"Komplett Gamer" (6.999kr) För CS och League?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiskebulle:

Jobbig tråd detta, tänkte göra ett litet försök att tolka.

Anledningen till att folk direkt hoppar på tåget att köpa en lite dyrare dator är på grund av att kurvan för prestanda och pris beter sig lite ologiskt. Du måste lägga ganska mycket pengar för att ens komma upp i grundprestanda på en dator, men när man nått en viss nivå så får man väldigt stora hopp i prestanda per krona spenderad.

Japp väldigt jobbigt! Jag trodde det skulle vara lättare att få svar på enkla frågor och att man skulle slippa extremt mycket off topic på det här forumet.

Konstigt att folk alltid ska berätta vad dom själva har köpt och med näbbar och klor ska försvara varför dom köpte det dom köpte när någon frågar om en specifik produkt kommer klara ett specifikt jobb och det inte råkar vara den produkt som dom själva äger.

Skrivet av fiskebulle:

Om vi jämför ditt förslag mot det paket som @Dundaj plockade ihop som är ca. 20% dyrare.

Det konstiga är att jag inte bad om någon annat förslag, jag önskade inte få hjälp att köpa en annan dator från en annan butik.
Men det enda Dundaj var intresserad av var att skrika vilken datorn hen hade valt att köpa om hen skulle köpa en dator nu.

Ungefär som om ja skriver på ett bilforum om vilken Volvo jag ska köpa och någon direkt skriver du kan köpa en sån här BMW istället den är lite dyrare men mycket snabbare...

Permalänk

ja det är förjävligt hur folk här på forumet har försökt "hjälpa" dig varför skulle du vilja ha en typ dubbelt så bra dator för 1300:- extra, det är ORIMLIGT

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

ja det är förjävligt hur folk här på forumet har försökt "hjälpa" dig varför skulle du vilja ha en typ dubbelt så bra dator för 1300:- extra, det är ORIMLIGT

Känner ironin flöda men kan inte låta bli att säga det igen, varför rekommendera något bättre och dyrare om det som finns är bra nog?
Om man ser att ja den här produkten är bra nog så kan man väl skriva det direkt istället för att säga betala mer så kan den bli ännu bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Känner ironin flöda men kan inte låta bli att säga det igen, varför rekommendera något bättre och dyrare om det som finns är bra nog?
Om man ser att ja den här produkten är bra nog så kan man väl skriva det direkt istället för att säga betala mer så kan den bli ännu bättre.

För det är inte bra nog.. vill du ha bekräftelse på ett dumt datorköp så är datorentusiaster på swec fel forum.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk

@Stan Carley: flertalet skrev väl att den inte höll måttet, du fick istället ett bättre förslag på en dator som kommer funka MKT bättre och vem vet din grabb kanske vill bli proffs i ett annat spel snart som är lite mer krävande då kanske det kan vara värt att lägga ut 1300 spänn extra

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Han försöker inte bli proffs på riktigt utan bara bland sina vänner.
Iden med 100FPS kommer troligtvis från Youtube, jag är ganska säker på att den nuvarande skärmen bara kan visa 75FPS även om det står att det är 100+

https://www.youtube.com/watch?v=hjWSRTYV8e0

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

@Stan Carley: flertalet skrev väl att den inte höll måttet, du fick istället ett bättre förslag på en dator som kommer funka MKT bättre

Flertalet personer tramsade och påstod att man behöver en dator som är nästan dubbelt så stark för att kunna maxa dom två spelen samt hålla dom på 100 FPS. sen kom några lite mer mogna författare och motbevisade dom och skrev att datorn faktisk kommer räcka.
Då bytta trollen snabbt ståndpunkt från att datorn inte var bra nog för 100FPS och man behövde en som var dubbelt så bra dator, till att 100 FS inte var bra nog.

Permalänk
Medlem

Underhållande kille, man kan se på hans följare i kommentarerna att dom också tycker det
som lite kuriosa så testade jag själv om jag kunde se skillnad på 24, 30 och 60 FPS när jag var ute och filmade i vintras men till min stora besvikelse så kunde jag inte det

Permalänk
Inaktiv

Om alla på ett datorteknikforum ger ett råd om att datorn man tänker köpa inte är bra för spel, så bör man fundera på vad detta troligen innebär.
Gå lite upp i pris eller köp en begagnad dator som nämns, även om din son nu skulle ha väldigt låga krav så kommer han garanterat få högre krav och vilja lira fler spel.

Permalänk

Av nyfikenhet så är jag intresserad av vad du hade gjort om alla hade sagt att datorn inte höll måttet från första början?

Hade du frågat efter ett bättre förslag?
Hade skapat en ny tråd?
Hade du släppt det hela med att köpa en dator?
Hade du argumenterat för den datorn ändå bara för att Komplett som vill tjäna pengar på färdigbyggda koncept brandar den "Gamer"? Blir aldrig bra när man jämför med bilar men why the hell not. Hade du köpt en ny bil som har Racer i sitt namn för 20.000 och förväntat dig att den skulle kunna köra snabbare än en go-kart?

Det är ingen här som skriker eller tvingar dig på att köpa en bättre dator. Men som ny medlem, försök att förstå att alla här på swec har nått djupare intresse av it eller datorer och även jobbar med det i sin vardag.

Så varför du får ett bättre förslag från början är för att försöka göra en tankeställare då datorn du länka är bättre än den gamla laptopen, men det är ingen bra desktop som inte kommer att vara speciellt framtidssäker.
Visst idag är det leage och cs, Men om ett år är det nått liknande till crysis. Tror inte du vill slänga ut 5-15k till då.

Eller finns det en plot twist där du egentligen bara sitter och trollar folk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

För det är inte bra nog.. vill du ha bekräftelse på ett dumt datorköp så är datorentusiaster på swec fel forum.

Nu skriver du att den inte är bra nog trots att flera har kommenterat att den nog faktiskt är bra nog även om man kan få en ännu bättre dator om man betalar ännu mer pengar.
Tror du inte att datorn kommer ge 100FPS på max i dom spelen jag nämnt?
Varför tror du inte det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stan Carley:

Nu skriver du att den inte är bra nog trots att flera har kommenterat att den nog faktiskt är bra nog även om man kan få en ännu bättre dator om man betalar ännu mer pengar.
Tror du inte att datorn kommer ge 100FPS på max i dom spelen jag nämnt?
Varför tror du inte det?

Ta av skygglapparna och försök se vad folk säger..

Om inte, stäng ner tråden och köp datorn, för vad vi har att säga verkar då inte aktuellt och/eller tas inte emot. Välj klokt.

Visa signatur

10900K @ 5.3GHz || Asus Maximus XII Hero || Custom Loop || EK-CoolStream RAD XE 360 + Alphacool Nexxos XT45 || EK Quantum Velocity CPU Block || EK FLT 360 D5 || Asus Strix RTX 3090 OC || 32GB g.skill Trident-Z CL16 @ 4000MHz || 1TB Samsung 970 EVO Plus - 1TB WD SN750 || Phanteks Enthoo Pro 2 || Seasonic Prime TX 1000W || Asus PG27VQ ||

Permalänk

@Stan Carley: jag kan inte se att nån har påstått att man behöver en dubbelt så bra dator för ändamålet, Däremot fick du förslag på en dator med nästan dubbla prestandan för ett lite dyrare pris, då borde man ju börja tänka till, hmm den datorn jag hade tänk kanske inte är så bra med tanke på priset/prestanda

ser bara 1 som skrev att din länkade dator "förmodligen" kommer klara 100 fps.

Du har ju redan bestämt dig för den datorn du har länkat så då är det väl bara att köpa den trots vad majoriteten säger här

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av roo:

Ta av skygglapparna och försök se vad folk säger..

Om inte, stäng ner tråden och köp datorn, för vad vi har att säga verkar då inte aktuellt och/eller tas inte emot. Välj klokt.

Känns snarare som att alla dom som tror att man behöver en monsterdator för att maxa League of Legends och CS borde ta av sina lappar och inse att så nog inte är fallet.
Men folk blir konstigt nog så kränkta om någon kommer med en billigare dator men kan spela samma sak som dom kan med sina dyrare datorer.

Vi har absolut inte bestämt oss för om den här datorn är helt rätt men eftersom dom enda seriösa svaren vi fått från det här forumet faktisk säger att den är bra nog så lutar det mot den.
Inser nu att det är ganska lätt att sortera bort trollen som svarat, missade det i början och försökte svara på alla.

Permalänk
Medlem

@JohanssoN85: Och jag ser det på flera ställen.
Vi hade nästan helt bestämt oss innan tråden skapades eftersom vi googlat fram ganska exakt viken hårdvara som krävdes, men ville ändå se vad andra tyckte.
Och nu känns det ännu mer bekräftat att det nog blir den.

Permalänk

@Stan Carley: ja men då är ju saken klar då, då får jag hoppas du blir nöjd med ditt köp och det blir du nog, du verkar ha ett vasst affärssinne

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

Pentium G5400 klara sig ganska bra över 100 FPS så länge motståndet är kass, slänger man in testrundor från e-sport finaler så kan man hamna så lågt som 60.4 FPS. Länkar en färdig byggd dator med win 10 som klarar 100 FPS, men man får sänka grafiken på grund av grafikkortet GTX 1050 Ti (OBS 512GB SSD ist för 240GB och 500kr under).

Visa signatur

I've somehow been WASDing my whole life

13th Intel 8P@6GHz E-cores off Kraken X73 360mm DDR5 m.2@7000MB/sek Gigabyte Z690
Alltid över AMD 3D med överklocking i fakefikans (swefaker) grafer med intel :)

Permalänk
Medlem

https://cdn-07.minfil.com/8996n0r7bd/ae4200f1-1555888126/Scre...

Denna dator är bättre och billigare. Den inbyggda grafikdelen klarar cs galant och du får pengar över till annat. Inget OS ingår dock men det kanske du kan klirra själv.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 Nätagg: Cooler Master v700
Processor: AMD Ryzen 5600X Moderkort: Gigabyte B550M DS3H
Kylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition Gpu: Gigabyte GTX 1080
Ram: HyperX 16GB DDR4 3600MHz CL17
SSD: Kingston M2 512GB Skärm: Gigabyte M27Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanssoN85:

@Stan Carley: ja men då är ju saken klar då, då får jag hoppas du blir nöjd med ditt köp och det blir du nog, du verkar ha ett vasst affärssinne

Jag kan iallafall googla speltester med olika sorters hårdvara
Verkar vara mer avancerad än många av trollen som svarade i början av tråden.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Tråd låst pga. dålig stämning samt otacksam attityd. Sweclockers är ett diskussionsforum, dvs. man får ganska enkelt tåla att andra kanske inte delar ens egen åsikt. Det går alldeles utmärkt att låta bli tangentbordet om man inte förmår att argumentera på ett sakligt och inte minst trevligt sätt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...