Star Trek: Discovery 🖖🚀🌠

TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av emilakered:

Jag har kommit av mig helt. Gillade som sagt S02 rĂ€tt bra, men.. ramlat bort totalt nu. SĂ„g "Perpetual Infinity", men noll sug efter senaste. Vet inte riktigt vad som hĂ€nde, blev bara trĂ„kigt. đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

Skickades frÄn m.sweclockers.com

Gillade du inte "Perpetual Infinity" sĂ„ kommer du nog inte gilla nĂ€sta heller skulle jag tro, men tycker Ă€ndĂ„ du borde kolla pĂ„ det! LĂ€gger till ytterligare en trĂ„d till TOS och har Ă€ven ett lite spĂ€nnande avslut... nĂ„got som gör att man ser fram emot nĂ€sta avsnitt! Bit ihop och kolla igenom det tycker jag! Är vĂ€l enbart 3 episoder kvar av denna sĂ€song?

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Urgh, senaste avsnittet... Del 1 av 2 - De skulle kunna ha mergat ihop detta till ett enda avsnitt, om de tog bort alla snyft, grÄt- och kram scenerna!! Herrejösses, kÀndes som att hÀlften av hela avsnittet var folk som stod och grÀt/kramades/pratade om kÀnslor. SÄ mÄnga onödiga fillers...

Alla Star Trek serier har nÄgra avsnitt som Àr bu och bÀ (bl.a. Dr. Crushers "romantiska Àventyr" med en space ghost i TNG). De senaste tvÄ avsnitten i Discovery har varit ganska meh (speciellt det sista). Nu följer jag ÀndÄ serien för jag hoppas pÄ att de kan vÀnda det och det har varit vÀldigt bra (speciellt början av sÀsong 2), men ibland mÄste man helt enkelt bita ihop och kolla igenom avsnittet mellan fingrarna.

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄
Plats
Sundbyberg
Registrerad
Dec 2008

Jag var tvungen att smÄskippa igenom flera av avskedsscenerna dÄ de tillförde noll och ingenting för min del. Nu undrar jag bara om detta Àr "The Borgs" ursprung och i sÄ fall hur de hamnade lÄngt bort i Delta Quadrant och om nu hela discovery med spore drive och karaktÀrer blir retconade i och med att de Äker ivÀg till framtiden.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av emilakered:

Jag har kommit av mig helt. Gillade som sagt S02 rĂ€tt bra, men.. ramlat bort totalt nu. SĂ„g "Perpetual Infinity", men noll sug efter senaste. Vet inte riktigt vad som hĂ€nde, blev bara trĂ„kigt. đŸ€·đŸ»â€â™‚ïž

HÄller med, Àven om jag faktiskt sett hela vÀgen fram till "Such Sweet Sorrow." Kan inte heller riktigt förklara vad som hÀnde. SÀsong 2 började sÄ jÀkla bra. Vill inte spoila vad som hÀnde i senaste avsnittet ifall folk hÀr inte har sett det, men jag har hopp och tro om att de ÀndÄ kan fortsÀtta med nÄgot bra.

The expanse ska vÀl komma tillbaka nu med? DÀr har man ju Ànnu en riktigt trevlig scifi rulle att följa.

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
VĂ€stkusten
Registrerad
Okt 2001

MÄste sÀga att jag gillar hur de fick till enterprise i discovery. Samma futuristiska retrokÀnsla som i NX01 men ÀndÄ en prydlig uppiffad kÀnsla

GUD VÄLSIGNE DIG!
Xeon W3680 3.33Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

●
TrÀdvy PermalÀnk
Bosmang đŸ€· ♄ ★
Emil Åkered
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av MuLLvaD3n:

HÄller med, Àven om jag faktiskt sett hela vÀgen fram till "Such Sweet Sorrow." Kan inte heller riktigt förklara vad som hÀnde. SÀsong 2 började sÄ jÀkla bra. Vill inte spoila vad som hÀnde i senaste avsnittet ifall folk hÀr inte har sett det, men jag har hopp och tro om att de ÀndÄ kan fortsÀtta med nÄgot bra.

The expanse ska vÀl komma tillbaka nu med? DÀr har man ju Ànnu en riktigt trevlig scifi rulle att följa.

Även jag har sett till "Such Sweet Sorrow" nu. FörĂ€ndrade inte mycket, kĂ€nns som S02 stendog dĂ€r i mitten. Som du sĂ€ger, började riktigt starkt. Nu Ă€r allt bara "meh" igen för min del.

Har The Expanse S04 nÄgot datum Ànnu eller Àr det 2019 som gÀller fortfarande?

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
â–Ș Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
â–Ș Nöje #2 -> R5 2600X - Asus B450 - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
â–Ș Mobilt -> Surface Pro 4 - m3-6Y30 - 4 GB DDR3
â–Ș Konsol -> Playstation 4 Pro - Playstation Vita

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

@emilakered: Jag har inte sett nÄgot slÀppdatum Àn. Snackas om juni/juli 2019 nÀr folk kollar pÄ hur lÄng tid det tog frÄn det att man började filma tidigare sÀsonger tills det att de slÀpptes. Förhoppningsvis kan det i alla fall slÀppas under sommaren och om inget annat borde vi fÄ en trailer/releasedatum snart.

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

SÄg nu klart sista avsnittet av sÀsong 2 som kom ut idag.

@emilakered: Jag har en stark kÀnsla att du kommer gilla det. De tvÄ tidigare var inte alls bra, men det hÀr avsnittet var en riktig nagelbitare och avslutades pÄ ett sÀtt man inte alls kan förutse. Och jag tycker att de lyckas fÄ till kontinuiteten faktiskt. Skriver inget mer för risk av spoilers, men min rekommendation Àr att bita ihop och kolla igenom sÀsong tvÄ. Blev segt men slutet rÀddade det.

Rekommenderar för övrigt att kolla pÄ Short Treks ocksÄ innan man ser det nÀst sista avsnittet i sÀsongen. De finns under Netflix -> Star Trek Discovery -> Trailers och Àr ca 15 min lÄnga vardera (tror det var 4 st totalt).

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
SkÄneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Icte:

SÄg nu klart sista avsnittet av sÀsong 2 som kom ut idag.

@emilakered: Jag har en stark kÀnsla att du kommer gilla det. De tvÄ tidigare var inte alls bra, men det hÀr avsnittet var en riktig nagelbitare och avslutades pÄ ett sÀtt man inte alls kan förutse. Och jag tycker att de lyckas fÄ till kontinuiteten faktiskt. Skriver inget mer för risk av spoilers, men min rekommendation Àr att bita ihop och kolla igenom sÀsong tvÄ. Blev segt men slutet rÀddade det.

Rekommenderar för övrigt att kolla pÄ Short Treks ocksÄ innan man ser det nÀst sista avsnittet i sÀsongen. De finns under Netflix -> Star Trek Discovery -> Trailers och Àr ca 15 min lÄnga vardera (tror det var 4 st totalt).

LĂ„ter bra!!!
DÄ har man nÄtt att se framemot ikvÀll , tillsammans med en iskall öl

●
TrÀdvy PermalÀnk
Hedersmedlem ★
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

Hm, jag gillade istÀllet inte alls slutavsnittet. Grym CGI helt klart, skulle lÀtt passa in i en storfilm... men ett flertal svaga punkter i storyn dÀr det kÀnns som att de inte tÀnkt till alls. PÄ ett par andra stÀllen har de tÀnkt till hur de kan undvika att bryta canon, men jag gillar ÀndÄ inte riktigt den lösningen de tog.

Jag kollar antagligen in S3 ocksÄ (det Àr ju Star Trek ), men Àr inte superhypad nu.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
SkÄneland
Registrerad
Aug 2005

Nu blev man ju sÄÄÄÄ jÀkla sugen pÄ sÀsong 3!
Hoppas alla avsnitt slĂ€pps direkt sĂ„ att man inte behöver vĂ€nta en vecka mellan avsnitten 👍

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
PiteÄ
Registrerad
Sep 2009

Kollar ocksÄ pÄ Discovery, men jag Àr inte sÀker pÄ att jag gillar stilen som introducerats med Enterprise, och Ànnu mer i lÄngfilmerna. Var det inte nÄgot juridiskt svammel bakom det?
Hursomhelst, det som fick mig fast i Star Trek frÄn början var ju TNG och Voyager, och till viss del TOS lÄngfilmerna. Star Trek ska vara nördigt och framförallt optimistiskt, det Àr ju det som skiljer Star Trek frÄn all annan dystopi SF (som det finns mer Àn nog av).
Ska detta vara den nya ST stilen sÄ kan man ju lika gÀrna kolla pÄ Fire Fly eller the expanse, de Àr ju mycket bÀttre pÄ att göra vanlig smutsig/dystopisk framtids SF Àn vad Star Trek nÄgonsin kommer att bli.

"Jag Àr sÄ gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Jag sÄg precis klart avsnittet "Such Sweet Sorrow: Part 2 " och shit, vilken vÀndning. Jag gillade verkligen det hÀr avsnittet. Det kÀnns som att de hade sparat allt krut till ett jÀkla dunderavsnitt. Inte bara det att CGI'n under rymdstriderna var top-notch, mÄnga av de storylines som byggt under sÀsongen fick bra avslut ocksÄ. (Vill inte spoila nÄgot hÀr, ni fÄr se sjÀlva.)

Jag tror att de har potential att ta sÀsong tre Ät ett intressant hÄll i och med avslutet pÄ sÀsong 2. TyvÀrr, som vi vet sedan innan, kommer inte Kirk vara med i sÀsong tre sÄ det Àr rejÀla skor att fylla, men annars finns det potential. Hoppas det blir bra.

Vad tror ni, sÀsong 3 januari 2020?

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004

Jag kollar pÄ TNG igen Ä min Äsikt att jag inte förstÄr hatet för Discovery blir bara starkare Ä starkare. Tror det handlar om att folk Àr för nostalgiska och har svÄrt att se att en kvinna fÄr sÄ mycket fokus i Discovery. Den dÀra tardigraden i Discovery var rÀtt löjlig men sÄ i avsnitt tre i TNG fick man se rymd maneter... okey... Sen den dÀra högfÀrdiga attidyden som genomsyrar tng hade jag helt glömt av. AlltsÄ, jag kan knappt titta pÄ TNG dÄ det har Äldrats sÄ otroligt mycket. Discovery kÀnns mer mÀnskligt och levande och sÄ mycket bÀttre.

Återigen, jag förstĂ„r inte hatet mot Discovery, spore drive och rymd tardigrader Ă€r ju ingenting mot TNG som pĂ„minner mer om fantasy full med magi Ă€n just sci-fi.

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470

●
TrÀdvy PermalÀnk
Hedersmedlem ★
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av DST:

Jag kollar pÄ TNG igen Ä min Äsikt att jag inte förstÄr hatet för Discovery blir bara starkare Ä starkare. Tror det handlar om att folk Àr för nostalgiska och har svÄrt att se att en kvinna fÄr sÄ mycket fokus i Discovery. Den dÀra tardigraden i Discovery var rÀtt löjlig men sÄ i avsnitt tre i TNG fick man se rymd maneter... okey... Sen den dÀra högfÀrdiga attidyden som genomsyrar tng hade jag helt glömt av. AlltsÄ, jag kan knappt titta pÄ TNG dÄ det har Äldrats sÄ otroligt mycket. Discovery kÀnns mer mÀnskligt och levande och sÄ mycket bÀttre.

Återigen, jag förstĂ„r inte hatet mot Discovery, spore drive och rymd tardigrader Ă€r ju ingenting mot TNG som pĂ„minner mer om fantasy full med magi Ă€n just sci-fi.

Hur lÄngt har du kommit i TNG?
Det Àr vÀl ganska allmÀnt accepterat att sÀsong 1 har ett eller tvÄ bra avsnitt medan resten Àr helt hopplöst dÄliga.

X370 Taichi / R7 1700 @ 3.75 GHz 1.2 V / 2x8 GB 3200 MHz CL16 / MSI GTX 1070 Gaming, OC / Samsung 960 EVO 500 GB / Corsair RM650x
LG G6 (H870)

●
TrÀdvy PermalÀnk
Medlem ♄ ★
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Thomas:

Hur lÄngt har du kommit i TNG?
Det Àr vÀl ganska allmÀnt accepterat att sÀsong 1 har ett eller tvÄ bra avsnitt medan resten Àr helt hopplöst dÄliga.

Just nu e jag pÄ 5e avsnittet. Det e som du sÀger första sÀsongen brukar vara meh, men jag hade faktiskt glömt att första avsnittet introducerar oss för Q.

Ahhlon2x4@3.6@~1.42-14.3v / 8gb/gtx 470

●