Corsa Competizione är en nyare version som är EA just nu) (ej testat)
Project Cars 2 (pratas om att PC3 kanske kommer nån gång i framtiden) (ej testat)
Dirt Rally ( Dirt Rally 2 har nyligen släppts).
Hoppas att GTR3 kommer nån gång.

Lite mer Arkad:
Wreckfest (funkar med ratt)
Burnout Paradise (äldre spel men riktigt kul var det, körde det på PS3:an dock, men finns till PC via Steam).

Visa signatur

[AMD 64 Winchester 3500+][Asus A8R-VMP (skitkort!)][Kingmax 4x512MB ram][Hitachi 160G SATA][Sapphire X1950XTX 512MB DDR4 PCIe][Soundblaster X-Fi Platinum][Nesteq NA 4501 450W][Hyundai L90D+ 19]

Permalänk
Medlem

Tycker Assetto Corsa är rätt bra.

Permalänk
Medlem

Pratar vi att du vill ha så nära verklighet du kan?
Då finns det egentligen bara 3st titlar att titta på.

iRacing - (kostar i månaden, plus att banor och bilar kostar $12 och $14 stycket) Detta är det jag spelar 100% av min tid, i min värld finns inget annat. Oslagbar forcefeedback och carhandling (att man dessutom kan råka på tex. Max Verstappen eller Lando Norris i onlinesessionerna skadar ju inte)
Assetto corsa (eller assetto corsa competizione, dock ej modbar) - Modvänligt! Finns många gratismoddar för banor och bilar som håller hög standard. Assetto Corsa har nog den bästa "däck"-känslan" i denna listan. Programmet "AC Manager" är dock ett måste då original UI är under all kritik.
RaceRoom - Gratis. Nya banor och bilar kostar pengar, dock inte i närheten av iRacing. Sämre känsla än iRacing eller AC, men går att få ur många bra kvällar i detta spelet

Visa signatur

CPU: I5 6600k @ 4.4ghz GPU: 1070 G1 MBD: Asus Ranger VIII PSU: Silver Power SP-SS500 RAM: HyperX Fury 16gb @ 2300mhz CHASSI: NZXT H440 White

Permalänk
Medlem

Brukar spela Assetto Corsa, RaceRoom och Project Cars 2. Svårt att säga vilken som är min favorit gillar alla på sitt sätt. I RaceRoom kan man köra på svenska banor men det kanske finns som mod för AC också. Man får se till att köpa något av de större paketen med banor och bilar i RaceRoom annars blir det snabbt trist tycker jag.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk

Need for speed most wanted (den första som även kom till ps2)
Need for speed carbon.
Eller om man vill ha racing tillsammans med demolition derby och meja ner människor som går på trottoaren så finns carmageddon.. XD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag skulle absolut säga forza horizon 4. Du kan ladda ner demot om du är osäker på om du vill lägga pengar på spelet.
Annars ett gratis spel är väll forza apex 6

Permalänk
Medlem

Om man vill ha möjlighet till splitscreen, vad finns det då?

Likaså om man vill ha med poliser men samtidigt möjlighet till manuell växellåda? NFS tog ju bort manuell växling, vilket gjorde mig besviken.

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem

Tycker också om första NFS Most Wanted. Det har varit det bästa i NFS serien jag spelat. Tyvärr var Most Wanted 2012 inte lika bra. NFS Rivals var kul ett tag men blev snabbt tråkigt.

Hade också gärna velat ha ett bilspel med splitscreen och poliser.

Permalänk
Medlem

Är du faktiskt ute efter att ha en realistisk racing-upplevelse så är ju Assetto Corsa det enda rimliga alternativet. Ska köras med ratt dock, annars kan du lika gärna starta vilket arkadracing som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Första WRC till PS2 är märkligt nog fortfarande det bästa jag kört. Föredrar rally vad gäller bilspel. Det går ju att emulera. Själv körde jag det senast på ps2 och tjock tv. Har testat forza serien som jag är smått allergisk mot och dirt serien har jag heller aldrig lyckats fastnat för. Håller med om att första need for speed most wanted var riktigt underhållande om man ska hålla sig till arkad hur som helst.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simon^L:

Beror på vad du är ute efter? Forza Horizon 3&4 är bra och bör spelas med dosa, dom är ganska lika så välj ett av dom beroende på vilken map du föredrar. Om du vill att spelet ska vara mer realistiskt har du Forza Motorsport 7, Project Cars och Assetto Corsa. Om det är rally du är ute efter så har du Dirt Rally.

Snälla, sätt inte forza i samma kategori som PC och AC, forza är inte i samma liga så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Beror lite på vilken sorts racing du är ute efter.

Simulering:
Assetto Corsa
BeamNG.drive (i praktiken bara mot AI än så länge)
F1 2017
iRacing (inte testat men väldigt ofta rekommenderat)
Live for Speed S1/S2
rFactor (var länge sedan och det finns en 2:a nu, så vet inte om den har åldrats bra)

Arkad:
Absolute Drift
Burnout: Paradise
DiRT
FlatOut 1/2/UC (undvik 3 som pesten)
Need for Speed: Hot Pursuit 1/2/3
TrackMania 1/2

Mellanting:
Need for Speed: Porsche 2000
Race Driver: GRID 1/2/Autosport
Wreckfest

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

@Djhg2000:
Glöm inte Richard burns rally och automobilista
F1 är... Mmm ja nej. Tycker inte det håller måttet och Dirt rally är mer sim än F1 i mina ögon. Men det är subjektivt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

@Djhg2000:
Glöm inte Richard burns rally och automobilista
F1 är... Mmm ja nej. Tycker inte det håller måttet och Dirt rally är mer sim än F1 i mina ögon. Men det är subjektivt

Har missat många spel i listan, tog bara de jag kom ihåg på stående fot med hjälp av listan på Steam. F1 2017 behöver testas med ratt och snabb skärm för att få till känslan, men det är kanske inte på samma nivå som de andra.

Street Legal är ett annat som nog borde ha varit med under mellanting-kategorin, men det är svårt att köpa idag. Fysikmotorn är lite rolig men fantastiskt kul att kunna meka på bilarna man kör.

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem

Jag har kört en hel del assetto corsa med Ratt och pedaler och tycker de e riktigt bra! Funkar även bra med Oculus riften när man känner för de.

Kör man single player så finns de en hel del extra bilar som mod communityt har gjort som är väldigt välgjorda med ljud o allt som tillför en hel del om man som mig är väldigt svag för vissa klassiker som ger gåshud när man får öppna spjällen med hög volym "Mazdas gamla wankelmonster 787b" T.ex

De enda problem jag känner med assetto corsa är väl att de finns så mycket dlc till de nu som kostar en del vilket splittrar spelarbasen rejält när man vill köra online.
Vill tillägga att de nu var ett tag sen jag körde Assetto corsa så saker kan ha ändrats sen dess.

Kan tyvär inte uttala mig så mycket om dom andra spelen då jag inte kört nåt annat bilspel sen dom gamla NFS spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockee86:

Jag har kört en hel del assetto corsa med Ratt och pedaler och tycker de e riktigt bra! Funkar även bra med Oculus riften när man känner för de.

Kör man single player så finns de en hel del extra bilar som mod communityt har gjort som är väldigt välgjorda med ljud o allt som tillför en hel del om man som mig är väldigt svag för vissa klassiker som ger gåshud när man får öppna spjällen med hög volym "Mazdas gamla wankelmonster 787b" T.ex

De enda problem jag känner med assetto corsa är väl att de finns så mycket dlc till de nu som kostar en del vilket splittrar spelarbasen rejält när man vill köra online.
Vill tillägga att de nu var ett tag sen jag körde Assetto corsa så saker kan ha ändrats sen dess.

Kan tyvär inte uttala mig så mycket om dom andra spelen då jag inte kört nåt annat bilspel sen dom gamla NFS spelen.

Det har nog ändrats sedan du spelade; 787b är officiellt i spelet nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

iRacing är det bästa, men deras affärside är inget vidare (månadsbetalning och dyrt dlc i spelet).
Enda bilspelet med bra forcefeedback dock.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

I vår liga (GT3) kör vi Project Cars 2. Inte bäst på ngt men bäst allround IMHO.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

iRacing är det bästa, men deras affärside är inget vidare (månadsbetalning och dyrt dlc i spelet).
Enda bilspelet med bra forcefeedback dock.

Håller med om att iRacing är det bästa, den enda jag kör just nu.
Men iRacing force feedback är inte den bästa, den har sina problem och AC samt Rfactor 2 och även raceroom är bättre på den punkten men de saknar den multilayer som gör iRacing till det den är. PC2 har några bilar som är riktigt bra feedback på, men inte alla.

Till TS så är spel som AC, automobilista och jag tror främst PC2 är bäst för den som vill doppa tårna i bra Simulator spel med ratt. De ger mycket content tillgängligt som man kan leka med hur man vill utan för myclet strul runt omkring
Sedqn kan man titta på mycket annat som Rfactor, iRacing m.m.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

har Project Cars, Project Cars 2, testat Asetto Corsa och div. Rally spel. Men det enda jag tycker är riktigt bra är Forza 7. För MIN DEL är det perfekt balans mellan realism men fortfarande roligt. Kör med Logitech ratt, G920 (tror jag).

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Det har nog ändrats sedan du spelade; 787b är officiellt i spelet nu

Skickades från m.sweclockers.com

Haha jaså 🙂 ja de är nog ett par år sen jag va i svängen 😛

Permalänk
Medlem

@infigo: Ah, själv tycker jag att forcefeedbacken i AC är mindre bra. Jag känner ingenting av vad som händer med fronten eller hur mycket grepp man har i jämförelse.
Möjligt att man kan lösa det med att försöka ändra en massa inställningar, men vill helst att det ska fungera bra out of the box.

Nu har jag inte spelat AC på ett tag så det kanske är bättre nu.

Själv tycker jag annars att force feedbacken var bra i Grand Prix Legends, Nascar 2003, Live for speed.

Dirt Rally är helt okej FF i också, vilket också är ett helt okej rallyspel

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Split-screen och poliser? Hmm, då finns det nog bara ett spel idag. Den spirituella uppföljaren till Road Rash, Road Redemption

55% rabatt fram tills 22:a april just nu också såg jag. För den pengen är det väl helt okey.

Tydligen släppt på konsol nu också

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har kört mycket Project Cars 2 och tycker att det är riktigt bra!

Det går att börja på nybörjarnivå med standardinställningar och hjälpmedel på eller så kör man spelet som en ren racingsimulator där man kan pilla på mängder med inställningar och Force Feedback-profiler för att få en realistisk känsla med sin personliga touch.

Även de vanliga onlineracen är grymt roliga.

Visa signatur

| Asus ROG Strix G533ZW | Intel i9 12900H | GeForce RTX 3070Ti 16GB | DDR5 16GB 4800MHz | Windows 11 Pro |
| Asus ROG Strix G512LW | Intel i7 10750H | GeForce RTX 2070 8GB | DDR4 16GB 3200MHz | Windows 11 Pro |
| HP Omen 15 | Intel i7 8750H | GeForce GTX 1070 Max-Q OC 8GB | DDR4 16GB 2666MHz | Windows 11 Pro |