Söker namnet på en tv-serie, håller på att bli galen

Permalänk

Söker namnet på en tv-serie, håller på att bli galen

Ja som titeln säger så håller jag på att bli smått galen.

Den serie jag söker visades på tv kanske sent 80-tal eller under 90-talet. Handlar om paranormala händelser och utredningar. Det togs upp fall, skickades grupper för att utredas osv...

Det är 2 fall jag minns i alla fall och det ena handlar om en fallskärmshoppare vars fallskärm antingen gick sönder och inte utlöstes eller om han ramlade ut utan eller vad det nu var men han överlevde fallet då han helt enkelt saktade in och "svävade" ner på marken...

Det andra fallet handlade om en bonde (tror jag) som förlorat ena armen i en olycka på gården men kände fortfarande av sin arm (fantomsmärtor osv) och visade tecken på att fortfarande kunna använda armen som om den vore kvar.

Trodde det var en serie som heter Unsolved Mysteries (Unsolved Mysteries) men jag är inte helt säker... Känner igen denna serie då jag sett den också som yngre men den handlar mer om icke paranormala fall (och ja även en del paranormala men inte så jättemycket)

Nån som kan hjälpa mig att sprida lite ljus över det hela skulle jag vara väldigt glad! Tack på förhand!

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.

Permalänk
Medlem

Sightsings ? inte sett någon av dom själv men ja kanske

Permalänk
Permalänk

Tror jag hittade avsnittet med fallskärmshopparen:
https://www.youtube.com/watch?v=kKdORKbhWro

Visa signatur

M.v.h. Jonathan Johansson

Permalänk

Underbart! Psi Factor stämmer bra! Tusen och åter tusen tack! nu kanske min hjärna kan lugna ner sig lite

Visa signatur

Ordning är för idioter. Ett geni hanterar även kaos.