Vad spelar du i pĂ„skhelgen? 🐣🐰

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir nog mest Anno 1800 i helgen! Lite Hearthstone pÄ det Ä kanske Forza Horizon 4

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Är prĂ€st, pĂ„sken Ă€r jobb 14h/dagen frĂ„n Tisdag till och med Söndag. I annat fall hade jag druckit Redbull, spelat LoL och CSGO med lillebrorsan

PermalÀnk
Medlem
●

Grim Dawn, ny expansionen har fÄtt mig fastna igen, sÄ kul

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

PermalÀnk
●

Planetside 2 och massa wow, finns ju inga andra roliga spel atm....

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

PermalÀnk
Medlem ★
●

Assassin's Creed Unity fÄr det bli nu nÀr man fick det gratis frÄn Ubisoft. Hade inte tÀnkt att spela det pÄ ett tag, men jag testade fÄr nÄgra minuter sedan och gillade verkligen miljön sÄ det blir till att spela detta!

Visa signatur

🡇

‱ R7 5800x3D ‱ Sapphire Radeon RX 7900 XT ‱

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir nog Watchdogs 2 som var billig i pÄskrean, sjukt kul och förvÄnansvÀrt bÀttre Àn 1:an.

Sen blir det nÄgra matcher med random ryssar i CSGO tills man ruttnar och gÄr tillbaka till spel som inte har sÄ mycket RNG.

PermalÀnk
Medlem
●

Det blir vÀl Fallout 76 och kanske lite Mass Effect Andromeda.

Visa signatur

9900K | Gigabyte Z390 Auros Pro Wifi | 32 GB Corsair V LPX 3200 | 1TB Evo Plus 2TB 660P | 3090 Asus Tuf Oc | Acer XB271HU

PermalÀnk
Medlem ★
●

Absolut ingenting. Njuter av solen och vĂ„ren istĂ€llet! 😃

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

PermalÀnk
Medlem ★
●

Division 2 Àr kungligt! TyvÀrr ingen att lira med just nu men WoW har jag dÀremot en polare att lira med sÄ fick bli att slÀnga in en mÄnad och ladda ner det

Tid dÄ han inte kan lira blir det Witcher 3!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av anon285333:

Ohh, det hĂ€r ser intressant ut! BerĂ€tta mer, det ser skönt old-school ut? FĂ„r nĂ€stan lite Ultima Online vibbar 💖

Det Àr ett halvgammalt spel frÄn 2003, att sÀga att jag gillar det Àr en underdrift VÀldigt trevligt spel och jag spelar mestadels sjÀlv eller med vÀnner i multiplayer, man kan köra singleplayer kampanjerna i multiplayer dock utan cinematiska sekvenserna men man kan först köra singleplayer sedan importera sin karaktÀr till Multiplayer om man Àr ny pÄ spelet Sen kan jag tycka ur ett spelperspektiv Àr nog Multiplayer vÀrlden bÀst, öppen och du kan gÄ friare, vill du gena till ett omrÄde tÀnkt för starkare karaktÀrer sÄ fÄr du det (till fots, teleportörerna/transportörerna Àr lÄste för en viss nivÄ)
Sen finns det olika svÄrighetsgrader pÄ vÀrldarna som du kan öka nÀr du nÄtt ett nivÄkrav (i multiplayer, regular, veteran och elite) som dÄ sjÀlvklart inte bara ökar svÄrigheterna pÄ monster utan Àven öppnar upp för ny vassare utrustning

Vad som gör det hÀr extra bra Àr att det inte forcerar dig till en klass, du kan blanda sjÀlv hur du vill, trÀna upp dina stridskonster som du vill och anvÀnd vad du vill, just nu kör jag "nature magic" och "melee" som primÀrklasser och dem gifter sig bra tycker jag, ett varningens ord dock, trÀnar man till exempel magi i massor först sÄ din karaktÀr Àr primÀrt magiker sen börjar trÀna nÀrstrid sÄ kommer inte din styrka gÄ upp lika fort som om du körd nÀrstrid frÄn början, dvs det primÀra du kör mest styr lite hur dina bas-fÀrdigheter gÄr upp, det kommer ifatt tillslut eller sÄ trÀnar man dem jÀmlikt för att fÄ bÄda av bÀsta vÀrldar.

Men sÀg du har högt intellekt och vill börja köra nÀrstrid men din styrka Àr för lÄg för vettiga nÀrstridsvapen, misströsta ej det finns nÀrstridsvapen som krÀver intellekt med sÄ man Àr inte körd!

Nature magic Àr den svÄraste fÀrdigheten att trÀna upp med rÄge men har nÄgra vÀldigt trevliga magieer som gör livet lÀttare för alla de andra.

Jag kan inte annat Àn att rekommendera det hÀr spelet, det finns pÄ steam men krÀver installation av ett Àldre directx paket samt att man sÀnker skuggor till simpla annars crashar det vid start, sen kan du lÀgga till följande i uppstarts alternativen bpp=32 maxfps=60 bltonly=true vsync=true nointro=true width=1280 height=720 du kan sÀtta högre upplösning men upplevde att texturerna blir fruktansvÀrt dÄliga dÄ.
BÀst rullar det pÄ en Àldre PC som tÀnkt, men Àr samlare av Àldre hÄrdvara sÄ jag Àr bias

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-BrÀnnare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
PrimÀr workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Spelar nog bingolotto med Àggstra vinster?
I övrigt önskar jag @emilakered @Kenneth @JonasT och alla andra pÄ Swec, en nykter(hmm?) och riktigt fin pÄsk.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Bloodborne, bÀsta fromsoftware spelet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

PermalÀnk
Medlem
●

Uncharted (quad)
Jade empire
AC Unity (gratis nedladdning igÄr)

Har Àven 3 ungar hemma som tar den mesta tiden - vilket de givetvis ska göra
De spelar:
Wii sports resort
Snobben (ps4)

Trevlig pÄsk!

Visa signatur

Burk: Processor: i3 8100 stock cooler, Grafikkort: Sapphire RX 470 Nitro+ 8gb, Memory: HyperX Fury 16 GB Dual Channel, SSD: 128 GB + 240 GB, Display: AOC 24".

= > Ă·

PermalÀnk
Medlem ★
●

Blir nog Escape from Tarkov och möjligtvis Crusader Kings 2

Visa signatur

[CPU: Intel i5 13600KF] - [Moderkort: Asus TUF Z790] - [Minnen: Corsair Vengeance 2x16 5600MHz] - [GPU: Asus GeForce TUF 4070 Ti] [SSD: Samsung EVO 960 250GB, Samsung 850 500GB] - [SkĂ€rm: Msi 27" MAG274QRF-QD] - [Övrigt: Sennheiser HD650, Schiit Modi 2, Schiit Magni 3, Logitech G Pro, Ducky One 2 SF]

PermalÀnk
●

Super metroid randomizer

PermalÀnk
Medlem
●

Blir nog lite nattgibbande nÀr ungarna och regeringen sover,
gÄr av nattpasset snart för ledighet om drygt 4h till

AC Unity blir det nog till att prova, inte spelat sedan första utgÄvan.
Sen Division 2 och Conan Exiles

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

PermalÀnk
Medlem ★
●

Hittade et riktigt trevligt svenskt spel, Mutant Year Zero - strategi och action allt i ett..

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

PermalÀnk
●

För min del blir det Anthem pÄ Xbox One

PermalÀnk
Medlem ★
●

Tanken var https://www.vblank.com/ShakedownHawaii/ men spelet lyckas ju aldrig slÀppas, sÄ fÄr se vad det blir istÀllet... Kanske tillslut ska orka ge mig pÄ Zelda som var ett av skÀlen att jag öht köpte Swtichen, men jag har istÀllet fastnat pÄ fantastiska mindre/indie-spel.

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har bÄde The Division 2 och Sekiro som ligger pÄ hÄrddisken, men inget av dem lockar mig sÀrskilt.

TÀnkte prova pÄ Satisfactory istÀllet, det kÀnns som ett perfekt podcastspel och det Àr precis vad jag Àr sugen pÄ nu.

Annars blir det nog Destiny 2, kanske till och med skapa en ny karaktÀr och spela igenom storyn igen.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

PermalÀnk
AvstÀngd
●

Först lite slÀkt fram till lördag och sen hem och fixa uterummet sÄ det blir redo för vÄr och sommar. Sen ska jag kasta in ett parkettgolv i en korridor plus komma lite lÀngre med min hemmabyggda sÀnggavel.
Blir det spel sÄ blir det just nu Farming Simulator 19 med harvande och grisskötsel om vart annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

PermalÀnk
Medlem
●
Skrivet av emilakered:

Som titeln! Vad blir det för spel att koppla av med nu Àr vi fÄr nÄgra dagar extra ledigt?

Jag hoppas pÄ att kunna dra igÄng The Division 2 tillsammans med @Kenneth och @Jonas! Annars ligger World War Z riktigt bra till. Förutom det, försöker fÄ med @Kenneth pÄ att dra igenom Serious Sam 2 pÄ stream!

AngÄende Division 2, Àr det PC som gÀller för er dÄ?

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
Medlem ★
●

Inget, ska njuta av vĂ€dret, pilla i trĂ€dgĂ„rden, kanske klippa grĂ€set. Om jag hinner ska jag börja lĂ€sa senaste delen i Expanse. Önskar nĂ€stan att man hade en Switch sĂ„ man kunde spela lite utomhus.

PermalÀnk
Medlem
●

Datorn Àr nedplockad just nu sÄ blir NHL och troligtvis RDR2 pÄ xboxet.

Edit: Annars Àr det bilvÄrd och golfbanan som gÀller
Skickades frÄn m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har börjat kÀnna ett sug efter binding of Isaac pÄ sistone sÄ kan nog bli lite sÄnt pÄ switchen. Annars lÀr jag mestadels "spela" VS Code tillsammans med uppgifterna i Python kursen...

Visa signatur

PrimÀr: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

PermalÀnk
Medlem
●

Tror jag ska avnjuta remaken av Full Throttle om tid finnes dĂ„ jag Ă€r bortrest o bara har lilla laptopen till förfogande 😊

Skickades frÄn m.sweclockers.com

PermalÀnk
●

BABA IS YOU

Fantastiskt pusselspel! VĂ€ldigt klurigt!

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag blev nyss lvl 30 pÄ Division 2, sÄ förmodligen R6 Siege xD!! skoja.

PermalÀnk
Medlem ★
●
Citat:

PÄsk innebÀr inte bara Àgg, harar och tema Jesus

Blir Ä spela fiol med tjejen Ä va med vÀnner Ä mysa av en fantastisk försommar!

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

PermalÀnk
Inaktiv
●
Skrivet av som99:

Det Àr ett halvgammalt spel frÄn 2003, att sÀga att jag gillar det Àr en underdrift VÀldigt trevligt spel och jag spelar mestadels sjÀlv eller med vÀnner i multiplayer, man kan köra singleplayer kampanjerna i multiplayer dock utan cinematiska sekvenserna men man kan först köra singleplayer sedan importera sin karaktÀr till Multiplayer om man Àr ny pÄ spelet Sen kan jag tycka ur ett spelperspektiv Àr nog Multiplayer vÀrlden bÀst, öppen och du kan gÄ friare, vill du gena till ett omrÄde tÀnkt för starkare karaktÀrer sÄ fÄr du det (till fots, teleportörerna/transportörerna Àr lÄste för en viss nivÄ)
Sen finns det olika svÄrighetsgrader pÄ vÀrldarna som du kan öka nÀr du nÄtt ett nivÄkrav (i multiplayer, regular, veteran och elite) som dÄ sjÀlvklart inte bara ökar svÄrigheterna pÄ monster utan Àven öppnar upp för ny vassare utrustning

Vad som gör det hÀr extra bra Àr att det inte forcerar dig till en klass, du kan blanda sjÀlv hur du vill, trÀna upp dina stridskonster som du vill och anvÀnd vad du vill, just nu kör jag "nature magic" och "melee" som primÀrklasser och dem gifter sig bra tycker jag, ett varningens ord dock, trÀnar man till exempel magi i massor först sÄ din karaktÀr Àr primÀrt magiker sen börjar trÀna nÀrstrid sÄ kommer inte din styrka gÄ upp lika fort som om du körd nÀrstrid frÄn början, dvs det primÀra du kör mest styr lite hur dina bas-fÀrdigheter gÄr upp, det kommer ifatt tillslut eller sÄ trÀnar man dem jÀmlikt för att fÄ bÄda av bÀsta vÀrldar.

Men sÀg du har högt intellekt och vill börja köra nÀrstrid men din styrka Àr för lÄg för vettiga nÀrstridsvapen, misströsta ej det finns nÀrstridsvapen som krÀver intellekt med sÄ man Àr inte körd!

Nature magic Àr den svÄraste fÀrdigheten att trÀna upp med rÄge men har nÄgra vÀldigt trevliga magieer som gör livet lÀttare för alla de andra.

Jag kan inte annat Àn att rekommendera det hÀr spelet, det finns pÄ steam men krÀver installation av ett Àldre directx paket samt att man sÀnker skuggor till simpla annars crashar det vid start, sen kan du lÀgga till följande i uppstarts alternativen bpp=32 maxfps=60 bltonly=true vsync=true nointro=true width=1280 height=720 du kan sÀtta högre upplösning men upplevde att texturerna blir fruktansvÀrt dÄliga dÄ.
BÀst rullar det pÄ en Àldre PC som tÀnkt, men Àr samlare av Àldre hÄrdvara sÄ jag Àr bias

Tack för att du tar dig tid och för din utförliga beskrivning, det gör mig bara Àn mer sugen