Billigare vikbara telefoner på ingång

Permalänk
Avstängd

Det ser inte så bra ut för Samsungs modell: https://arstechnica.com/gadgets/2019/04/bendgate-2-0-samsungs...

Visst är det första produkten i en ny kategori och så, men de borde ju inte ha släppt en telefon om skärmen knappt håller en vecka liksom.

Jag tror mer på böjbar skärm runt utsidan av telefonen, blir liksom inget veck då och risken att något gruskorn eller liknande ska fastna och förstöra maskineriet är inte alls lika stor.

Permalänk
Medlem

Inget av något som helst intresse för mig personligen.

Har en iphone 8+ som jag kommer ha tills den slänger in handduken. Bästa smartphone jag någonsin har haft.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Varför inte bibehålla dagens format på jättetelefoner med runt 6" skärm men vika den mitten och få telefonen hälften så hög, det hade väl varit en vettig tillämpning av tekniken!

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Undrar vad framtagandet av dessa specialmaterial som behövs för vikbara skärmar har för påverkan på människan och miljön? Kommer majoriteten av dessa skärmar t.ex. vara lättare att återvinna än dagens?

Billigare saker brukar ju även tyvärr betyda att man tummar lite på miljötänket vid produktion. Någonstans behöver man ju kapa kostnader.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av reverend benny:

Undrar vad framtagandet av dessa specialmaterial som behövs för vikbara skärmar har för påverkan på människan och miljön? Kommer majoriteten av dessa skärmar t.ex. vara lättare att återvinna än dagens?

Billigare saker brukar ju även tyvärr betyda att man tummar lite på miljötänket vid produktion. Någonstans behöver man ju kapa kostnader.

Vet inte om det är riktigt rätt att kalla en telefon för 25 000 för billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reverend benny:

Undrar vad framtagandet av dessa specialmaterial som behövs för vikbara skärmar har för påverkan på människan och miljön? Kommer majoriteten av dessa skärmar t.ex. vara lättare att återvinna än dagens?

Billigare saker brukar ju även tyvärr betyda att man tummar lite på miljötänket vid produktion. Någonstans behöver man ju kapa kostnader.

Inte nödvändigtvis.

Om ex en sån här ersätter behovet av att folk köper både en smartphone och en surfplatta så skulle jag anse att det är bra för miljön.

Jag minns på 00-talet då man behövde köpa en mobil vartannat år. En ny mp3spelare var 2-3e år. En ny kompaktkamera var 2-4 år. Smartphones har för många ersatt dessa produkter. Nu räcker det att bara köpa en ny smartphone varannat år. Det är en förbättring för miljön anser Jag.

Kanske kan en sån här även göra att fler inte behöver någon TV eller dator.

Skickades från m.sweclockers.com