Ubisoft ger bort Assassin's Creed Unity gratis

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HoboCop:

Vet inte, men om jag inte tänker fel så kan man kryssa i (Eller låta bli att kryssa i) för att spara kortuppgifterna om det är vad du tänker på?

Inte hela världen. No worries ;). Var mest nyfiken på om det ändrats.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Verkar så. Men det misslyckas för mig varje gång så det är fortfarande överbelastat.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Behöver inte skriva in något, kan ha och göra med att jag köpt spel via Uplay tidigare.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Nice. Inte för jag har tid att spela det då jag har 100 andra spel jag vill köra men gratis är det klart jag tar det. Kanske spelar det någon dag. Har uplay för massor andra AC spel. Varav inget jag faktiskt kört klart...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Nice. Inte för jag har tid att spela det då jag har 100 andra spel jag vill köra men gratis är det klart jag tar det. Kanske spelar det någon dag. Har uplay för massor andra AC spel. Varav inget jag faktiskt kört klart...

Skickades från m.sweclockers.com

Spelen kan köras lite som standalone, men bäst är ju att köra dom i ordning. Nu har du en anledning att börja

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, grabben blev glad nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Fick avinstallera quake champions (gratis) som ja spelat typ 3 gånger. XD

Kikade precis på vad en 1TB NVMe OEM skulle kosta mig och tror nog jag försöker gallra ut äldre titlar i stället

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kikade precis på vad en 1TB NVMe OEM skulle kosta mig och tror nog jag försöker gallra ut äldre titlar i stället

Jag kör de flesta av mina spel från ett skivminne, fungerar utmärkt för mig och jag har inte noterat lagg.
Tar litet längre tid att ladda bara men det är ganska försumbart.

(Kör en SSD Pci Express paralellt men den rymmer ju inte så mycket... Visst man slipper i princip load med den men det inverkar inte så mycket när man väl kör själva spelet.)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Jag blev "tvungen" att köpa en till SSD

Skickades från m.sweclockers.com

"Åhh nej"

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Kul grej... Har aldrig haft uplay installerat vilket jag drog hem nu och upptäckte att jag är ägare av "the crew" också. Har ett svagt minne av att sweclockers tipsade om detta också för något/några år sen? Måste ha reggat mig för att få det gratis då också, men aldrig gått så långt som att dra ner uplay. Så nu kan man säga att jag fick 2 gratis spel. Snacka om inflation på spelmarknaden förresten. Det finns så mycket att spela och så mycket som är gratis idag?! Har exempelvis låst upp alla kämpar i quake champions utan att ha betalat en krona. Det som skiljde sig mellan köp-version och gratis var att man tidigare inte kunde skapa custom game med gratisversionen men nu har bethesda även gett bort den funktionaliteten till gratisspelare. Så nu har jag i princip hela spelet?! Samtidigt kostar vissa spel med alla tillägg/DLCs mm. typ 1500 kr?! Backloggen bara växer. Har exempelvis horizon zero dawn och Detroit become human fortfarande inplastade till PS4. Kanske blir lagom att spela de när PS5 hunnit släppas. x)

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag kör de flesta av mina spel från ett skivminne, fungerar utmärkt för mig och jag har inte noterat lagg.
Tar litet längre tid att ladda bara men det är ganska försumbart.

(Kör en SSD Pci Express paralellt men den rymmer ju inte så mycket... Visst man slipper i princip load med den men det inverkar inte så mycket när man väl kör själva spelet.)

Finns bara två expansionsplatser i min dator och båda är redan bestyckade med varsin PCIe SSD för andra arbetsuppgifter som jag helst vill slippa uppgradera och böka med, därav tanken på en större M.2. Blir dyrt oavsett hur jag gör. Men på sikt har jag nog inget val

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Finns bara två expansionsplatser i min dator och båda är redan bestyckade med varsin PCIe SSD för andra arbetsuppgifter som jag helst vill slippa uppgradera och böka med, därav tanken på en större M.2. Blir dyrt oavsett hur jag gör. Men på sikt har jag nog inget val

AA, joo, jag sitter i samma dilemma, jag behöver också en till PciE i samma storleksklass... Bara att börja spara och hoppas att de går ned i pris antar jag... Fast man börjar så smått bli less på falukorv och knäckebröd...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Det är ju inte ett spel som kommer att vara gratis för evigt, så att låta en ladda hem det utan att behöva skriva in kortuppgifter skulle möjliggöra att någon skapar en massa konton, laddar hem det och sedan säljer kontona när spelet kostar igen.

Och Ubisoft, precis som Epic, gör det inte bara för att vara givmilda, de vill ha fler anknutna till sin tjänst med förhoppningen att de köper spel av dem i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

ändra till paypal så behöver du inte lämna kort uppgifter

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av filbunke:

Det är ju inte ett spel som kommer att vara gratis för evigt, så att låta en ladda hem det utan att behöva skriva in kortuppgifter skulle möjliggöra att någon skapar en massa konton, laddar hem det och sedan säljer kontona när spelet kostar igen.

Och Ubisoft, precis som Epic, gör det inte bara för att vara givmilda, de vill ha fler anknutna till sin tjänst med förhoppningen att de köper spel av dem i framtiden.

Epic store har inte krävt kontonummer av mig från gratisspelen som de tillfälligt givit ut gratis så det är väl inte omöjligt att införa även för ubisoft.
Aja.
Jag kräver inget här. Klart det finns olika upplägg.
Undrade bara om det såg likadant ut idag. Och mest då för att det gav ett gäng extra steg som alla hade bidrog till en risk för crasher när servrarna gick på knäna.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Det går ändå, men jag fick också upp kontogrejen men man behöver inte göra den för att kunna tanka hem spelet, det räcker att du har en E-post adress.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

@Söderbäck:

Hade fel i mina antaganden, Mizzarrogh har helt rätt, ubisoft kräver inte att man registrerar ett kontokort för att få spelet.

Permalänk
Medlem

Mitt RTX kort vill äter upp detta
Installing now

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

AA, joo, jag sitter i samma dilemma, jag behöver också en till PciE i samma storleksklass... Bara att börja spara och hoppas att de går ned i pris antar jag... Fast man börjar så smått bli less på falukorv och knäckebröd...

Försökte ladda ner Assasin's Creed

Not enough disk space

Blir nog bara knäckebröd för min del framöver....

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Spelade det första, andra och tredje AC. Sedan tog jag mig igenom 90% av Black Flag också, innan jag till slut tröttnade. Men detta ger ju ett utmärkt tillfälle att pröva på om Unity håller. Gillar ju staden, så om inte annat kan man testa att springa runt lite i klassiska miljöer som turist

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Försökte ladda ner Assasin's Creed

Not enough disk space

Blir nog bara knäckebröd för min del framöver....

Ja, nedladdningen tog upp nära 50 Gig...
Jag lade mitt på skivpacken så länge...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Nice! Tack för tipset

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Tack för tipset

Oj, då är man uppe i 11 uplay spel, 9 gratis och 2 köpta (farcry 3 och 4).

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem

Ser ut som att spelet är bra till mer saker

Rättade till stavfel
Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Trevlans! Blir till att lägga till detta till Uplay för framtiden samt tipsa polarna

Läst att modellen av Notre-Dame i Unity är den mest detaljrika 3D modellen av katedralen som finns och den kommer mest sannolikt användas vid återuppbyggnaden för att få det rätt igen. Mycket möda är tydligen lagt på att allt ska se helt korrekt ut mer eller mindre.

Så all tid de la på att återskapa den belönar sig på ett lite oväntat sätt nu vilket är lite tur i oturen

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle gärna se något i stil med Titanic: Honor & Glory ( http://www.titanichg.com/ ) fast med Notre-Dame. Lätt att glömma värdet av historiska konstruktioner tills de försvinner.

Kan man kanske hoppas att de släpper 3D-modeller och texturer? De har ju kanske en del av rådatat kvar..

Visa signatur

Mjölnir: Ryzen 9 3900X | X570-I | Ballistix Sport 32GB | Powercolor RX 5500XT 4GB ITX | Kolink Sattelite
Server: Ryzen 5 1400 | X470-F | Ballistix Sport 24GB | ASUS HD 7790 2GB | Sapphire RX 470 8GB ME | NZXT Switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

I samband med händelsen passar Ubisoft på att ge bort äventyrsspelet Assassin's Creed Unity gratis under en begränsad tid. Titeln släpptes i slutet av 2014 och utspelar sig passande nog i Paris, under åren för den franska revolutionen. I sann Assassin's Creed-anda handlar det om att fortsatt bjuda den onda tempelriddarorden motstånd, vilket görs i en 1700-talsmiljö med tidsenliga giljotiner, Eiffeltornet och Notre-Dame i kulisserna.

Eiffeltornet på 1700-talet ? Unplayable!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | CPU: i7 2600k Kylare: Corsair H100i | Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z | Minne: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz | GPU: EVGA GTX780 SC | PSU: Corsair AX 850w | HDD1: Corsair Force GT 120gb | HDD2: 2TB WD Green | HDD3: Samsung 840 256gb | HDD:4 Samsung 1TB | Skärm: Dell U2311H IPS

Permalänk

Nice! Blir kanske till att prova! Gratis är gott

Skrivet av igor123:

Eiffeltornet på 1700-talet ? Unplayable!

Tänkte samma sak

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Någon som vet om det är lika ooptimerat som när det släpptes? Köptes på cd då men ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Dude! Det är gratis...

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av igor123:

Eiffeltornet på 1700-talet ? Unplayable!

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nice! Blir kanske till att prova! Gratis är gott

Tänkte samma sak

Som i andra AC spel så hoppas det lite i tiden , Eifeltornet finns med i sidospår.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av igor123:

Eiffeltornet på 1700-talet ? Unplayable!

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Nice! Blir kanske till att prova! Gratis är gott

Tänkte samma sak

Skrivet av mr_sQuinty:

Som i andra AC spel så hoppas det lite i tiden , Eifeltornet finns med i sidospår.

Haha, jag reagerade också på det när jag läste det på Wikipedia inatt, men det fick följa med av någon anledning.
"Like other games in the series, Unity features a large number of real world landmarks, such as the Eiffel Tower, the Notre-Dame Cathedral, and the Statue of Liberty."

Som sagt utspelar sig ju delar av spelen i modern tid, men "Eiffeltornet" i samma mening som "1700-talet" är ju inte helt klockrent Fixar till det!