GeForce 1080 + Acer XB271HU mot Vega 64 + skärm

Permalänk
Medlem

GeForce 1080 + Acer XB271HU mot Vega 64 + skärm

Då jag kör Hackintosh och Apple valt att dra tillbaka stödet för nVidia GPUer i senaste OS-uppdateringen blir det till att bita i det sura äpplet och byta till en AMD GPU.

Det jag har är ett EVGA 1080 FTW som införskaffades av en medlem här på forumet för ett år sedan. Har knappt spelats med sedan dess, pga krävande studier och bristande intresse. Så har mest rullats i desktop.

Till det är en Acer Predator XB271HU kopplad, även det inköpt här på forumet. Tyvärr finns en död pixel i nedre vänstra hörnet (se bild). Pga placeringen är det inget som stör och enda gångerna jag märkt av den är när jag aktivt letat efter den.

Det jag är ute efter är ett Vega 64 som inte är djupare än två slots (kylare inkluderad), då det ska sitta i ett mITX chassi. Till det önskar jag mig en passande skärm (krav på minst 27", IPS, minst 1440p och >100Hz. Freesync vore trevligt men är inget krav).

Jag kan tänka mig att göra affärer med separata personer, men först när grafikkortet byts ut. Vill inte sitta med en freesync skärm och nVidia kort

Beroende på vad som erbjuds kan mellanskillnader från din sida behövas.

För enkelhetens skull ser jag gärna att affär kan göras i antingen Uppsala, alternativt Västerås, men GPUer går ju med lätthet att skicka. Potentiellt så även skärmen, även om det är lite bökigare.
Originalkartonger finns (djupt begravda i ett garage) till respektive pryl.

Hojta i tråden med vad ni har.

Mvh,
Gorian

Läs hela annonsen här

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte riktigt, det verkar ju som att du redan har skärmen du söker efter?

Permalänk
Avstängd

Kan man få fler bilder på pixelfelet?
Vad hade du tänkt för pris när de finns pixelfel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Jag förstår inte riktigt, det verkar ju som att du redan har skärmen du söker efter?

Känns onödigt att ha en skärm utrustad med GSYNC om man inte använder det ^^ I övrigt är jag nöjd med den.

Skrivet av XeVoNi:

Kan man få fler bilder på pixelfelet?
Vad hade du tänkt för pris när de finns pixelfel?

Känner att det kan diskuteras först när det blir aktuellt.
Och ja, du kan få fler bilder. Vet dock inte riktigt vilken typ av bilder du är ute efter?

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd

vad hade du tänkt för pris?
antar att inget kvitto finns kvar ?
ingen BLB?

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig byte av grafikkorten bara?! Har ett Vega 64 som är mkt.mindre än standard 1080. (Har 1080 också)? Jag vill ha ett 1080 till för SLI. Kan du sälja skärmen och hittar den skärm du vill ha?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Canon10: Svar ja på båda frågorna. Dra ett PM så tjötar vi

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Finns skärmen kvar eller är annonsen borta?

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem

@LincoN: Allt finns kvar än så länge. Men ändrade taktik litegrann och köpte mig ett Vega 64 istället. När det är installerat så kommer både GPU och skärm att säljas. Kommer dock att ta ett tag, så om du vill kan jag dra dig ett PM när det är på gång?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Sure, kan vara så att 1080 också är av intresse beroende på tidsspann. Släng iväg pm när du är klar så ser vi

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Avstängd

Pris på skärm med pixelfel?

Permalänk
Medlem

@XeVoNi: En likadan (också med defekt pixel i vänstra hörnet) tycks gå för 3000kr + frakt, så nånstans där lär det hamna.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Hej! Har följande skärm som jag kan tänka mig byta. Det är en acer predator x34a, dvs 3440x1440 ips, 100hz, gsync, 34tum ultrawide. Till den har jag en egotron neo flex arm som monteras på skrivbordet. Tänkte mig 5000kr i mellanskillnad till mig (värderar min skärm + stativ till 8000). Kvitto finns. Skärmen är i nyskick, plast sitter fortf kvar på baksidan ex. Finns i Uppsala också för enkelt byte

Permalänk
Medlem

@seraj5: Hej och tack för erbjudandet, men tanken är att jag ska byta ner mig i spec, inte upp - och till en skärm utan GSYNC

Tack ändå!

Visa signatur

---