Permalänk

Väldigt långsam uppkoppling

Tjenare!
Som tråden lyder så har jag en väldigt långsam uppkoppling, har internet tillgängligt men kan tex inte logga in på steam,kan knappt läsa aftonbladet förrens man refreshat mer än 500ggr, och tala inte om Youtube...

Dem mest simpla grejerna är dessvärre helt omöjligt att genomföra men ändå så har jag en internetuppkoppling.

Har nu ISP:en Bahnhof med 250/100 har haft detta problemet i mer än en månad nu och nog skickat in mer driftstörningsrapporter än vad hela Sverige gjort på ett halvår men får ändå svaret att problemet är löst men problemet kvarstår, ringt in ett flertal ggr också. (inte orkat byta isp då jag ligger ute på jobb för det mesta och använder inte internetet så ofta men vill gärna att det ska funka när man använder det)

Har kollat om problemet kan ligga med Windows 10 osv, har också använt commandpromt med vissa commands utan vidare tur.

Är inte den mest tekniska personen men har försökt att förklara problemet iallafall, vore väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig.

Tack och hej knäpp en bärs

Permalänk
Medlem

Har du en router eller datorn kopplad direkt i väggen? Har du även mobiltelefonen kopplad mot wifi? Upplever den samma problem om du stänger av mobildata?

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Har du en router eller datorn kopplad direkt i väggen? Har du även mobiltelefonen kopplad mot wifi? Upplever den samma problem om du stänger av mobildata?

Datorn är kopplad direkt in i väggen med en cat6 kabel, men fungerar fortfarande inte, när jag väl hade routern i kopplad så fungerade det ej att ansluta mobilen med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knäppabärs12345:

Datorn är kopplad direkt in i väggen med en cat6 kabel, men fungerar fortfarande inte, när jag väl hade routern i kopplad så fungerade det ej att ansluta mobilen med.

Så mobilen kan ansluta till wifit men får inget, eller kasst internet?

När du kopplar datorn direkt i väggen utan router, öppna en kommandotolk och skriv ipconfig. Kolla så att du har en IP-adress som är annat än något som börjar på 169.254. Fungerar det inte då så är det något på deras sida som är fel.

Du måste förklara att du testat med flera enheter via router och även utan router när du felanmäler

Permalänk
Skrivet av jocke92:

Så mobilen kan ansluta till wifit men får inget, eller kasst internet?

När du kopplar datorn direkt i väggen utan router, öppna en kommandotolk och skriv ipconfig. Kolla så att du har en IP-adress som är annat än något som börjar på 169.254. Fungerar det inte då så är det något på deras sida som är fel.

Du måste förklara att du testat med flera enheter via router och även utan router när du felanmäler

Tjena,
Japp när jag ansluter med wifi till mobilen så är det dret kasst, har provat att köra direkt i vägg med annan dator också och det verkar vara exakt samma problem som när jag ansluter med min stationära dator.

Med ip adressen verkar det ej vara något problem med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knäppabärs12345:

Tjena,
Japp när jag ansluter med wifi till mobilen så är det dret kasst, har provat att köra direkt i vägg med annan dator också och det verkar vara exakt samma problem som när jag ansluter med min stationära dator.

Med ip adressen verkar det ej vara något problem med.

Skickades från m.sweclockers.com

ok, ja jag tycker det låter som att du har tillräckligt med bevis på din sida att problemet ligger hos dem/stadsnätet.