Kärcher RC 3 - Robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Kärcher RC 3 - Robotdammsugare

Klippte denna dammsugaren nu när det var lite rea.

Jag tycker dock appen har extremt lite funktioner, eller så missar jag något.

Kan man t.ex. inte få maskinen att läsa in hela lägenheten och att man sedan kan välja rum den skall städa osv? Nu har jag prövat ett par gånger och den verkar åka i princip samma runda varje gång. Dessutom ser jag inte att inläsningen av rummen den gör när den åker runt här inte verkar sparas utan ytorna försvinner varje gång jag startar den igen, så åker den runt på samma veva igen.

Är det en värdelös app med få funktioner, eller är jag bakom flötet?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk

Lämna tillbaka den och köp en Xiaomi. Bättre på alla vis! Det är mitt råd

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Lämna tillbaka den och köp en Xiaomi. Bättre på alla vis! Det är mitt råd

Jo, den hade jag köpt om denna inte var på rea

Ger den ett par dagar till innan jag lämnar tillbaka den för hittills funkar inte appen något vidare.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Den var ju inte billig direkt när man googlar på den, du betalar mycket för märket

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Tror inte att dom kommer kunna saluföra den där för ordinarie pris med tanke på vilka konkurrenter det finns på marknaden. Den kommer nog stabiliseras runt det priset du betalade för den.

Jag hade lämnat tillbaka den och köpt en Roborock

Permalänk
Medlem

Nu verkar den ha lyckats med att läsa in planytan och faktiskt spara kartan.

Dock kan jag inte komma åt roboten såvida jag inte är uppkopplad till samma WiFi, alltså hemma. Inte något vidare.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: Får man fråga vad du betalade för den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

@frong: Får man fråga vad du betalade för den?

3000

Det blir jäkligt rent men appen är kass, skall ringa Kärcher idag eller imorgon och kolla vad de har att säga. Annars returnerar jag (30 dagar?) då det knappast funkar såhär.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Köpte också denna på erbjudande och det blir väldigt rent så där är jag nöjd. Den mappar utrymmet men ibland verkar kartan försvinna. När den är på plats så kan man välja spotcleaning för olika utrymmen. Appen är inte så avancerad, inte helt hundra på hur jag vill ha det i en sådan app. Har öven schemlagt att det dammsugs varje dag klockan 14.00. So far, helt okej tycker jag.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Vilken höjd på trösklar klarar den? Har varit sugen länge men har en tröskel som är 3 cm

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Håller på att införskaffa robotdammsugare. Läst massor. Det är roborock du ska ha. Gen3 på G... just nu bara gen2 tillgänglig i butik.

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | evga 3060ti xc | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Medlem
Skrivet av baldakin:

Vilken höjd på trösklar klarar den? Har varit sugen länge men har en tröskel som är 3 cm

Skickades från m.sweclockers.com

Hej!

Den klarar upp till 2cm trösklar, var osäker på hur mina trösklar skulle gå med maskinen då det inte stod något om höjden. Med det sagt, har lägre än 2cm så det funkar här.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Tack för informationen. Får leta vidare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tror det blir svårt att hitta någon robot som tar sig över 3cm höga trösklar utan att man lägger någon typ av list framför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Köpte också denna på erbjudande och det blir väldigt rent så där är jag nöjd. Den mappar utrymmet men ibland verkar kartan försvinna. När den är på plats så kan man välja spotcleaning för olika utrymmen. Appen är inte så avancerad, inte helt hundra på hur jag vill ha det i en sådan app. Har öven schemlagt att det dammsugs varje dag klockan 14.00. So far, helt okej tycker jag.

Når du din utanför ditt eget WiFi? Min står som "offline" såvida jag ej är uppkopplad på mitt eget WiFi...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Når du din utanför ditt eget WiFi? Min står som "offline" såvida jag ej är uppkopplad på mitt eget WiFi...

Hej, min är offline då också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Roborock kan ni styra utanför ert hemma wifi:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Hej, min är offline då också.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, vafan. Vilket skräp.

Skrivet av ice cube:

Roborock kan ni styra utanför ert hemma wifi:)

Haha, skall man nog kunna med denna egentligen också (hoppas jag). Blir dock retur på detta skräpet och antagligen någon från xiaomi.

Kort sagt:
Positivt
Det blir rent.
Kör inte in i saker.

Negativt
Appen har ungefär 2 funktioner. Att kalla denna enhet smart på något sätt vore fel.
Kommer inte ens åt enheten utanför hem-wifi
Lilla borsten är av bristfällig kvalité
Laddningsstation plastig och ser billig ut

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Haha, vafan. Vilket skräp.

Haha, skall man nog kunna med denna egentligen också (hoppas jag). Blir dock retur på detta skräpet och antagligen någon från xiaomi.

Kort sagt:
Positivt
Det blir rent.
Kör inte in i saker.

Negativt
Appen har ungefär 2 funktioner. Att kalla denna enhet smart på något sätt vore fel.
Kommer inte ens åt enheten utanför hem-wifi
Lilla borsten är av bristfällig kvalité
Laddningsstation plastig och ser billig ut

Jag är inte helt säker på varför man vill kunna styra dammsugaren utanför wifi, men så är jag ny på detta.

Listar också mina erfarenheter utifrån din lista;

Positivt
Det blir rent, jäkligt rent. Positivt överraskad av kraften, man känner blåsten om man är i samma rum(på benen).
Kör inte in i saker, nästan för lite petig.

Negativt
Appen har ungefär 2 funktioner.
Appen skulle kunna förbättras, iallafall kunna känna att man kan "kontrollera" den bättre.
Laddningsstation plastig och ser billig ut, det behövs mer tyngd på den.

Sammanfattning:
Som första robotdammsugare och användare så ger jag denna helt okej. Den har ett bra tryck i suget och gör ordentligt rent, vilket jag först inte trodde. Tänkte att den mest åker runt och minskar lite damm etc.
Inte jättemånga funktioner i appen, men då den listas som ny så får man hoppas att det utvecklas.
Vill man ha rent, så är denna bra.
Dock så kan man inte leka så mycket med den i appen, men jag har satt på dammsuga varje dag 14.00 och den gör sitt jobb.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Jag lämnade tillbaka min Kärcher idag.

Blir en Xiaomi S5 istället.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ice cube:

Tror det blir svårt att hitta någon robot som tar sig över 3cm höga trösklar utan att man lägger någon typ av list framför.

Jo det är nog så men det är minst sagt störande

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De renoverar mitt badrum och min Kärscher har sett till att det är dammfritt efter bilandet i betonggolvet (*edit: över hela lägenheten, inte i badrummet då jobbet inte är klart*). Oerhört nöjd faktiskt och hoppas att Kärscher har koll på hur det skall sugas och dammsugas samtidigt som delar skall hålla. De har trots allt lite erfarenhet. Så min blir kvar här hemma.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide