Flytta bilder från PC till Iphone?

Permalänk

Flytta bilder från PC till Iphone?

jaa hur gör man? har bilder på datan ajg vill ha i Iphonen men de går inte att kopiera över:s det visas bara 1 röd nekande skylt när man drar över bilderna...

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

går de inte synca via itunes?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Lägg till bilderna du vill ha i Itunes, alltså itunes>akriv>lägg till fil/mapp i biblioteket , sen synkar du din Iphone med itunes, BAM problem solved

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | X570 AORUS ULTRA | AMD 3950X | COOLER MASTER MASTERAIR | GIGABYTE 3080 GAMING OC | 32GB G.Skill Trident Z Neo @3600Mhz | CORSAIR FORCEMP600 1TB | SAMSUNG EVO 960 500GB | INTEL 330 180GB SSD | 3TB WD BLUE | Corasair RM750X V2 | DELL 4317Q | LG 65UF675V 65" 4K

Permalänk

Precis som svaren ovan säger så måste man gå via iTunes för att få in bilder i iPhone. De som visas i utforskaren går bara att föra över till datorn och inte tvärtom.

Permalänk

ok tack ska prova på dirr:)

Permalänk

HAr lagt till filerna i Itunes men när ajg synkar såplockar Itunes bort mina appar:s jailbreakad...

Edit de löste sig, tack:)

Permalänk
Medlem

8 år ganska exakt senare. Finns det nåt enklare sätt nu för tiden? Datorn har svårt att känna igen iphonen och jag kan inte få in bilder i itunes.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Limpo:

8 år ganska exakt senare. Finns det nåt enklare sätt nu för tiden? Datorn har svårt att känna igen iphonen och jag kan inte få in bilder i itunes.

Google Drive eller Photos är antagligen absolut enklast. iTunes och iPhone är ett jävla mög.
Du verkar dock ha problem med kabeln eller drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

@tcntad: Vet inte om jag drog förhastade slutsatser med att datorn inte kände igen iPhonen egentligen. iTunes hittar alltid telefonen, men jag hittar inte telefonen i utforskaren förutom första gången jag kopplar in den. Drar jag ut sladden och stoppar in den igen så dyker den inte upp i utforskaren.

Försökte ladda upp bilderna jag ville ha i telefonen via iCloud, men det gick inte eftersom bilderna är png:s och det gillar inte iCloud. Vilket egentligen är bissart eftersom alla bilderna är screenshots från själva telefonen. Förde över alla bilder jag hade på telefonen till datorn och råkade av misstag radera dessa bilder från telefonen när jag skulle tömma den på allt annat. Men det gick bara flyttar bilder från telefonen till datorn via utforskaren och inte tvärtom läste jag mig till sedan. Riktigt skit system egentligen...

Nu har jag laddat upp bilderna i dropbox så jag borde väl kunna ta ner dem den vägen tänkte jag?

Men hur tänkte du annars jag skulle kunna ta dem via photos? (För jag antar att google drive blir samma sak som jag gör nu med dropbox?)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Limpo:

@tcntad: Vet inte om jag drog förhastade slutsatser med att datorn inte kände igen iPhonen egentligen. iTunes hittar alltid telefonen, men jag hittar inte telefonen i utforskaren förutom första gången jag kopplar in den. Drar jag ut sladden och stoppar in den igen så dyker den inte upp i utforskaren.

Försökte ladda upp bilderna jag ville ha i telefonen via iCloud, men det gick inte eftersom bilderna är png:s och det gillar inte iCloud. Vilket egentligen är bissart eftersom alla bilderna är screenshots från själva telefonen. Förde över alla bilder jag hade på telefonen till datorn och råkade av misstag radera dessa bilder från telefonen när jag skulle tömma den på allt annat. Men det gick bara flyttar bilder från telefonen till datorn via utforskaren och inte tvärtom läste jag mig till sedan. Riktigt skit system egentligen...

Nu har jag laddat upp bilderna i dropbox så jag borde väl kunna ta ner dem den vägen tänkte jag?

Men hur tänkte du annars jag skulle kunna ta dem via photos? (För jag antar att google drive blir samma sak som jag gör nu med dropbox?)

Du bör kunna använda Dropbox ja, Drive är samma sak. Har du bilderna i Google Photos kommer du åt em enkelt på varje enhet som använder samma googlekonto. Men visst fungerar Dropbox också

Permalänk
Medlem

Jag kör Google Fotos rakt av, det är så brutalt mycket enklare än iTunes.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE